Gjest navnløs undrer Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Dvs hopper til køys for de som ikke skjønte det. Men vil helst ha tråden i samlivsforumet siden jeg tenker på faste forhold og ikke ons eller såkalte p***-venner (fryktelig ord, forresten). Har du noen tidsgrense for når du ikke gidder vente på et menneske lenger, selv om du er forelsket? 1 mnd, 3 mnd, et halvt år? Respekterer du å vente lenger hvis den andre er vesentlig mindre erfaren enn deg, eller helt uerfaren?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Selv har jeg aldri datet noe særlig. De guttene/mennene jeg har vært småforelsket i har det bare gått naturlig med. Ikke alle som har endt til sengs, men har vel flørtet lenge med dem før jeg har funnet ut om det er noe å satse på eller ikke. Har hatt som regel at uansett, ikke første daten. Da blir det for lett, må være litt spennende for meg og. Å date for å treffe noen har ikke vært så aktuelt da det egentlig er en amerikansk tradisjon. Men hvis du ikke kjenner personen eller har noen historie med ham/henne. Så ville jeg sagt minst en måned.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Å date for å treffe noen har ikke vært så aktuelt da det egentlig er en amerikansk tradisjon. Men hvis du ikke kjenner personen eller har noen historie med ham/henne. Så ville jeg sagt minst en måned. ← Kan godt være at å date for å treffe noen er en amerikansk tradisjon i utgangspunktet, men den har nå blitt ganske så utbredt i norge, iallfall de siste 10-15 årene. De fleste jeg kjenner har vært på sånne dater. Og selv…. Som jente på 30 år ville jeg nok synes det var rart om en date (jeg ville jo datet gutter på min alder) hadde svært lite erfaring. Likevel, var det slik, ville jeg selvsagt kunne ventet litt. Og da går de egentlig ikke på tid, men på tid man har brukt sammen. Om det er snakk om 4 dater på 2 måneder kjenner man hverandre mindre enn etter 6-7 dater på 1 måned. I siste tilfelle ville jeg absolutt ønsket å hoppe til køys m daten…..
Gjest vsn Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Dvs hopper til køys for de som ikke skjønte det. Men vil helst ha tråden i samlivsforumet siden jeg tenker på faste forhold og ikke ons eller såkalte p***-venner (fryktelig ord, forresten). Har du noen tidsgrense for når du ikke gidder vente på et menneske lenger, selv om du er forelsket? 1 mnd, 3 mnd, et halvt år? Respekterer du å vente lenger hvis den andre er vesentlig mindre erfaren enn deg, eller helt uerfaren? ← Dater ikke lenger, siden jeg har samboer. Men vi "hadde oss" første gangen vi traff hverandre. Ser ikke poenget med "å gå rundt grøten" i mange uker. Så har man sex, som er elendig, og man har dermed kasta bort tia. Hvis man etter flere uker enda ikke har hatt sex, så er det vel mer et vennskap.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Er ikke enig med deg. Jeg og kjæresten hadde sex tre måneder etter at vi møtte hverandre. Vi gjorde så mye annet, men sexen venta vi med i en stund. Det kom naturlig inn i bildet etterhvert. Nå kan vi ha det opptil flere ganger om dagen. :-) Dater ikke lenger, siden jeg har samboer. Men vi "hadde oss" første gangen vi traff hverandre. Ser ikke poenget med "å gå rundt grøten" i mange uker. Så har man sex, som er elendig, og man har dermed kasta bort tia. Hvis man etter flere uker enda ikke har hatt sex, så er det vel mer et vennskap. ←
Gummi Tarzan Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Enig med VSN. Jeg hadde sex med samboeren min første gang vi traff hverandre - greit å få det ut av verden liksom.. Men jeg var ganske kostbar andre gangen da - til samboerens store forlystelse. Han mobber meg fortsatt for det! Jeg hadde da fått en pussig ide om at jeg måtte spille kostbar for å holde ham på pinebenken. En liten smakeprøve osv
Gjest gjestfrid Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Har du noen tidsgrense for når du ikke gidder vente på et menneske lenger, selv om du er forelsket? 1 mnd, 3 mnd, et halvt år? Respekterer du å vente lenger hvis den andre er vesentlig mindre erfaren enn deg, eller helt uerfaren? ← Jeg har ingen tidsfrist, nei.. Jeg liker å vente til man er godt kjent før man hopper til køys, så det vil jo derfor variere litt. Er jeg forelsket i en jeg har kjent en stund, vil det jo være lettere å hoppe til køys tidligere i "prosessen", mens er det en jeg nettopp har møtt så vil jeg nok vente lenger. Jeg respekterer fullt ut å vente på en som ikke er klar! Han siste jeg var sammen med ville/"kunne" ikke ha sex før ekteskapet og det var ikke noe problem for meg. Varte over et halvt år, men ble slutt av andre grunner... Bottom line: sex er ikke så himla viktig for meg, er så mye annen kos som er bedre
loffen Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Vi hoppet til køys første kvelden.. Vet ikke om det var det lureste, men vi er nå fremdeles sammen etter 11 år. (Såvidt. )
Gjest Vidvandre Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Hadde vel sex nesten 3 uker etter vi hadde blitt sammen. Da kjente vi hverandre litt fra før så vi "datet" ikke da, bare ble sammen med en gang. Med eksen tok det 4 uker. Så ligger vel rundt der, men kunne sikkert ventet lenger også.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Vi hadde sex første kvelden vi. Hadde ikke tenkt at de skulle bli noe mer, fordi jeg i utgangspunktet mener det er lurt å vente en stund hvis man liker en person- date litt først. Men når man har noe som skulle vært en ONS (den 3 i mitt til da 27 årige liv….), og så finner ut at man faktisk ikke klarer å la den andre gå etterpå. Ja da er det jo for sent å være fornuftig. Men, men. Vi forelsket oss hodestups og så på hverandre som kjærester under en uke senere Nå har vi vært sammen i tre år og samboere i 2 Så tror ikke det er noen fasit på dette jeg!
Gummi Tarzan Skrevet 19. desember 2006 #11 Skrevet 19. desember 2006 Med min aller første kjæreste ventet vi i 3 uker (jeg var da 16 år), det var fordi det var min første gang.. Jeg skjønner ikke poenget med å vente sånn generelt - hvis man ikke passer sammen seksuelt, så er det jo bedre å finne ut av det så tidlig som mulig. (Og nei, jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan finne på å gifte seg uten å ha sex først..)
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 Med min aller første kjæreste ventet vi i 3 uker (jeg var da 16 år), det var fordi det var min første gang.. Jeg skjønner ikke poenget med å vente sånn generelt - hvis man ikke passer sammen seksuelt, så er det jo bedre å finne ut av det så tidlig som mulig. (Og nei, jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan finne på å gifte seg uten å ha sex først..) ← Selv om jeg absolutt vil ha sex med en fyr før vi blir sammen tror jeg det er ok å vente litt. Det er viktig for meg at vi finner ut om vi passer sammen seksuelt. Likevel, jeg tror sex allerede etter første date tar bort litt av spenningen. Så sex etter ca 3-4 date. (for eksempel etter ca 2 uker) er passelig for meg. Eller var passelig da. Når har jeg funnet han jeg vil ha, så dater ikke lenger
momo Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Veldig forkjellig. Med mannen min hadde vi sex første natta vi traff hverandre, jeg var så drita at jeg ikke husker noe. Trodde vel ikke det skulle bli noe mer, men her sitter vi 8 år etterpå, lykkelig gift og med barn. Ellers har det vel gått et sted mellom 2-4 uker. Jeg ser ikke helt poenget med og vente i lange evigheter. Hvor lenge jeg kunne ventet på noen vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 Jeg synes 3-4 uker er helt utrolig kort tid for et seriøst forhold, spesielt hvis man ikke kjenner hverandre fra tidligere. Men folk som har hatt mange partnere ser kanskje annerledes på det? Hvis man har som mål å prøve ut flest mulig før man slår seg til ro så har man kanskje mer hastverk enn en som håper å finne den rette på første forsøk.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Betyr ingen ting. Kan være første timen og det kan drøye 9 år. Noe som er mye, mye værre - er å ha grenseløst lyst til å være sammen med noen, uten at det skjer.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 Datet vel aldri, men snakket sammen flere timer daglig i et par måneder før vi endelig møtte hverandre. Da gikk det rimelig fort (i ettertid så kan jeg nok se det var i kjappeste laget) til håndarbeide av ulikt slag, men samleie ventet vi med til det ikke var total katastrofe med en graviditet. Det tok vel ca 8-9 måneder. Oralsex kom et eller annet sted mellom der.
Gjest mata Skrevet 20. desember 2006 #17 Skrevet 20. desember 2006 En gang tok det bare noen få timer og vi var sammen i flere år. Han jeg er sammen med i dag, er en eks så det var litt annerledes. En annen jeg var sammen med i mange år, datet jeg med i ett år før vi hadde sex. Det var fordi jeg var herlig forelska og ikke turte risikere vennskapet. Stor variasjon men det finnes ingen oppskrift.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 20. desember 2006 #18 Skrevet 20. desember 2006 Vi var sammen i ca 3 år før vi hadde samleie (men hadde kosa på litt forskjellige måter ei stund før det da) Skulle egentlig vente til vi giftet oss, men det gikk ikke helt...I vårt tilfelle var det han som måtte vente på meg, og det greide han fint, selv om han var litt utålmodig da . Jeg tror på å vente til man har funnet den rette og giftet seg (ideelt sett), for man slipper mye trøbbel på den måten. Tror også at man kan vente ganske lenge hvis man er virkelig glad i personen.
Gjest Eir Skrevet 20. desember 2006 #19 Skrevet 20. desember 2006 Jeg synes det er like greit å ha sex først som sist, for det er en viktig del av ett forhold for meg Kan godt ha sex på første daten, og er det ikke blitt noe etter ett par uker gidder jeg neppe å date mer.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2006 #20 Skrevet 20. desember 2006 er det ikke blitt noe etter ett par uker gidder jeg neppe å date mer. ← Velger bort alle seriøse menn du mao. For all del, det er ditt valg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå