mee mee Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 etter mye festing og stress i november så fikk jeg kvise utbrudd i ansiktet.. jeg pleier da å bruke grønn leiremaske til de er borte, og nå er de nesten borte. men resultatet etter mye leire har huden min blitt tørr i partiene jeg hadde mest kviser. dvs t-sonen. vanligvis har jeg blandingshud. jeg tenkte da å ta en "kur" med jojobaolje, men den er vell for blandingshud? eller burde jeg satse på mandelolje, er ikke den for tørr hud? skal jeg bruke det istedenfor aniktskrem, en eller to ganger om dagen? eller er det andre ting jeg heller burde gjort?
Gjest Deception Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Jojobaolje skal jo balansere alle hudtyper, så der kan du ikke gå feil. Bruk det under krem, og masser inn noen få droper på fuktig hud, før du tar på krem. I tillegg er det lurt med litt peeling for å fjerne tørre flak. Mandelolje er betraktelig mye fetere, og du kan fort glinse. Jeg ville ikke brukt det til hud som i utgangspunktet er blandingshud. Sats heller på jojobaolje.
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Litt off topic, men hvor får man kjøpt jojobaolje?
Nemesis Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Jeg kjøpte min jojobaolje på en helsekostbutikk.. Kostet rundt 60 kr. Kan visst også kjøpes på apotek
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 (endret) etter mye festing og stress i november så fikk jeg kvise utbrudd i ansiktet.. jeg pleier da å bruke grønn leiremaske til de er borte, og nå er de nesten borte. men resultatet etter mye leire har huden min blitt tørr i partiene jeg hadde mest kviser. dvs t-sonen. vanligvis har jeg blandingshud. jeg tenkte da å ta en "kur" med jojobaolje, men den er vell for blandingshud? eller burde jeg satse på mandelolje, er ikke den for tørr hud? skal jeg bruke det istedenfor aniktskrem, en eller to ganger om dagen? eller er det andre ting jeg heller burde gjort? ← Også litt of topic: Hva slags grønnleiremaske bruker du? Jeg har lenge lurt på å gå til innkjøp av en slik... Endret 20. desember 2006 av Sprilla
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Jeg kjøpte min jojobaolje på en helsekostbutikk.. Kostet rundt 60 kr. Kan visst også kjøpes på apotek ← Takk!
mee mee Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2006 Også litt of topic: Hva slags grønnleiremaske bruker du? Jeg har lenge lurt på å gå til innkjøp av en slik... ← jeg bruker argiletz, kan kjøpes flere plasser på nettet..
mee mee Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2006 Jojobaolje skal jo balansere alle hudtyper, så der kan du ikke gå feil. Bruk det under krem, og masser inn noen få droper på fuktig hud, før du tar på krem. I tillegg er det lurt med litt peeling for å fjerne tørre flak. Mandelolje er betraktelig mye fetere, og du kan fort glinse. Jeg ville ikke brukt det til hud som i utgangspunktet er blandingshud. Sats heller på jojobaolje. ← men kan jeg eksempel bruke mandelolje noen få dager om kvelden til den blir bedre, og da gå tilbake til jojobaolje?
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 jeg bruker argiletz, kan kjøpes flere plasser på nettet.. ← Takk! Skal sjekke den ut.
Gjest Deception Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 men kan jeg eksempel bruke mandelolje noen få dager om kvelden til den blir bedre, og da gå tilbake til jojobaolje? ← Ja, det kan du nok, hvis du bare bruker mandeloljen på de tørre partiene. Rapsolje og olivenolje (fra kjøkkenet) er forresten også supert på tørre partier, og da trenger du ikke kjøpe en spesiell olje akkurat for dette formålet. Men prøv med jojobaen først, så kan du se om den funker.
mee mee Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. desember 2006 Ja, det kan du nok, hvis du bare bruker mandeloljen på de tørre partiene. Rapsolje og olivenolje (fra kjøkkenet) er forresten også supert på tørre partier, og da trenger du ikke kjøpe en spesiell olje akkurat for dette formålet. Men prøv med jojobaen først, så kan du se om den funker. ← har prøvd jojoba i noen dager nå, men syns nesten det har blitt tørrere..så da prøver jeg som du sa ovenfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå