Holly Hobbie Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Skjoenner ikke helt hvorfor, men toalettene vaare har plutselig begynt aa oppfoere seg teit. De klarer ikke aa skylle ned skikkelig, og man maa hjelpe til med toalettboersten for at de skal klare det. Dette er ikke saerlig digg. Er det noe man kan helle ned i do for aa faa bukt med problemet?
Supraspinatus Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Prøvd plumbo? kanskje det sitter noe fast... feks hår, en kondom, q-tip osv for å sitere VA-verket i sverige "Visste du att du inte skal spola ner tops, bomull, hushållspapper och annat skräp i toaletten? Släng det i en papperskorg i stället. I toaletten spolar du ner kiss och bajs - inget annat!" Endret 18. desember 2006 av speedbird
Drua Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 for å sitere VA-verket i sverige "Visste du att du inte skal spola ner tops, bomull, hushållspapper och annat skräp i toaletten? Släng det i en papperskorg i stället. I toaletten spolar du ner kiss och bajs - inget annat!" ← Jeg elsker svensk!
Sola^ Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Ikkje bruk plumbo iallfall. Plumbo kan i verstefall øydelegge skikkeleg og du må til med røyrlegger. Prøv heller avløpsåpnere.
Supraspinatus Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Ikkje bruk plumbo iallfall. Plumbo kan i verstefall øydelegge skikkeleg og du må til med røyrlegger. Prøv heller avløpsåpnere. ← er ikke plumbo avløpsåpner?
Gjest Asti Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Merneith Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 er ikke plumbo avløpsåpner? ← Tror det står på Plumbo at det IKKE skal brukes i do
Leo Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Plumbo og lignende remedier skal IKKE brukes i toalettet! (Jeg har prøvd, så jeg kan bekrefte at de ikke har satt på den advarselen for moro skyld! ). I beste fall får du det ut over hele gulvet når du forsøker å spyle ned og det viser seg at toalettet fremdeles er tett. Da risikerer du å ødelegge gulvet siden dette er virkelig sterke saker. I verste fall ødelegger det rørene slik at de må skiftes. Jeg ville ha prøvd med en stakefjær. Her til lands fås de kjøpt hos jernvarehandlere og hos f.eks. Clas Ohlson. En stakefjær er rett og slett en lang fjær på rull som er fleksibel og gjør det mulig å åpne selv rør som har tettet seg til langt inn i "systemet" slik det later til å være hos dere. En god gammeldags avløpsåpner (stor sugekopp på skaft) kan også gjøre underverker.
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Det går greit å demontere doen. Du skrur av vannrør etc og så løfter du den av avløpsrøret den står på. Greit å være to da. Det kommer litt vann på gulvet, men ikke så mye. Da kan du sjekke "vannlåsen" og om det er noe som har stoppet det til. Jeg har gjort det en gang da noe havnet i doen som ikke skulle. Den lå da i "vannlåsen". Doen står jo bare oppå avløpsrøret. Ikke noe dritt etc som havnet på gulvet. Kun vann. Sikkert dårlig forklart, men jeg er ikke helt teknisk når det gjelder do og sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå