Gå til innhold

Når pappa'n ikke betaler bidraget sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble separert for ikke så mange måneder siden og mannen skal betale bidrag. Ikke at det er sånn voldsom sum, men datteren og jeg er likevel avhengig av disse pengene naturlig nok. Nå har det seg sånn at mannen slett ikke betaler på den datoen som vi ble enige om. Det fører til at jeg må purre flere ganger, før jeg kanskje får pengene overført 2-3 uker seinere enn avtalt. Jeg synes dette er veldig ubehagelig. Er det noen måte dette kan ordnes på? Kan jeg få bidraget fra trygdekontoret og de sende ham regning? Eller hva kan jeg gjøre? Han har slett ikke dårlig råd, så jeg vet at det ikke skyldes pengemangel, det er bare at han er så fryktelig rotete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - dette kan du gjøre noe med.

Trygdekontoert (eller nav eller hva de nå heter) kan kreve inn bidrag for deg. Ta kontakt med ditt lokale kontor og spør hvordan du gjør det.

Dette er en smal sak å få ordnet, det koster ingenting, og sparer deg for masse bekymring! :)

Skrevet

Regine sier det meste.

Regner med at dere har skriftlig avtale? Ta kontakt med trygdekontoret for å få dette til. Det er vel (om jeg ikke husker helt feil) to skjema du må fylle ut. Da søker du samtidig om forskuddsbidrag.

Var nettopp gjennom dette selv, da far plutselig sluttet å betale bidrag ihht den private avtalen vår. Saksbehandlingen tok 1 uke, men så tar det jo tid før de får startet inndriving av bidraget fra far da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...