Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For 6 mnd siden var jeg så uheldig å få håret mitt ødelagt av permanent - i 2 omganger. Permanenten falt ut og de satt ny på meg noen dager etter. jeg hadde da hår til langt ned på ryggen, glatt og blankt. Fikk nesten afro etter permanenten og etter 6 besøk hos frisør der de kuret og klippet masse endte jeg opp med hår til over skuldrene, krusepermanentet nede og helt glatt oppe siden det faktisk er 6 mnd siden jeg tok det. ALDRI MER!!!!! siste frisøren jeg var hos sa at jøss, permanenten går jo ikke ut hos deg *sukk*

Uansett. Rettetang har hjulpet meg nå siste uka. Oppdaget plutselig det. Under bruker jeg Redken smooth down heath glide eller Elvital blowdrying milk. For å prøve å slåne håret. tror dere det hjelper? Jeg vet rettetang sliter og det siste mitt hår trenger nå er å bli mer slitt...men jeg er desperat. går med en kruset ulldott til hår - fortsatt :(

Hva tenker dere om saken? Hjelper slike produkter til å beskytte når man bruker tang?

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor går du ikke til frisøren og bare klipper det. Hår vokser - hvis du lar det - ca 1 cm i mnd - mitt vokser minst 1,5 til 2. Om et år så har du fint glatt hår igjen, og om to så har du langt.

Skrevet (endret)
Hvorfor går du ikke til frisøren og bare klipper det. Hår vokser - hvis du lar det - ca 1 cm i mnd - mitt vokser minst 1,5 til 2. Om et år så har du fint glatt hår igjen, og om to så har du langt.

jeg har allerede klippet over 20 cm.....og klippet det opp masse for å få bort det slitte. klipper jeg mer nå blir jeg helt kort, og DET vil jeg ikke bli igjen. sist tok det meg 6 år å spare det ut for jeg ble drittlei hver gang det ble litt for langt og var verken fugl eller fisk. så da klippet jeg det igjen. kortere enn dette kan jeg ikke ha det.

Endret av kitekatt
Skrevet

Kansje du skulle prøvd antipermanent?

Varmebeskyttende produkter hjelper litt i allefall, men er sikkert varierende effekt på produktene.

Lykke til i allefall, kjip situasjon :tristbla:

Skrevet
Kansje du skulle prøvd antipermanent?

Varmebeskyttende produkter hjelper litt i allefall, men er sikkert varierende effekt på produktene.

Lykke til i allefall, kjip situasjon  :tristbla:

Blir ikke antipermanent like sterkt som permanent for håret?

Gjest Fruktfat
Skrevet

varmebeskyttende hjelper, men det blir uansett slitt samme hva du bruke rom du bruke rettetang hver dag.

bruk gode produkter og kur (gjerne hver gang du har vasket det).

antipermanent ville jeg IKKE anbefalt! det er akkurat de samme produktene man bruker til en vanlig permanent, og tre permanenter oppå hverandre tror jeg ingen frisører har lyst til å prøve seg på... ;)

Gjest Deception
Skrevet

Rettetang ødelegger håret uansett om du bruker varmebeskyttende produkter. Been there, done that. Normalt sett er håret mitt veldig sterkt, men etter noen måneder med daglig bruk av rettetang, så ikke tuppene ut.

Jeg tror jeg heller ville brukt leave-in og generelt fuktgivende produkter, og heller fønet håret på lav varme. Det er mer skånsomt enn rettetang, hvis det er eneste alternativ.

Skrevet
Rettetang ødelegger håret uansett om du bruker varmebeskyttende produkter. Been there, done that. Normalt sett er håret mitt veldig sterkt, men etter noen måneder med daglig bruk av rettetang, så ikke tuppene ut.

Jeg tror jeg heller ville brukt leave-in og generelt fuktgivende produkter, og heller fønet håret på lav varme. Det er mer skånsomt enn rettetang, hvis det er eneste alternativ.

Uff, ja...er bare at jeg ser ut som en sopp på hodet. glatt og helt flatt oppå og stålull fra øra og ned :(

Jeg bruker ettetangen kun der det er krøllete, dvs ikke det første stykket av håret mitt, så kan jo evt klippe tuppene der det sliter. vil ta lengre tid, men jeg ser virkelig ikke ut nå, og. Får satse på å bruke tangen så langt nede som mulig da.

Ikke morro dette her. jeg lot det være i fred lenge ,men nå som det er så glatt oppå ser det helt merkelig ut. Ettervekst kan man vel kalle det.

Skrevet

Hei!

Har hatt litt av det samme problemet. Fikk det lange håret mitt TOTALT ødelagt av per + farging. Min egen skyld, frisøren bare gjorde som jeg sa.

Resultatet var katastrofalt. Alt det lange håret så ut som om det hadde dødd...

Frisøren kurte og ordnet, men uansett hva hun gjorde så jeg j... ut.

Jeg hadde aldri i livet hatt kort hår, og bare blåste når frisøren foreslo det som eneste utvei.

Men jeg krøp til korset og har aldri vært så fin på håret! Feminin og fantastisk.

Gikk fra å være grå, vanlig mus til å bli overrøst med komplimenter av kjente og ukjente! Hurra!

Så mitt råd er: snap snap!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...