Frida Frosk Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Leste i tråden om alder på brukere og hvor mange barn man har og alder på disse. Syntes det var utrolig mange som hadde fått barn overraskende tidlig. Både i forhold til gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende som var i 2004 28 år, og i forhold til min omgangskrets. Jeg blir mamma i mai/juni, og er da 28 år (skikkelig gjennomsnittlig mao ), men jeg er tidlig ute når jeg sammenlikner med venner og bekjente. Så er det slik at de som trekker statistikken opp ikke befinner seg på KG?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Yngre mennesker bruker internett mer enn litt eldre. Og svarene vil selvsagt påvirkes av alderen på gjennomsnittsbrukeren av KG.
Malama Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Mange av dem som trekker opp snittet er vel på KG, men har ikke fått barn enda? (og ikke alle svarer i tråder om hvor gamle de var når de fikk barn og sånn heller da) Jeg er nok en av dem. Jeg er 27 år gammel, og om jeg ble gravid i dag ville jeg ikke rekke å føde det før jeg var 28. Jeg har ingen umiddelbare planer om barn, prøver ikke, men har planer om barn etterhvert. Dessuten er vel snittalderen på KG slik at de fleste av dem som trekker snittet markant opp (og allerede har fått sine barn altså) kanskje ikke er blandt de mest aktive her?) Usikker på den da, her er jo en del som er "voksne" også. Heldigvis!
Gjest =tentacle= Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 De yngste bruker kanskje nettet mest?
Holly Hobbie Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Samme tanken har slaatt meg. Jeg foeler meg nesten som gammel foerstegangsmor naar jeg leser her, selv om jeg rekker aa bli 28 foer jeg foeder. Er nok mange unge brukere her, ja.
ToveM Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 jeg er jo "gammel" og bruker nettet mye...og veldig mye i forhold til mine jevnaldrende venner, har faktisk noen som knapt nok vet hvordan de kommer inn på nettet...jeg fikk forresten 1 mann når jeg var 27 og sistemann når jeg var 39, så det at jeg har forholdsvis små /unge barn gjør jo at jeg må holde meg oppdatert på datafronten. Har forresten og lagt merke til at det er mange unge mødre, men det er ingenting negativt i det..venter bare på barnebarn jeg..siden jeg er for gammel til å få flere selv..men håper jo selvsagt de venter noen år til tross alt.
Gjest miiip Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Jeg tenkte det samme da jeg leste den tråden. Jeg fikk mitt første barn en måned før jeg blei 29 og bor i Oslo, så det er vel under snittet...
Gjest gjesta Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 fikk mitt første da jeg var 23 år..... er nå 29 og venter mitt tredje til sommeren
Gjest Hedda Gabler Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Kommer mye an på hvilket miljø man vanker i. Her på landet er det ikke så uvanlig å få barn tidlig. Selv begynte jeg da jeg var nitten og har ikke angret på det. Deilig å være ferdig med fire fødsler i en alder av tredve - hadde ikke hatt ork og tålmodighet nå.
Gjest Jamila Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Nja, spørs vel kanskje hva du regner som "KG-bruker"? Jeg har vært aktiv her i mange år, men aldri aktiv dagbokbruker.... og var 33 da jeg fødte vårt første barn i sommer.
Gjest Elfrida Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Det er ingen grunn til å tro at et mer eller mindre tilfeldig opprop på KG skal være representativt statistisk sett. Det er faktisk litt vanskeligere enn så å finne en statistisk representativt utvalg.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 Kommer mye an på hvilket miljø man vanker i. Her på landet er det ikke så uvanlig å få barn tidlig. Det var da veldig til generalisering! Det er godt mulig at du vanker i et miljø der det er vanlig å få barn tidlig. Men jeg kommer også fra "landet". Skikkelig på bygda faktisk. Og mine barndomsvenninner ligger ann til å få en gjennomsnittlig alder for "førstegangsfødsler" som er høyere enn landsgjennomsnittet. Sånn bare for å balansere det hele litt..
Gjest Cosmic Girl Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Jeg blir 29 snart og svarte ikke på tråden fordi jeg ikke har barn. Enda. Jeg vil veldig gjerne få barn, og vi begynte akkurat å prøve, men nå ser det ut som om vi blir nødt til å utsette prøvingen litt. Mao er jeg ikke fremmed for at jeg er over 30 når jeg får mitt første barn, selv om jeg veldig gjerne skulle ønsket at jeg hadde fått barn for lenge siden. Tror det du spør om skyldes at de som meg, som ikke enda har barn, ikke har svart på tråden, og at yngre i større grad tenderer til å bruke nettet enn litt eldre.
Gjest *Just-Me* Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 og jeg som føler meg kjempegammel som blir mamma for første gang som 23åring..... (fyller 24 da rett etter babyen kommer til) At det nesten var for sent....
momo Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Er nok det med at de yngre bruker nettet mer ja. Jeg er 28 år og venter mitt andre barn, de fleste vennene mine på samme alder har ikke fått første barn enda eller de har et lite barn. Når jeg fikk mitt første barn som 23 år, syntes alle rundt meg at det var ekstremt tidlig. Mens på nett virket det ikke tidlig i det hele tatt.
LilleBille Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 Tror ikke nødvendigvis de som svarer i de trådene representerer den gjennomsnittlige brukeren. Jeg var 28 da jeg fikk min første - men det er "en evighet" siden - og jer er relativt sjelden inne på tråder som omhandler fødsler og alder etc. - og jeg har en følelse av at det er ganske mange som meg.
Laban75 Skrevet 19. desember 2006 #17 Skrevet 19. desember 2006 Tror faktisk det har litt å si hvor man bor i landet.. På bygda kjenner jeg mange unge mødre på 20 år osv.. Her jeg bor er de fleste eldre. Ser på foreldrene til barna i barnehagen jeg har barn.. De er så mye eldre enn meg at jeg føler meg veldig ung i den settingen. Mange av våre venner fikk barn for førstegang 5 år etter at jeg fikk mitt første.. Jeg var 26 når jeg fikk førstemann og 28 når jeg fikk andremann.
Frida Frosk Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2006 Det er ingen grunn til å tro at et mer eller mindre tilfeldig opprop på KG skal være representativt statistisk sett. Det er faktisk litt vanskeligere enn så å finne en statistisk representativt utvalg. ← Er jo fullstendig klar over det, men tanken om at det var veldig mange unge mødre på KG(hvertfall i den tråden) ift landsgjennomsnittet slo meg når jeg leste nevnte tråd.
vilde Skrevet 19. desember 2006 #19 Skrevet 19. desember 2006 Leste i tråden om alder på brukere og hvor mange barn man har og alder på disse. Syntes det var utrolig mange som hadde fått barn overraskende tidlig. Både i forhold til gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende som var i 2004 28 år, og i forhold til min omgangskrets. Jeg blir mamma i mai/juni, og er da 28 år (skikkelig gjennomsnittlig mao ), men jeg er tidlig ute når jeg sammenlikner med venner og bekjente. Så er det slik at de som trekker statistikken opp ikke befinner seg på KG? ← I Oslo er gjennomsnittsalderen faktisk 31 år :-) Tror det er flere under 30 enn over som befinner seg på diskusjonssider på nettet ja!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 19. desember 2006 #20 Skrevet 19. desember 2006 Kommer mye an på hvilket miljø man vanker i. Her på landet er det ikke så uvanlig å få barn tidlig. Selv begynte jeg da jeg var nitten og har ikke angret på det. Deilig å være ferdig med fire fødsler i en alder av tredve - hadde ikke hatt ork og tålmodighet nå. ← Var den første planlagt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå