Gå til innhold

Sambo skal på hyttetur

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest *trådstarter*
Skrevet

jeg og samboeren min har vært sammen i 4 år og har barn sammen, + en på vei. Han begynte i ny jobb i sommer, kvinnedominert yrke. Nå fikk jeg nettopp vite at han har skal på hyttetur om en måned med folk fra jobben, de er 4 gutter og 8 jenter som reiser. Må innrømme at min første reaksjon er at jeg ikke vil at han skal reise. Jeg har aldri nektet han å gjøre ting, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men denne gangen fikk jeg en vond følelse i magen, og ble helt utafor i går :tristbla: Ikke er han glad i ski, og ikke er han noe særlig glad i alkohol, så egentlig skjønner jeg ikke helt hva han har der å gjøre. Hadde det vært med kompiser tror jeg at jeg hadde tenkt annerledes... Kan jo bare være at det er mine "gravidhormoner" som tar overhånd hos meg… Hva ville dere sagt i min situasjon?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt "God tur!"

Og ja - min samboer jobber sammen med type 4 menn og 30-40 kvinner. Og det er meg han er sammen med! :sjarmor:

Mulig jeg er veldig lite sjalu når det gjelder slikt. Jobber selv i et veldig mannsdominert miljø, og studerte omtrent bare med gutter. Og har stort sett bare kompiser. Og vet at man ikke hopper til køys bare fordi man er av forskjellig kjønn.

Skrevet

Tror jeg hadde tenkt veldig likt som du tenker, jeg hadde sikkert vert verre. Det er det eneste jeg kan trøste deg med. Viss du ikke pleier å være noe særlig sjalu eller noe sånn, så er det sikkert hormonene som tar overhand. Jeg har ikke barn, så jeg vet ikke. Men jeg har noen dager jeg er ekstremt vanskelig, tåler ingenting. Andre dager smiler jeg bare av den samme ting. Eneste rådet, jeg vet har funket noenlunde for meg og min kjæreste, er å snakke om den turen en god del på forhånd.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Slapp av. Jeg har vært på en del hytteturer med jobben, og de fleste oppfører seg eksemplarisk. Noen få kan kanskje rote, men det kan de jo gjøre uansett hvor de er hvis de går inn for det.

Det er god mat og drikke og trivelige diskusjoner hvor man blir bedre kjent med kollegaer. Ikke noe mer for de aller fleste.

Det er en fryd å høre hvor mye en del menn setter pris på sine bedre halvdeler. De skryter dem oppi skyene og kan aldri tenke seg å være utro. Allikevel blir de med på hyttetur for å ha sosialt samvær med kollegaer. Så ta det helt med ro. Samboeren din kommer sikkert til å skryte av deg og barnet til sine kollegaer. Ønsk han god tur.

Skrevet

Jeg fatter ikke hva problemet er. Det er klart han vil være sosial med den nye jobben, det er jo en fin måte for å bedre gli inn i miljøet.

Skrevet

Det er nok hormonene dine som løper litt løpsk ja :kose:

Selv om han ikke liker alkohol eller ski, så vil han helt sikkert ta del i det sosiale :)

Skrevet

Jeg ville aldri dratt på hyttetur med kolleger istedenfor å tilbringe helgen med samboer eller ektefelle. Om det ikke var plikt til å møte da. Man er da nok på jobben som det er. Men så er jeg sikkert sær og asosial. Har ikke noe til overs for julebord heller. Du får bare fortelle samboeren hvor mye du kommer til å savne ham, uten at det blir trygling eller at du nekter ham å dra. Kanskje han slett ikke har lyst til å dra heller :)

Skrevet

Ønsk ham god tur. Jeg jobber sammen med bare menn og har vært på tur med dem ved flere anledninger (både hyttetur og andre turer). Motsatt situasjon, altså. Ikke kunne det falle meg inn å innlede noe med dem eller vice versa. I en slik setting er man kolleger som er på tur for å ha det morsomt sammen, men "morsomt" omfatter definitivt ikke romantikk.

Skrevet

Jeg tror nok også det er hormonene, i hvert fall hvis dere ellers har og har hatt et normalt og avslappet forhold med gjensidig tillit.

Samboeren min jobber også i et kvinnedominert yrke - og skal jeg være ærlig tror jeg ikke det er noen av kollegaene han ville vært utro med, om han først skulle. De er mer som kompiser, dessuten er det stor aldersforskjell til de fleste. Jeg har møtt dem når jeg har vært innom jobben hans, og jeg har vært på tur og julebord med dem. Det er hyggelige folk som har et avslappet forhold til samboeren min - og han til dem.

Klart man aldri kan utelukke at noe kan skje. Men om samboeren din knapt har tenkt å drikke, og er til å stole på, ville jeg ikke bekymret meg et sekund. Han ønsker sikkert bare å bli bedre kjent med kollegaene, og å få en hyggelig hyttetur.

Skrevet
Jeg ville aldri dratt på hyttetur med kolleger istedenfor å tilbringe helgen med samboer eller ektefelle. Om det ikke var plikt til å møte da. Man er da nok på jobben som det er. Men så er jeg sikkert sær og asosial. Har ikke noe til overs for julebord heller. Du får bare fortelle samboeren hvor mye du kommer til å savne ham, uten at det blir trygling eller at du nekter ham å dra. Kanskje han slett ikke har lyst til å dra heller  :)

He, he. Mye rare folk her ;) Regner med at dette er tull

Skrevet
He, he. Mye rare folk her  ;) Regner med at dette er tull

Og hvorfor skulle dette bare være tull?

Skrevet
Og hvorfor skulle dette bare være tull?

Ja det lurer jeg også på (jeg som skrev det) :)

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å dra på hyttetur på jobben, den lille fritiden jeg har vil jeg bruke på mine andre venner og kjæresten min.

Men jeg kunne dra på hyttetur med mine venner, kompiser inkludert. Og jeg hadde ikke hatt noe problem med at kjæresten drar på tur med sine venner, venniner inkludert.

Men jeg skjønner altså ikke at en gidder å bruke fritid på "jobben", men det er kanskje fordi jeg har mange venner utenfor.

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Jeg nekter han ikke i å dra. Han spurte meg faktisk (riktig nok etter at han hadde meldt seg på turen) om jeg synes at det var greit at han dro. Jeg sa at jeg fikk iltt vond følelse i magen, men at jeg aldri kom til å nekte han å dra. Jeg har jo lyst til å fortelle han hva jeg egentlig synes om at han skal på hyttetur, men lar det nok være å ønsker han god tur i stedet som noen lenger opp her rådet til. Vet jo at han er glad i meg. Uff, sjalusi er ingen god følelse :o( Gruer meg til han drar, og gleder meg til han er tilbake!

Skrevet
Tusen takk for alle svar.

Jeg nekter han ikke i å dra. Han spurte meg faktisk (riktig nok etter at han hadde meldt seg på turen) om jeg synes at det var greit at han dro. Jeg sa at jeg fikk iltt vond følelse i magen, men at jeg aldri kom til å nekte han å dra. Jeg har jo lyst til å fortelle han hva jeg egentlig synes om at han skal på hyttetur, men lar det nok være å ønsker han god tur i stedet som noen lenger opp her rådet til. Vet jo at han er glad i meg. Uff, sjalusi er ingen god følelse :o( Gruer meg til han drar, og gleder meg til han er tilbake!

Synes du burde si til at du mener at han bør dra men alikevel fortelle ham om sjalusien din. Det kan ofte avvæpne den, blir ikke noe bedre av å la den gnage.

Skrevet

Min kjære er på hyttetur med jobben ca 2 ganger i året. Det er mye alkohol og ca 50/50 jenter og gutter. Dette er visstnok veldig gøy, og gjør mye for det sosiale miljøet på jobben. Selv har jeg en jobb hvor det ikke arrangeres slikt. Det er ikke noe savn, men hadde det skjedd ville jeg sikkert blitt med. Klart man ser kollegaer ofte, men det er som regel veldig sunt å se hverandre i andre settinger av og til.

Mener de fleste her at de helst ønsker å tilbringe 52 helger i året med sin mann/sambo??? Sambo og jeg er fra hverandre ca 1 en helg i måneden pga sosiale ting. De tre andre er vi sammen. (ingen av oss jobber i helgene). Hadde fått totalt klaus om jeg aldri skulle reist bort uten ham.

Og til trådstarter; Jada sikkert hormoner ;) Du får trøste deg med at det går over!

Og snakk med ham, så ufarliggjør du det litt. Lykke til!

Skrevet
Mener de fleste her at de helst ønsker å tilbringe 52 helger i året med sin mann/sambo???

Det er idealet ja ;)

I hvert fall er målet å tilbringe 52 helger i året uten kollegene. Når man er i full jobb pluss overtid så tilbringer man jo mer av sin våkne tid med kollegaer enn med sine nærmeste. Litt skremmende :)

Gjest Vidvandre
Skrevet

Jeg må si meg enig i at jeg jeg heller ville tilbrakt helga med evnt mann og barn enn på hyttetur med masse kollegaer fra jobber. Men hvis det er en venninne/vennegjeng kunne jeg gjerne blitt med, men BARE hvis det hadde vært greit for mannen; da sitter jo tross alt han alene hjemme i helga med ansvar for barn.

Skrevet (endret)
Jeg må si meg enig i at jeg jeg heller ville tilbrakt helga med evnt mann og barn enn på hyttetur med masse kollegaer fra jobber. Men hvis det er en venninne/vennegjeng kunne jeg gjerne blitt med, men BARE hvis det hadde vært greit for mannen; da sitter jo tross alt han alene hjemme i helga med ansvar for barn.

Men det er jo så mange helger i året? Jeg er med på at det kreves mer planlegging og avtaler når man har barn, og at det i seg selv kan være en grunn til å bli hjemme. Dessuten, dersom man jobber 12-timers dager til vanlig ville vel jeg også vært hjemme, eller ønsket(krevd at mannen min skulle være det. Samtidig vet vi jo lite om arbeidssituasjonen og hvordan hverdagen er ellers for trådstarter. Hos oss, så langt uten barn, jobber samboeren min aldri mer enn vanlig arbeidsdag, har kort vei til jobb og vi er fra før "alltid" hjemme. Jeg jobber litt i rykk og napp; noen ganger intensivt mye, andre ganger er det roligere. Jobber på oppdrag og har uansett lite med kollegaer å gjøre, men om det ble invitert på hyttetur med de jeg jobber med, ville jeg takket ja så lenge det passet praktisk. Jeg liker både jobben og kollegaene mine, jeg... Det samme håper jeg gjelder for samboeren min. Klart det ville vært noe annet om vi ikke orket tanken på å se dem mer enn de påtvungne timene pr dag. Da ville jeg vel også vært overrasket om han ville på tur.

Endret av pålogget
Skrevet

Hm... Ja, ja. Det er greit at man har en mann/sambo som er enig med en selv da! Mitt inntrykk er at flere menn enn damer ønsker "frihet" til å kunne reise bort på hytteturer ol.

Er det ingen andre som ser verdien i å ha noe sosialt samvær overhodet med kollegaer? Min erfaring er at det bedrer arbeidsmiljøet betraktelig.... Og det er i mine øyne utolig viktig med et godt arbeidsmiljø nettopp fordi man ser så mye til hverandre!! Altså nå mener jeg ikke hyppige fester og turer, men en gang i blant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...