Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #41 Skrevet 1. januar 2008 Det høres kvalmende ut med noe som inneholder så mye egg/eggplommer... Hvorfor ikke lage noe godt med disse ingrediensene og kutte ned eggene til 2 stivpiskede eggehviter istedet.
Arkana Skrevet 1. januar 2008 #42 Skrevet 1. januar 2008 Det høres kvalmende ut med noe som inneholder så mye egg/eggplommer... Hvorfor ikke lage noe godt med disse ingrediensene og kutte ned eggene til 2 stivpiskede eggehviter istedet. Hvis det er kvalmende så er det vel bare å la være å spise det. Selv synes jeg crème brûlée er nydelig og ikke kvalmende i det hele tatt, og vi skal forøvrig ha det til dessert etter nyttårsmiddagen i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #43 Skrevet 1. januar 2008 Hvis det er kvalmende så er det vel bare å la være å spise det. Hvis man ikke liker norske politikeres arbeidsmåter og "resultater" generelt er det bare å la være å stemme ved valgene? Det må være lov å uttrykke sine meninger om mat som det er lov til å uttrykke sine meninger om det meste i samfunnet. Det er tøft å "oppdra" folk på nett i elementærkunnskaper...
Leone Skrevet 1. januar 2008 #44 Skrevet 1. januar 2008 De ble veldig gode! Det gjorde ikke noe med sent svar Scheherazade. Jeg tok på melis og sukker like før jeg satte de i ovnen for brenning igår, og resultatet ble vellykket De falt i smak hos gjestene også! Jeg synes heller ikke det er kvalmende, det er akkurat passe porsjon til hver. Nam!
Gjest Kokken Skrevet 10. januar 2008 #45 Skrevet 10. januar 2008 Ærlig talt vet jeg ikke hvordan en creme brulee "skal" være i konsistensen, men dette ble i alle fall snadder! Sprøtt, gyllent knekklokk og nydelig, fløyelsmyk krem under. Mmmmm... Hei Bladlusa! det er akkurat sånn en ordentlig Creme Brulee skal være! og det er det beste i hele verden. har spist alt for mange "pudding" "creme brulee forsøk" i min tid.
Gjest Gjest_Lily_* Skrevet 1. desember 2008 #47 Skrevet 1. desember 2008 Jeg bruker singelfrosne bær (blåbær og bringebær), fordi det er det jeg som oftest har. Synes også at denne kombinasjonen er best. Tiner dem ikke først for da renner safta utover og blander seg i røra. Hvis du får tak i ferske bær kan du godt bruke det. Multer er vel neppe singelfrosne. Hvis du skal bruke multer som det ikke er blandet Certo i, kan du tine dem og la dem renne av i en sil. Hvis du har multesyltetøy som er tykt kan du ha en skje i bunnen av hver form. Beregn litt ekstra steketid når du bruker fryste bær. Hvor mann kan kjøpe den crem brulee settet?
venus_ Skrevet 2. desember 2008 #48 Skrevet 2. desember 2008 Creme Brulee sett får du mange steder. Feks Jernia og Kitch'n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå