Dorri Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hei Førs og fremst lurer jeg på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt en rimelig og bra fondue (kjøttfondue) Deretter har jeg diverse spm ang fondue. - Er alle typer biffkjøtt ok å bruke - Kan jeg bruke kjøtt og kyllingfilet sammen? - Bruker man også grønnsaker i fonden eller skal de være ferdig laget ved siden av? - Hvilken type olje bør jeg bruke i fonduen og skal denne varmes opp i egen gryte først og deretter helles i? - Hvor får jeg kjøpt gode sauser - Hvilket tilbehør er godt til fondue Takker så mye for svar da vi tenkte å ha fondue på min manns bursdag på fredag. Alle andre gode tips tas imot med glede. Klem Dorri
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Skal du bruke fonduegryta til ostefondue etter hvert er det vel smart med litt tykk bunn. Sved i hvertfall ostefonduen no innmari med min fonduegryte med tynn bunn i rustfritt stål... - Er alle typer biffkjøtt ok å bruke Vi bruker gjerne flatbiff eller rundbiff, men du kan vel bruke det meste. Bruker oftest svin eller okse. - Kan jeg bruke kjøtt og kyllingfilet sammen? Skulle ikke tro det var noe problem. - Bruker man også grønnsaker i fonden eller skal de være ferdig laget ved siden av? Jeg har noen ganger oppi, andre ganger ved siden av. Synes ofte soppen blir best når jeg steker den ved siden av. - Hvilken type olje bør jeg bruke i fonduen og skal denne varmes opp i egen gryte først og deretter helles i? Varierer litt her etter hva jeg har. Oftest olivenolje eller solsikkeolje. Varmer det i fonduegryta på plata til det er varmt nok (sjekker med en kjøttbit nedi), tar den så over på stativet. - Hvor får jeg kjøpt gode sauser Bruker ofte peppersaus, bernaisesaus... Er også egne fonduesauser på enkelte matbutikker, men jeg har ikke prøvd noen av dem. - Hvilket tilbehør er godt til fondue Sopp, loff, vi bruker ost oppi gryta også, potetgull, løk, paprika...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå