Gå til innhold

Min første dag som ikke røyker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er dagen kommet der jeg slutter å røyke.

Har prøvd å slutte opptil flere ganger tidligere, men har ikke klart det. Men denne gangen skal jeg klare å slutte, for jeg kan jo ikke være noe dårligere enn andre.

Min siste røyk tok jeg ca kl 24.00. Når jeg sto opp kl 07.30 idag så satte jeg på røykeplaster nesten med en gang. Men røyksuget er der, jeg må stadig motstå fristelsen til å ta bare 1 røyk, eller bare noen få trekk. Har klart å holde meg unna røyk idag, å det skal jeg fortsette med, men må innrømme at lysten til å ta en røyk er der.

Er ellers med i et røykesluttprogram, å der finnes tlf nr jeg kan ringe hvis lysten på røyk blir for stor. Kanskje jeg for en gangs skyld skulle prøve det, å ikke være så stolt å egenrådig at jeg ikke vil innvolvere andre.

Nå er jeg ihvertfall stolt som har klart meg såpass mange timer, noe som må være ny rekord for meg, siden jeg synes morgenene er værste tiden uten røyk. Denne gangen skal jeg klare det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Og velkommen til klubben for ikke-røykere! :klappe:

Hold ut! Ikke vær redd for å innvolvere andre. Fortell hvorfor du synes det er vanskelig å ikke røyke, tro meg, det hjelper faktisk!

Og om kort stund vil røyk smake helt utrolig ekkelt!

Skrevet

You go! :klappe:

Røyk-suget vil gå over det! Jeg brukte også røykeplaster og det funka fint det! Når jeg skulle på fest hadde jeg på meg et ekstra for å være sikker på at ikke suget kom! Ble overrasket over at jeg var like avhengig av å gjøre røyke bevegelser med fingrene som selve røyken!

Men nok en gang trenger du :klappe: og en :klem: i tilfelle suget skulle komme tilbake!

Skrevet

:klappe:

Velkommen i klubben! ;)

Vil anbefale deg å bruke de hjelpemidlene du kan. Og man vet ikke om den støttetelefonen hjelper før man har prøvd den. Og husk: alt vil bli lettere etterhvert, den første uka er det verste. Lykke til!

Skrevet

Jeg var røykfri for noen uker siden, i sju dager, men så tok jeg bare denne ene røyken og nå er jeg storrøyker igjen.

Trådstarter minner meg på det, nå er jeg ikke motivert for å slutte, røyken har makta igjen. Jeg tar meg en røyk uten å tenke, før jeg slutta sist, var jeg bevisst på at jeg skulle klare å slutte. Jeg tok ingen hjelpemidler. Nå bruker jeg snus også, f.eks. når jeg er på pub eller et fly.

Jeg klarer meg fint uten røyk, er det f.eks. folk som er allergiske, klarer jeg meg uten i flere timer.

Men når skal jeg lære at jeg ikke må røyke igjen, når jeg først har sluttet.

Nå vet jeg at jeg er i det stadiet der jeg må bruke uker og måneder før jeg prøver å slutte igjen, fordi jeg sprakk sist gang.

En sigarett er nok, og jeg vil bli en ikke-røyker for nå har jeg røykt i så mange år og kastet bort minst en million på nikotin.

Vet ikke hvilke råd jeg skal gi trådstarter, siden jeg har sprukket tre ganger, men ikke kast bort de timene du har vært uten røyk med å begynne igjen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har vært veldig opptatt i det siste, å har nesten ikke hatt tid til å være på KG. Derfor har det stått dårlig til med oppdateringer.

Jeg har hatt noen sprekker, men er nå helt røykfri :danse:

Det har vært en lang prosess, og mange tøffe stunder, men nå er jeg over det værste. Kjenner fortsatt suget etter røyk, men det blir enklere for hver dag.

Ved de sprekkene jeg har hatt, så har jeg bare tatt en eller to røyk, og sett på det som en sprekk i hele opplegget. Jeg har heldigvis ikke begynt å røyke igjen for fullt trass i sprekkene.

Men jeg opplever en helt ny verden der bl.a luktesansen er skjerpet. Nå kjenner jeg røykelukt med en gang jeg er sammen med røykere, å jeg kjenner røykelukt når jeg f.eks kommer i garderoben på jobb der klærne til ansatte er.

Jeg må jobbe med meg selv hver dag, men når jeg har kommet så langt som nå så skal jeg klare å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...