Gå til innhold

BI legger ned skolene våre!

Gjest Landra

Anbefalte innlegg

Hei!

Selv om jula nærmer seg så har jeg dessverre andre tanker i hodet. Fikk vite i forrige uke at 6 av BI skolene våre skal legges ned. Tillitsvalgte fikk vite at 3-4 skoler skal legges ned ganske straks som administrasjonen i de forskjellige skolene, men vi "andre" fikk mail om dette lenge etter at dette var bestemt. Det er faktisk hele 6 skoler som skal legges ned, og ikke 3-4 skoler. Dette må de ha tenkt på før skolen startet i høst, og jeg og de andre jeg har snakket med hadde nok valgt en annen skole hvis vi hadde vist dette. Føler meg virkelig ført bak lyset. Så kommer det også frem at alle andre skoler uten Lillestrøm skal bestå til 2008. Syntes det er urettferdig at Lillestrøm bare får et halvt år med drift. De fleste studenter måtte uansett til Nydalen siste året. Hvorfor ikke vente et år til da?

Så kommer siste spørsmålet mitt. Siden BI er en stiftelse, så hvorfor er det så nødvendig å legge ned så mange skoler da? Skjønner jo at ikke alle skolene har hatt så store overskudd, men sow what? :sur:

Er det noen andre BI studenter som kommer til å miste skolen sin? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg skjønner deg veldig godt, må være forferdelig å miste studietilbudet før man er ferdig utdannet. Du har vært maks uheldig som havner midt oppi dette. MEN: hvis du bor i lillestrøm, eller ikke så langt unna vil det ikke ta så lang tid til nydalen. Toget fra lillestrøm tar kort tid, og det går veldig mange t-baner opp til BI i nydalen. Dessuten er faktisk nettstudiene fra BI ikke så verst. Tenker på hvordan dette blir for BI-studentene oppe i Tromsø: nærmeste BI nå blir jo Trondheim, og da blir det jo umulig for dem å pendle.

Tviler på at dere kommer noen vei med å klage. At BI er en stiftelse betyr også at de er frittstående i forhold til myndighetene (innenfor det regelverket som stilles for å drive høyere utdanning), og de er ikke forpliktet til å drive distriktspolitikk. Noen vil desverre havne i en slik situasjon, siden det er vanskelig å se for seg at de skulle drive skolene videre uten å ta opp nye studenter så de som allerede har begynt får avsluttet.

Lykke til, uansett hva du velger (nettstudier eller Nydalen). :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk at du bryr deg selv om dette ikke har noe med deg å gjøre. Selvfølgelig er det mest synd på de som i fremtiden ville studert på BI i de stedene som ikke ligger i nærheten av de bestående skolene. Siden de som begynte i høst får fullført på den skolen de går i (unntatt Lillestrøm). Nå må det jo sies at Romerriket er stort. Har vel 5 til 10 i klassen som bor i Bjørkelangen eller Aurskog. For de tar det en time med buss til bare Lillestrøm. Siden trafikken er nesten full stopp i den tiden har de ikke noe annen utvei. For oss som er heldige så tar det "bare" over en time per skolevei. Håper de er smarte å sette opp fulle dager. Tror ikke det er så mange som gidder å bruke over en time på reise vei for å ha to timer med forelesning. Veit at jeg er negativ, men dette er rett og slett urettferdig.

Takk for din omtanke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...