Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har hatt urinveisinfeksjon en stund nå. For litt over 14dager siden gikk jeg til legen fordi jeg hadde akutte smerter (mye sterkere enn jeg ellers har hatt i forbindelse med uvi), jeg fikk da "selexid". Etter en uke fikk jeg et brev hvor det sto at selexid bare var halvgodt mot den type bakterie jeg hadde, og hvis jeg ble verre skulle jeg ta kontakt igjen. Jeg så gjorde, og fikk Trimetrpoprim, skal ta siste tabletten i den pakken i kveld, men jeg har blitt verre! De to siste gangene jeg har vært på toalettet nå har det kommet litt blo sammen med noen få dråper urin, tidligere i dag reagerte jeg på at jeg syntes det luktet litt sterkere enn vanlig. Men, dette med blodet synes jeg ikke er noe ok. Noen som vet om dette er normalt? Eller normalt kan det jo ikke være for normalt skulle jeg jo være kvitt denne infeksjonen nå... Kan kanskje nevne at i tillegg til dette har jeg et virus i halsen, og har fått satt inn ny spiral for et par måneder siden, så kan være at blodet kommer derfra, men det virker ikke slik når jeg er på toalett... Føler at noe ikke er som det skal....
Gjest Virvel Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Blod i urinen er nokså vanlig ved urinveisinfeksjoner. At du ikke har blitt bedre er en annen sak... Kontakt legen igjen, du. Nyrebekkenbetennelse vil du ikke ha.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Uff nei, nyrebekkenbetennelse har jeg hatt et par ganger, men lurer på om det kan være noe annet galt enn uvi når ikke antibiotikaen har tatt knekken på det? Er ikke det veldig rart? Eller er det slik at uvi blir verre med årene? Hadde aldri så vondt som det jeg har hatt denne gangen?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Det finnes flere ulike bakterier som forårsaker UVI, derfor sender de prøven din til dyrkning for å finne ut hva slags bakterie du har, og dermed hva slags antibiotika du trenger for å bli kvitt den. Kan hende du bare har fått en annen og mer hissig type enn tidligere, eller du kan ha fått en "ny" en mens du gikk på kuren, som pillene du har fått ikke tar. Gå til legen igjen så fort som mulig med ny urinprøve. Blod i urinen er helt normalt ved UVI, men at du har blitt verre er IKKE riktig. Som sagt, gå til legen, for nyrebekkenbetennelse vil du ikke ha.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Tusen takk for svar, godt å høre at det er normalt med litt blod i forbindelse med UVI. Jeg får bare ta meg en tur til legen igjen i morgen... Men får jeg en ny kur nå er det den tredje på 14dager - ikke morsomt. Imunforsvaret mitt må jo være helt på tur om dagen..
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Føyer meg bare til det som har blitt sagt. Ikke alltid man blir kvitt UVI med en gang, og at det er derfor du har blod i urinen.
Gjest baby-E Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Ikke uvanlig med hematuri ved UVI, og lukten er nok en blanding av antibiotikaen og infeksjonen. Men jeg ville tatt turen innom legen i morgen. Ikke godt med nyrebekkenbetennelse.
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Ikke at jeg skal skape noe frykt, men slike symptomer kan være tegn på noe patologisk (sykdomsbetinget) i øvre urinveier og ultralyd urinveier kan absolutt være et alternativ for å utelukke dette. Snakker av erfaring. Men uansett, kom deg til lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå