Gå til innhold

Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Grmf...Den ble postet før jeg var ferdig. Skriver for harde livet jeg nå... :ler:

Endret av Mayamor
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grmf...Den ble postet før jeg var ferdig. Skriver for harde livet jeg nå... :ler:

:ler: Spennende å se hva du hadde tenkt å skrive, da! ;)

Skrevet

Når dere mottar penger dere skal kjøpe julegave (eller bursdagsgave for den del) - legger dere i penger for å oppnå en "bedre/dyrere" gave enn giveren tror hxn gir? Hvor går da en evt grense? 50,-? 100,- 500,-? Ingenting?

Min søster og jeg har mottat kr. 300,- pr barn fra vår mor med beskjed om å kjøpe noe barna ønsker seg eller trenger. Hun er syk selv, så derfor falt dette på oss i år. Som alltid: legger min søster til egne penger for å kjøpe en dyrere/flottere gave enn hva min mor har tiltenkt. I år ble det en Gråtass traktor med henger "fra" mormor til min nevø på 3 år (dvs mamman ! har betalt 2/3 av gaven...). Jeg bruker 300,- og legger ikke til noe da 300,- var det jeg fikk.

Min mor er sååååååå imponert over hva søsteren min får ut av lite midler i forhold til meg. Grmf. Ja jeg er irritert nå, og nei jeg kommer ikke til å legge til mer for å bli "smartere innkjøper..." Irriterer meg over at jeg bryr meg - men slik føler jeg det bare... :sjenert:

Skrevet

Beklager ventingen... Går enkelte ganger litt for fort/tregt i svingene... :ler:

Skrevet

Synes det blir uærlig å gjøre som søsteren din. Da får man heller bli enig om å spleise på en gave. Ville gjort som deg jeg.

Skrevet

Selv har min søster pakket inn flere smågaver fra seg og pappan. Hvorfor ikke bytte ut en eller to av dem og gi Gråtass selv...? Samtidig lurer jeg jo på om mamma ikke har greie på hva noe som helst koster da... Og så er jeg litt sur på meg selv for hva jeg klarer å henge meg opp i...:sjenert:

Skrevet

Om din mor sier noe om hvor mye "flinkere" din søster er til å kjøpe "mye for lite" hadde jeg nok kommet til å la det glippe et lite drypp av info om at "hun har jo lagt til noe selv da..." eller "den kostet litt mer..."

Nei, jeg synes det blir dumt å gjøre slik din søster gjør, jeg hadde villet gjort som du gjorde, helt klart.

Nå kan nok farmor finne på å bli imponert over hvor mye jeg har fåttut av pengene jeg fikk til å kjøpe gave til meg selv og min forlovede i år, for vi fant jo noe som har kostet 500 til juletilbud for 200. Og følgelig får vi mye for pengene i år, men jeg ville ikke lagt til ekstra nei.

Ville kjøpt en gave så nær som mulig summen, og satt "vekslepengene" på barnets bankkonto, tror jeg (aner ikke, jeg har ikke barn, så dette er en ukjent problemstilling, jeg får bare penger for å kjøpe til meg selv, så det blir noe annerledes)

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg pleier å få penger fra mine foreldre som jeg kjøper julegaver til ungene for. Og jeg prøver å få til noe for den summen jeg får til hver unge, jeg legger ikke til noe av egne penger. Men det hender at jeg legger inn enn 50-lapp hvis jeg handler for f.eks 50 kroner mindre enn det jeg har fått.

Skrevet

Ville absolutt gjort som deg. Tror ikke helt jeg hadde klart å tie overfor min mor om noe slikt var tilfelle...

Skrevet

Du er et bedre menneske enn meg ;)

Jeg hadde nok nevnt at gaven søsteren min kjøpte kostet 3 ganger så mye som summen som ble gitt.

Skrevet

Jeg kunne godt ha lagt i litt i tillegg til en pengegave for å kjøpe noe ungen ønsker seg, men ikke uten at giver er klar over at det blir gjort på denne måten mener jeg.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Mine foreldre kunne ofte legge til litt på beløpet hvis de ville kjøpe en bestemt ting som kostet litt mer (da vi var så gamle at vi kunne ønske oss ting, og hadde en cirkasum å forholde oss til), men dobling eller tredobling av gaveverdien synes jeg er langt over streken. Ved dyrere enkeltgaver ble det til at gaven ble "spleiset" mellom flere givere, og evt også dekket inn bursdagsgave fra en eller flere, alt ettersom.

Å legge til så mye penger at gaven åpenbart blir mer verdifull blir veldig tvilsomt den dagen ungene blir store nok til å se at fetter får mye finere presang av mormor enn de andre barnebarna får...

Skrevet
Du er et bedre menneske enn meg  ;) 

Jeg hadde nok nevnt at gaven søsteren min kjøpte kostet 3 ganger så mye som summen som ble gitt.

Samme her.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det søsteren din gjør høres litt rart ut. Kan hun ikke bare skrive at gaven er fra henne og mormor da?

Skrevet

Det har hendt at jeg har rundet opp litt, men det er snakk om lite penger. Det har aldri vært mer enn 20-30 kr, så vidt jeg husker.

Hva kommentarene fra din mor angår, ville jeg garantert sagt sannheten ved første og beste anledning. Men det er meg. :sjenert:

Skrevet

vi fikk oxo penger av våre foreldre... 300 kr + 200 kr av min lillebror som vi skulle kjøpe noe til ungene for... totalt 500 kr...

til vår sønn som ønsket seg en pirates of carabien skute så måtte vi legge til 70-80 kr......... og det gjorde vi fordi da kunne han få en ting som han ønsket seg istedet for alt annet dill dall som han ikke ønsket seg......men fikk da oxo besked fra mine foreldre om at vist vi kjøpte noe som var over 500 kr så måtte vi legge det til selv.......

så jeg føler ikke vi har gjort noe galt.... men skjønner det godt da din søster legger til 2/3 av prisen selv.. synest det blir på en hel feil måte....

GOD JUL

Skrevet

Her hadde jeg nok sladret, ærlighet varer lengst. Og som noen har skrevet tidligere, hva når barna ser forskjellen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...