Vilje Skrevet 10. februar 2003 #1 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har så lyst på skinnsofa! Her jeg bor har jeg eikegulv og lyse vegger. Lurer på om sort blir for "hardt" mot alt det lyse? Jeg tenker at det blir en fin kontrast. Krever en skinnsofa mye rengjøring? Og hva er forskjellen på hud, lær og skinn? Ellers er stua svært liten, bare 16 kvadratmeter. Tror dere en 3 + 2 vil bli for mye ? Har noen tips til en fin skinnsofa med rene linjer, som samtidig er god å sove middag i ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. februar 2003 #2 Del Skrevet 10. februar 2003 Tror svart skinnsofa kan bli fint jeg, så lenge du passer på å følge opp og "balansere" med noe annet. Du kan f.eks. bruke sorte rammer på bildene dine. Møbelhud kommer i forskjellige kvaliteter. Den mest eksklusive er den som er minst bearbeidet og som har "særpreget" fra det dyret som en gang bar den i behold. Denne huden er svært myk og komfortabel og blir bare vakrere med årene. Ulempen er at den tåler mindre enn hud som er mer bearbeidet. Denne huden er selvfølgelig også den dyreste. Den minst eksklusive er bearbeidet og tåler det meste fra f.eks. barn og dyr. Ulempen er at den føles "hardere" og slites mindre pent enn den mer eksklusive huden. Natuzzi har en del fine skinnsofaer som er OK å se på samtidig som de er gode å hvile middag i. (Lekre, stramme sofaer er ofte harde som bein og svær ukomfortable. Damen på Expo-Nova ble mildt sagt sur da jeg påpekte det ). Bilder etc. av Natuzzisofaene finner du her http://www.brynhud.no/ Ikke koster de "det hvite ut av øyet" heller. Kvaliteten er også helt grei. Tror det blir veldig overmøblert hos deg hvis du putter inn 3+2. Hva med å kjøpe kun en 3-seter og så spe på med et par spreke (små) puffer eller lette stoler. Stoler à la "reggisørstol" er lette å flytte på samtidig som de fyller lite i rommet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dinas bok Skrevet 10. februar 2003 #3 Del Skrevet 10. februar 2003 Min stue har helt lys gule vegger. jeg har sort skinnsofa og to sorte harlekini-stoler. Disse stolene er enkle og stilige og gir ikke det massive intnrykket man lett får fra 2+3+1 i skinn.. I tillegg har jeg en lys gul puff7skammel m/lokk. Fin til oppbevaring, fin til ben/ekstra sitteplass. skjermer ikke for TVn! Skinn var et naturlig valg for oss nettopp pga renhold. Man får kjøpt spes. skinnvaskemidler, men en klut m litt varmt vann ev. mildt zalo-vann er evig bra! Min skinn sofa er fra Ekornes; Manhattan. Sort skinn m kirsebær detaljer. (type med "dyne" til å ta av). Anbefales: Ikke veldig dyr, også er formen PERFEKT til å slappe av/hvile7ligge-se-tv. (den har buete vanger som passer hode/nakke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilje_ikke innlogget Skrevet 11. februar 2003 #4 Del Skrevet 11. februar 2003 hva er harlequinstoler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. februar 2003 #5 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg fikk et anfall for en tid tilbake, da vi hadde svart skinnsofa. jeg malte alle furumøblene svarte, og veggene ble hvite. Og det ble sååååå stilig! Kun gardinene hadde farge. Skinn er superpraktisk når man har barn. men når barna slutter å tegne på møblene og spise over hele rommet, da vil jeg ha stoff....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. februar 2003 #6 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg fikk et anfall for en tid tilbake, da vi hadde svart skinnsofa. jeg malte alle furumøblene svarte, og veggene ble hvite. Og det ble sååååå stilig! Kun gardinene hadde farge. Skinn er superpraktisk når man har barn. men når barna slutter å tegne på møblene og spise over hele rommet, da vil jeg ha stoff....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå