Gjest antonB Skrevet 10. februar 2003 #1 Del Skrevet 10. februar 2003 dramatiske ting er i ferd med å skje http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/10/361155.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 10. februar 2003 #2 Del Skrevet 10. februar 2003 Ja, man kan jo spekulere over hvilke konsekvenser dette kan medføre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. februar 2003 #3 Del Skrevet 10. februar 2003 Det er en fryktelig skremmende situasjon, og det er kun tre uker siden jeg sa EU er bedre for vår sikkerhet enn NATO. Det ble i og for seg brukt som argument i siste EU-kamp også - men jeg hadde jo håpet jeg tok feil da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eirik Skrevet 10. februar 2003 #4 Del Skrevet 10. februar 2003 Ja dette er bekymringsverdig. Tror ikke Nato noen gang vil nøle med å beskytte Norge, men likevel fikk jeg mer lyst til å få Norge inn i EU etter dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toril Skrevet 10. februar 2003 #5 Del Skrevet 10. februar 2003 Norge vil få støtte i krigen av NATO til siste dråpe olje, etter det er vi like uintessante som Tyrkia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AntonB Skrevet 11. februar 2003 #6 Del Skrevet 11. februar 2003 Det er en fryktelig skremmende situasjon, og det er kun tre uker siden jeg sa EU er bedre for vår sikkerhet enn NATO. Det ble i og for seg brukt som argument i siste EU-kamp også - men jeg hadde jo håpet jeg tok feil da... EU er ingen forsvarsallianse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. februar 2003 #7 Del Skrevet 11. februar 2003 Det er jeg fullstendig klar over dahhh, Anton B.... Men saken er den at verdensbildet er endret - vi ser i dag at NATO-partnere ikke vil hjelpe et medlemsland som ber om hjelp. Mange av konfliktene er økonomisk betinget (ja, det mener jeg) og jeg tror at vi ikke skal være så inmari sikre på at vi vil få så mye hjelp den dagen vi eventuelt vil trenge det - dersom det er andre økonomiske interesser som passer fx USA bedre. Eller Tyrkia. Eller noen andre. Derfor mener jeg at å være med i en økonomisk allianse vil kunne tjene oss noe bedre. Lukten av penger er noe alle kan relatere seg til. Dette handler om Samarbeid og Sikkerhet. Og det må vi fortsette å jobbe med. Også innenfor EU. Vi har i dag en Øst-Vest akse i Europa - jeg er dritredd jeg. Og så han galningen som skal bombe hele bortenformåne og sol... Noen ganger må man bare kjøpe en pen blomst og nyte noen minutter med fred og fordragelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silja Skrevet 11. februar 2003 #8 Del Skrevet 11. februar 2003 Europa får nå desverre som fortjent. Og gjett hvem som koser seg mest over denne meget alvorlige, interne krisen i NATO? Saddam selvsagt. Dette her er kun resultatet av at noen europeiske land (inkl. Russland) er misunnelige på at USA har lagt føringen, tar ansvar og er den eneste supermakten for tiden. De føler de har mistet noe av sin fordum storhet, og vil gjerne "ha et ord med i laget de også". Innerst inne er de like enig med USA sin linje. De må bare bråke litt først, før de liksom "motvillig" går med på USA sine planer. Alt dette på grunn av deres dumme stolthet. Og ja det er en krise i NATO nå, men de rister den av seg igjen. Men at det går an å rote så til de grader at de tilogmed nekter å støtte et av sine egne medlemsland (Tyrkia) når dette landet ber om hjelp og beskyttelse. Hva er vitsen med å være med i NATO hvis man ikke skal kunne stole på at det er en slags "En for alle, alle for en" da? Da faller jo hele poenget bort. Tenk om lille Norge hadde vært i samme situasjon? Nei, se å rist av dere naiviteten og støtt USA i deres forsøk på å bli kvitt en av verdens farlige terrorist så vi slipper disse konsekvense i tilegg. Frankrike, Beliga og Tyskland hadde aldri gått inn for denne linjen hvis ikke folket i europa hadde vært så naive. De hadde aldri turt å gått imot velgerne sine på den måten, men nå er det vi som har gitt de et mandat til det - fordi vi har vært så imot denne (nødvendige) krigen - uten å se konsekvensene av et evt. alternativ. Nemlig å ikke gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå