Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Dette er kanskje et litt corny spørsmål, men hvordan definerer man når man dater, og når man bare er ute med en av motsatt kjønn? Finnes det noe navn på sånne ikke-dater? Har jo "avtale", men det er kanskje mer forretningsmessig? Og hvis en mann ber deg på kafe eller på tur og man ikke vet om han gjør det samme med andre, kan man da kalle det date? Har en venninne som er litt opphengt i en fyr, han ber henne ut, men ganske ofte ringer han og må avlyse fordi han har andre planer. Har en mistanke om at for henne er det dater mens for han er det ikke-dater. Date = med gjensidig håp om noe mer?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 En "date" er en "date" selv om de "involverte" også "dater" andre mennesker...
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 En Date er for meg noe komplett uforstålig og noe som aldri kunne falle meg inn å gå på. Hvorfor? Når 2 stk går på date, så er det for å sjekke; "Passer vi sammen mon tro?" Hva fxxx er det for noe?? Med en slik innstilling så er man åpenbart kun ute etter 1 ting. Å finne en partner. Dersom DET (å finne en parter) er selve målet og meningen, så vær så god. Da er en date perfekt. Men for slike som meg, som er uinteressert i å finne noen å passe sammen med, bare for å ha noen å passe sammen med, så er det helt uinteressant. De gangene jeg ender opp med noen, så er det på helt andre premisser. Jeg ender opp med noen fordi jeg faller for en person, uten at vi mente å gjøre det. Det var aldri noen forutbestemt, "nå skal du og jeg finne ut om vi passer sammen" tema. Date? Nei takk. Next.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 En date må vel kunne defineres utifra om de to som dater ser på hverandre som mulige potensielle kjærester. Om en mann ber meg ut, og jeg lurer på om det er en date eller ikke, så må jeg bare prøve å tolke ham om han er interessert i meg på -den- måten, eller om det er mer som en chitchat mellom bekjente eller kollegaer. Om venneina di ikke klarer å tolke om han prøver å sjekke henne opp eller ikke, så må hun lære seg å bli mer effektiv på det;p At noen ber deg ut er ikke nok til å bestemme om h*n er interessert eller ikke
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 En date må vel kunne defineres utifra om de to som dater ser på hverandre som mulige potensielle kjærester. ← ..utifra OM????? Den som går på date uvitende eller med intensjon om at DET ikke er grunnen, må være rimelig teit
Gjest Reisende John Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 ..utifra OM????? Den som går på date uvitende eller med intensjon om at DET ikke er grunnen, må være rimelig teit ← I utsagnet ditt ser jeg årsaken til mye tenners gnissel og konflikt mellom kvinner og menn En mann kan gå på date med en kvinne uten tanker om at det skal bli noen fast ordning. Hyggelig samtale, sex og annet er noe som menn liker uten dermed å ønske noe fast og forpliktende. Kvinner burde kanskje bli bedre til å bare ha det hyggelig uten å definere situasjoner?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 I utsagnet ditt ser jeg årsaken til mye tenners gnissel og konflikt mellom kvinner og menn En mann kan gå på date med en kvinne uten tanker om at det skal bli noen fast ordning. Hyggelig samtale, sex og annet er noe som menn liker uten dermed å ønske noe fast og forpliktende. Kvinner burde kanskje bli bedre til å bare ha det hyggelig uten å definere situasjoner? ← Reisende John, Du kjeder meg. Voldsomt. ZzZnork..
Gjest Reisende John Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Reisende John, Du kjeder meg. Voldsomt. ZzZnork.. ← Artig sammentreff. I skolen var det to gutter helt bakerst som alltid kjedet seg, såfremt de ikke kunne gjøre narr av noen eller skyte spyttballer. Utover disse to tingene deltok de ikke i noe felles sammen med klassen. Jeg treffer dem ennå regelmessig. En gang i uka henter de søpla her fra nabolaget.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Artig sammentreff. I skolen var det to gutter helt bakerst som alltid kjedet seg, såfremt de ikke kunne gjøre narr av noen eller skyte spyttballer. Utover disse to tingene deltok de ikke i noe felles sammen med klassen. Jeg treffer dem ennå regelmessig. En gang i uka henter de søpla her fra nabolaget. ← Du ble mobbet og bærer en del nag fremdeles?
Gjest Reisende John Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Du ble mobbet og bærer en del nag fremdeles? ← Huff da, traff visst et sårt punkt der. Slutter av før vi er alt for OT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå