lidia Skrevet 10. februar 2003 #1 Del Skrevet 10. februar 2003 Vet at man ikke skal veie seg flere ganger om dagen, så derfor veier jeg meg en gang i uken. Dette gjør jeg om morningen. Men i dag måtte jeg bare opp på vekta to ganger. Idag tidlig og nå i kveld. Forskjellen er på en hel kilo. Vet at det ikke viser likt, men er det virkelig slik at det kan være en kilos forskjell. Jeg legger ikke noe i det tallet som kom opp nå, men jeg bare lurer på om dette er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. februar 2003 #2 Del Skrevet 10. februar 2003 Jepp, det er helt vanlig. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2003 #3 Del Skrevet 10. februar 2003 Det skal ikke mye mat til før det har blitt en kilo ut av det. Ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. februar 2003 #4 Del Skrevet 10. februar 2003 Dersom jeg depper over vekta, så lener jeg meg litt bakover, og VIPS, der gikk jeg ned et kilo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 10. februar 2003 #5 Del Skrevet 10. februar 2003 jeg pleier å veie meg 2-3 ganger om dagen jeg. men det er koseligst om morningen etter at jeg har vært på toalettet og før jeg har spist frokost for da veier jeg gjerne 2-3 kilo mindre enn kvelden før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 10. februar 2003 #6 Del Skrevet 10. februar 2003 Veldig vanlig det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 10. februar 2003 #7 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg kan godt variere to kilo pluss-minus. Man spiser seg jo opp i løpet av dagen, og drikker en del væske som også veier. Men det som er enda rarere er dette:Av og til har jeg mistet en kilo i løpet av natta! Mystisk, mystisk, jeg har vel ikke bare svettet det ut, hvor blir den kiloen av?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 10. februar 2003 #8 Del Skrevet 10. februar 2003 Av og til har jeg mistet en kilo i løpet av natta! Mystisk, mystisk, jeg har vel ikke bare svettet det ut, hvor blir den kiloen av?? skjer meg også! helt sinnsykt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. februar 2003 #9 Del Skrevet 10. februar 2003 skjer meg også! helt sinnsykt er det! Og så dagens naturfagtime... Mat=energi. Energi=varme(f.eks) Når du sover bruker du masse energi på å holde kroppen i gang. F.eks. gjennom varme og svette.. Derfor er det ikke så rart at du går ned i vekt. (Jo kaldere rom, jo mer energi forbruker du) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozesmurf Skrevet 11. februar 2003 #10 Del Skrevet 11. februar 2003 huppsan.. å bruke vekta en gang i døgnet fungerer bra for en stakkar som vil ned i vekt eller holde vekta.. Nå veide jeg meg morgen og kveld da for jeg likte å se forskjellen. etter en hard arbeidsdag syns jeg det var ekstra morsomt å veie seg før middagen kom på bordet.. etter en fantastisk slankemiddag og masse pepsi max *hirr hirr* så økte vekta kraftig (logisk.. ikke sant ??) alikevel var vekta nede på "normal" på morningen.. har vi det ikke gøy vel ??? *ler* men den var et stort hjelpemiddel for meg når jeg skulle slanke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 11. februar 2003 #11 Del Skrevet 11. februar 2003 å gud. veide meg sist i juni, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #12 Del Skrevet 11. februar 2003 nå har det seg desverre slik dah atte enkelte kan slite mer med den vekta enn hva en fornøyd person med "normal" forbrening kan forestille seg. pigede kjibt det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. februar 2003 #13 Del Skrevet 11. februar 2003 å gud. veide meg sist i juni, tror jeg... Veide meg sist jeg var hos legen, et halvt år siden eller noe. Men til poenget. Det er normalt å gå opp et par kilo på kvelden. Da har man gjerne spist "masse" går man gjerne opp litt. Enkelte har en kanon forbrenning og går ikke opp et gram. Men, ja. Det er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 11. februar 2003 #14 Del Skrevet 11. februar 2003 å gud. veide meg sist i juni, tror jeg... Har en vekt, men...den står stuet bort i skapet. Ser ingen vits i å veie meg- merker jo på klærne om man går opp eller ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. februar 2003 #15 Del Skrevet 11. februar 2003 Å bruke vekta fører ALT for ofte til at en bli utrolig opphengt i den og sin egen vekt, samt at den viser så unøyaktige tall at det er vanskelig å kunne lese noe ut fra de når en regner med at den misviser 0,5-1,5 feil. samt at en står ulikt på den, setter den ulikt på gulvet, spsier ulikt, drikker ulikt..... Bedre å være mer avslappet der... det gir mye mer livskvalitet mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 11. februar 2003 #16 Del Skrevet 11. februar 2003 Eier ikke vekt, og trives best slik jeg. Merker ikke på klæne om jeg går opp eller ned i vekt, men merker om jeg bør droppe sjokoladen, og gå mer tur (for man kan veie like mye, eller mer, derosm fett blir til musker, så det er ikke vekta jeg er opptatt av, men om bukseknappen går igjen.) Men ja, det er vanlig å veie vesentlig mer på kvelden, og det er sant som det blir sagt, vekter viser feil, og det varierer antakelig en del dersom du går på vekta, går av, snur deg rundt, løfter ogg vekta, setter den ned, og går oppå den igjen. Derfor bør du ikke vektlegge detaljene i vekta så nøye, det er stor sjangs for at "vektendringa" di på en kilo i løpet av ei uke (målt til samme tid) like gjerne er 0, eller 2, pga målefeil, rett og slett.. Men, ja, det er vanlig at du veier såpass mye mer på kvelden, ikke noe unormalt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. februar 2003 #17 Del Skrevet 11. februar 2003 Og så dagens naturfagtime... Mat=energi. Energi=varme(f.eks) Når du sover bruker du masse energi på å holde kroppen i gang. F.eks. gjennom varme og svette.. Derfor er det ikke så rart at du går ned i vekt. (Jo kaldere rom, jo mer energi forbruker du) Ok.. *kjøpe telt i morgen* Resten av vinteren sover jeg ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. februar 2003 #18 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har nettopp kjøpt meg vekt, før veide jeg meg kun når jeg var hjemme hos foreldrene mine to ganger i året. Og de siste årene har jeg alltid veid fem kg mer om sommeren enn i jula.. merkelig! Så for å unngå dette i år, så skal jeg sørge for å veie meg jevnlig, og prøve å regulere det. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, jeg trener jevnt hele året og spiser ikke noe mer dette halvåret enn det andre halvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. februar 2003 #19 Del Skrevet 12. februar 2003 Er det så farlig da? (med mindre du totalt sett går opp 5 kilo hvert år da, i lengden kan det bli litt dumt) Men gjør det noe om vekta varierer i løpet av året? Passer klærne dine? Da har du ikke noe problem, vil nå jeg si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. februar 2003 #20 Del Skrevet 12. februar 2003 For meg er det virkig å veie meg. Veier meg ca. 1 gang i måneden, førsta mandagen etter mensen. Hvorfor er det viktig? Jo fordi jeg er av den typen som spiser litt for mye. Og sakte, men sikkert så kommer kiloene lurende. Ved å sjekke vekten så får jeg tatt meg inn igjen før for mange kilo har lurt seg på. Hvorfor jeg ikke kjenner det på klærne? Vel... kjøper nye klær nå og da + at jeg har en fantastisk evne til å ikke innse at jeg legger på meg. Ser det ihvertfall ikke i speilet! :D Så for meg er månedlig veiing blitt en god og praktisk rutine. (sjekker klokka.... tror jeg må legge meg snart jeg! Morgen hjemme i Norge alt jo!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå