Gå til innhold

Kjøpe vogn gjennom nettet? Quinny/Bebe comfort

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å kjøpe vogn til babyen gjennom nettet, da det er ganske dårlig utvalg her vi bor. Noen som har erfaringer med dette, og har link til sider der man kan bestille og kjøpe vogner?!

Edit: Tenker først og fremst på kombivogner (3 i en).

:)

Endret av Meredith
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte vogn på nettet, og sparte tusenvis av kroner. Det er mange som har positive erfaringer med det. Vi skulle ha TFK vogn og bestilte fra www.babyjungle.nl. Vogna ble levert en uke etter vi bestilte den.

Skrevet

Søk på Finn.no på type vogn du vil ha, og så haker du av for "forhandler". Da kan du finne forhandlere på nett som selger vogna du ønsker. Har iallefall sett at det er et par forhandlere som selger Quinny. Bebe Comfort kan jeg ikke huske å ha sett, men det er verdt et forsøk på www.finn.no

Lykke til med vognkjøp! Spennende!

Skrevet

Ellers kan det være verdt å ta titten innom www.snartmamma.com. Der er det mange som sitter med erfaring på vognkjøp på nett.

Skrevet

Takk for svar så langt! Kan godt tenke meg det er en del penger å spare, ja.. :) For oss blir det helt klart mest praktisk også

Vognmerket dere har kjøpt så jo veldig bra ut, Xavia! Har dere kjøpt kombivogn med bilsete (som kan festes på vognen) samt at vognen kan gjøres om til sportsvogn? Er på jakt etter en slik type vogn, og har i den sammenheng sett på bla Quinny. Men når jeg ser på disse vognene ser jo de minst like gode ut!

Var dere å så hos forhandler i butikk før dere kjøpte på nettet, slik at dere fikk prøvekjørt vognen og sett den live mener jeg?.

Skrevet

Bebe Confort tror jeg faktisk du finner på finn.no. Det er BabyKos som er forhandler.

Skrevet

Vi hadde først tenkt på en Quinny, men etter reaserarch fant jeg fort ut at jeg i hvert fall ikke skulle ha den.

Vi har kjøpt den vognene som heter TFK Joggster Twist. Det er en sportsvogn som kan gjøres om til dypvogn. Vi har altså kjøpt med hardbag til som lett settes på understellet. Når poden blir eldre, gjør vi om til sportsvogn.

Vi tok en sjangs etter å ha lest mye skryt av vogna speseilt fra en bruker på KG, samt mye skryt på andre nettsteder.

Vi har ikke angret et sekund, og vogna virker faktisk bedre enn vi hadde forestilt oss!

I DENNE linken kan du lese om TFK vognen, samt se en film som viser detaljert og fint om vogna.

Skrevet (endret)
Vi kjøpte vogn på nettet, og sparte tusenvis av kroner. Det er mange som har positive erfaringer med det. Vi skulle ha TFK vogn og bestilte fra www.babyjungle.nl. Vogna ble levert en uke etter vi bestilte den.

Det samme gjorde jeg, sparter vel ca 3-3500.- på å handle her

Grunnen til at det ble så billig er at barneutstyr er tollfritt. Jeg også kjøpte TFK Joggster Twist og er kjempefornøyd med den. Er en drøm å manøvere inne på trange kjøpesenter nå i julestria.. :nisseblunk:

Endret av Salt'n
Skrevet
Vi hadde først tenkt på en Quinny, men etter reaserarch fant jeg fort ut at jeg i hvert fall ikke skulle ha den.

Jeg har ikke hørt så veldig mye om Quinny, men det jeg har hørt har vært stort sett positivt. Ble nysgjerrig på hva som gjorde at dere ikke valgte det merket jeg nå?

Leste linken om TFK-vognen, virker veldig bra! Takk :) For vår del er det viktig at vognen har tre hjul, er lett å manøvrere og kan brukes både på skogsveier og kjøpesentre. Synes i tillegg prinsippet om at bilsetet kan festes på vognunderstellet er veldig bra, slik bla Quinny og Bebe comfort har muligheter til.

Skrevet
Jeg har ikke hørt så veldig mye om Quinny, men det jeg har hørt har vært stort sett positivt. Ble nysgjerrig på hva som gjorde at dere ikke valgte det merket jeg nå?

Vel, det var jo bare andres erfaringer, og mange er fornøyde med vogna også, men jeg følte det ble for mye negativt jeg fikk høre om den....

Her er noe av det jeg fikk høre om Quinny Comfort:

Liten bag (Og siden vi venter barn i januar, så ville vi gjerne ha en vogn med stor bag.)

Smal/trang i sittedelen på sportsvognen

Hard brems

Kalesjen kan klype små hender

Bråkete kalesje

Noe ustø

Mange som har opplevd feil med hjulene

Smal sittedel

Litt vanskelig sammenleggingsmekanisme

Vogna er tunglativt stor plass sammenslått

Tar relativt stor plass sammenslått.

Nå er det sikkert like mange som er superfornøyd med vogna, som de som har ting å utsette på den. Vi valgte vi den bort relativt fort.

Skrevet
Synes i tillegg prinsippet om at bilsetet kan festes på vognunderstellet er veldig bra, slik bla Quinny og Bebe comfort har muligheter til.

Man kan også feste bilsete på TFK vogna. For oss var aldri dette et av kriteriene, da småtasser helst ikke skal sitte så lenge av gangen i bilsete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...