Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle

Litt forhistorie: Sluttet på p-pillen 1 november. Fikk mens tilbake som normalt fire uker etter. Testet så positivt på eggløsning ca en uke etter mens, og i følge min lege som jeg var hos i den tiden, så virket det som alt var tilbake til normalen hos meg...

Men..et par dager etter eggløsning begynte jeg blø. Og enda har det ikke gitt seg. Har nå blødd i 12 dager i strekk og er nokså bekymret.

Blodet er ikke som en mens (mørkrød), men nå er det lyserødt eller rosa - og det holder stort sett med truseinnlegg. Men jeg blør HVER dag! Sex er umulig, for harr litt vondt også. Tror det er for tidlig å tenke evt gravid el spontanabort...har ingen symptom, dessuten er det vel ikke så vanlig å blø når man er gravid...

Sukk...har bestilt legetime, men må vente helt til fredag. Noen som har tilsvarende erfaring eller vet hva dette kan være? rett og slett kluss i systemet der nede eller...?

VELDIG takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være at det er litt kluss på grunn av p-pille bruk. Noen kan også blø når de er gravide, og hvis du bare har hatt en svak blødning over hele perioden kan det kanskje være verdt å ta en test, sånn bare for sikkerhets skyld liksom :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Da jeg endelig fikk første egen, ordentlig mens etter p-pilleslutt, ble jeg veldig overrasket. Blødde vanvittig mye (har aldri vært i nærheten av å blø så mye under hele perioden som jeg nå blødde på en halv dag), og det varte lenge.

Jeg fikk høre at gynekologen min at det var vanlig at mensen ble veldig annerledes, og at det kunne ta veldig lang tid å stabilisere seg.

PS: Sluttet på pillen en periode for 5-6 år siden, og da blødde jeg kontinuerlig i 3 uker. Var da også hos kontroll hos gynekologen min, og han sa jeg ikke skulle bekymre meg. Det var bare kroppen som prøvde å "stabilisere" seg igjen. Men han sa at jeg måtte kontakte han om det fortsatte og om det var veldig mye blødninger hver dag, så du bør kanskje ta en telefon til legen din for å høre

Skrevet

Tusen takk for svar, dere :) Men tror nok ikke det er fare for graviditet, dessverre. Er nok for tidlig (snakk om pessimist her nå!), de fleste bruker jo litt tid - og særlig etter pille-slutt.

Har nok mer tro på kluss i systemet, men er litt bekymret, da...Håper få et godt svar av legen til fredag...

Litt "godt" å høre at andre har blødd så mye før, da.. Men gøy, det er det ikke. Roet meg uansett litt mer ned her nå. Takk igjen for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...