mowgli Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 "Rør smør og sukker godt" - står det i oppskriften... skal smøret smeltes??
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Nei smøret skal ikke smeltes, men det bør være romstemperert.
mowgli Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 :bukke: Var det jeg trodde... men de ble så vanskelige å rulle ut til pølser.... de står i ovnen nå så det gikk jo på et vis til slutt da.... hadde vel ikke romtemperert smøret lenge nok da sikkert.....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Rør smør og sukker godt betyr at det er lettest og mest praktisk å bruke mixmasteren og røre det nesten hvitt. Og kanskje sjekke et par oppskrifter til for å se om det står at smør og sukker skal røres hvitt der - for det utgjør en forskjell på resultatet har jeg erfart... Av og til står det feil eller litt uklart i en oppskrift.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Sjekka noen flere oppskrifter (bruker du en fra Tine?), der stod det at smør og sukker skal røres hvitt. Da skal du røre ganske heftig en god stund med mikseren til det blir lett og luftig og nærmest hvitt på farge. Burde ikke være noe problem å bake ut da. Håper det gikk greit med pinnene i ovnen! (søren at det ikke var boller )
mowgli Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2006 Sjekka noen flere oppskrifter (bruker du en fra Tine?), der stod det at smør og sukker skal røres hvitt. Da skal du røre ganske heftig en god stund med mikseren til det blir lett og luftig og nærmest hvitt på farge. Burde ikke være noe problem å bake ut da. Håper det gikk greit med pinnene i ovnen! (søren at det ikke var boller ) ← Pinnene ble bra... ville gjerne hatt boller der... men det får vente litt Tror det var Tine sin oppskrift jeg brukte, lagde serinakaker etterpå og de ble perfekte! Lett å rulle pølse av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå