Malama Skrevet 19. desember 2006 #1 Del Skrevet 19. desember 2006 Ja, så sitte jeg her da, få dager før jul, og aner ikke hva jeg skal gi min elskede til jul. Han har i lang tid snakket om fotoutstyr, og jeg fikk ham tilslutt til å fremdrive eksakte navn på de tinga han ønsket seg. Jeg troppa opp på butikken med printet ønskeliste rett fra nettbutikken, men dette var ikke noe de hadde i selve butikken (de selger det altså i nettbutikken, men det er litt sent å bestille ting på nett nå... Jeg kan jo alltids sette leveringsadresse der vi skal feire jula, og krysse fingrene, men det er jo litt risikabelt da, om gaven kommer dit i romjula har vi allerede dradd) Mannfolk liker verktøy, men min kjære kjøpte det meste av en "grunnutrustning" av verktøy i sommer han, da vi kjøpte hus. sikkert mer han kan få/ønske seg etterhvert, men enn så lenge har han det han trenger, og mere til. Musikk og filmer han han nevnt. Han har til og mer peket på en film og sagt at den kunne jeg legge meg på minne. Jeg har teflonbelegg på hjerna for tida, og aner derfor ikke hvilken det var. (har bedd ham om å gjenta det da, men han skal jo ikke bestille julegave heller, det skal gjerne være en overraskelse) Jeg skal gifte meg med denne mannen, men jeg må ærlig si at jeg ANER ikke hva slags musikk jeg skal kunne kjøpe til ham. (til mitt forsvar, jeg har normalt sett bedre hukommelse og bedre konsentrasjon og bedre kjennskap til min kjære, men grunnet et sannsynlig dødsfall i familien før jul har jeg ikke helt evnen til å tenke samme tanke i 30 sekunder av gangen for tida. følgelig tar dette innlegget meg lang tid, innimellom jobbing, sjekke ting på nettet, gruble på gave, planlegge dagen, tenke på middag, registrere at det regner, og finne tilbake til hva jeg skrev om) Det "irriterende" er at han allerede vet hva jeg skal få, og han finner alltid den perfekte gave. Mens jeg ender opp med masse smågaver som ikke noen av dem har en "evig verdi" i motsetning til det han gir meg. Og jeg har så lyst å gi HAM "den perfekte gave" i år. Men jeg aner ikke hva det skal være! Så da blir det sikkert omtrent som så her: Jeg skal forsøke litt til på fotobutikker, det er en mulighet jeg ikke har sjekket, men jeg tviler. Så kan jeg kjøpe ham en genser, og kanskje en skjorte? Jeg kan kanskje finne ham ei bok Jeg kan kjøpe en "ikke under treet pakke" (dvs noe jeg har på meg når han kommer til sengs?) Jeg klarer sikkert å mekke dette sammen til en tusenlapp. Så kommer julaften, og jeg får sikkert en "perfekt gave", som jeg alltid vil huske at DET fikk jeg med ham til jul i år. slik jeg vet at jeg fikk klokka. slik jeg vet at jeg fikk smykkesett. Og han får dette som vi innen sommeren har glemt. Slik jeg ikke husker helt hva han fikk i fjor. Var det da han fikk bøker, eller var det mest klær da? Nei, i fjor fikk han radio til å ha på jobb, eller var det året før? Skjorter.. det fikk han til bursdagen, eller? Ja, hva vil jeg frem til med denne tråden? Sikkert ingenting, bare skrive av meg litt frustrasjon over at jeg aldri finner "den perfekte gaven til den perfekte mannen", mens han alltid finner det perfekte til meg... (for all del, jeg er jo kjempeglad for at han finner det perfekte, skulle bare ønske jeg også gjorde det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 19. desember 2006 #2 Del Skrevet 19. desember 2006 Du kan ikke bestille noe det fotoutstyret da og så bare gi han utskriften på bestillingen? Ikke selve utstyret? Som jeg nevnte i en annen tråd i sted kjøpte jeg to år på rad fotokurs til mannen min (Først nybegynner, så viderekommende). Han hadde speilreflekskamera til å ha med på kurset og fikk veldig mye ut av det. Han tar kjempebra bilder nå og følte han lærte mye på spesielt nybegynnerkurset (Begge kursene var faktisk Friundervisningen!). Og han hadde aldri fått ut finger'n og meldt seg på et kurs selv. Jeg selv har ønsket meg matkurs til jul og bursdag flere ganger, men aldri fått, men har heller ikke fått meldt meg på noe selv. Så jeg føler at kurs kan være en veldig ok gave. Ellers mener jeg at den perfekte gave er en reise et sted. Det er det jeg alltid ønsker meg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. desember 2006 KUNNE gjort det, men da forsvinner liksom noe av poenget synes jeg. Ville gjerne at han skulle få leke seg med fotoutstyret og prøve det i jula. Min kjære TAR kjempebra bilder (synes jeg) (og har gått på et kurs, men det var nok for nybegynner for ham, jeg lærte en del av det da (og har glemt ut det meste igjen)) Surrer nå med tanker i hodet mitt, og han skal nok få en gave. Den blir neppe "den perfekte gave", men kanskje jeg kan begynne å tenke og gruble allerede i januar, på hva han skal få neste år, så klarer jeg det kanskje. Så SPESIFIKKE ønskelister (me mange punkter) tidelig, sånn at jeg rekker å bestille ting på nett. (jeg skal jo ha en "morgengave" som han skal huske for resten av livet, som han skal få i juni, bursdagsgave en uke etterpå, samt at det blir jo jul da også.) Så er jeg vel en "dårlig forlovede" da i år, som ikke finner "den perfekte gave". Kanskje finner jeg "den perfekte gave" neste år, og blir en god kone? En ting er sikkert, han er den perfekte mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 19. desember 2006 #4 Del Skrevet 19. desember 2006 Be han skrive en liste. Med minst 3 ting, så har du litt å velge i. Spør om han ønsker seg noen bøker. Min samboer er vedig interessert i kunst og foto; så i år får han en kunstbok han har ønsket seg lenge. Min samboer er ikke interessert i fotokurs. Så så lenge han ikke ønsker seg det, så ikke gi det. Jeg skal kjøpe en Leatherman til min samboer (har ikke funnet helt ut hvilken modell), for han hadde en en gang, som nå er borte, og den elsket han. Han er også veldig glad i verktøy, som din. Jeg var temmelig stolt da jeg gikk i butikken og kjøpte eksentersliper i fjor til jul. Er det noe veldig spesielt fotoutstyr han ønsker seg? Brukt? Helt nytt? Min samboer samler nemlig på eldre kameraer. Jeg vet ikke, men jeg synes iallefall ikke at du er en dårlig forlovede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 19. desember 2006 #5 Del Skrevet 19. desember 2006 det kan forresten hende at du får kjøpt over nett fortsatt! jeg kjøpte noe på amentio.no onsdag kveld, fredag ble det levert med bud på døra. ellers er jeg dårlig på forslag, jeg er en "småtingkjøper"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 20. desember 2006 Det ble litt sånn "småkjøp", som tilsammen blir julegaven hans. Litt av hvert. (og det rommer omtrent hele ønskelista hans føler jeg, men det er nå så) Han hadde jo skrevet ønskeliste, fotoliste, med 3-4 ting, men de var altså ikke å oppdrive. Men... han kan få det en annen gang. Jeg fant ikke "den perfekte julegave". Men jeg vet at han får flere ting han har lyst på, så han blir nok glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. desember 2006 #7 Del Skrevet 22. desember 2006 Gavekort på fotoutstyr? Hvis fotobutikken også har nettbutikk, så kan du kanskje få tak i et som kan brukes på nettet? Ellers så har jo Maxbo nesten klart å få drill til å være en kul presang i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå