Gjest Frida Skrevet 10. februar 2003 #1 Skrevet 10. februar 2003 Vi skal ha fri bar med ca. 45 gjester. Lurer da på hvor mye vi trenger av vodka, gin ol.? Vil jo ikke gå tom. Hva kjøper dere inn annet enn vodka, gin, whiskey, cognac, vil og øl?
Juni-brud Skrevet 10. februar 2003 #2 Skrevet 10. februar 2003 Jeg kan jo fortelle hva vi skal ha. Vi blir 66 til middag og 75 til kaffen. Vi ville heller ikke gå tom, og tenker sånn at blir det en del til overs, er sommeren lang Hvitvin forrett; 12 flasker Rødvin hovedrett; 36 flasker Hvitvin dessert; 12 flasker Cognac; 3 flasker Bailys; 2 flasker St.Halvard; 2 flasker Martini Asti, velkomstdrikke; 20 flasker Vodka; 5 flasker Vodka Lemon; 3 flasker Rom; 1 flaske Whiskey; 2 flasker Tequila; 1 flaske Gin; 1 flaske Martini rød; 1 flaske Martini hvit; 1 flaske Øl; 3 kasser
Imax Skrevet 10. februar 2003 #3 Skrevet 10. februar 2003 Vil bare si at dersom dere gifter dere midt på sommeren og det er dødsens varmt, så går det vanvittig mye mer av hvitvin og øl enn dere hadde trodd. no shit.
Løven Skrevet 10. februar 2003 #4 Skrevet 10. februar 2003 Ikke for å bry meg, men Juni-brud, bare 36 flasker rødvin til 66 mennesker. Det synes jeg hørte lite ut. Jeg har jobbet ved mange bryllup og da beregner vi en halv til en flaske rødvin pr person. Men det kommer jo selvfølgelig an på gjestene. Ikke sikkert deres gjester er like "tørste" som de jeg har jobbet for. Som sagt, ikke for å bry meg, men bare et lite tips. Blir jo sikkert endel skåling for brudeparet, og da er det jo kjedelig å ikke ha nok. Dere har sikkert beregnet utifra deres gjester, og dere kjenner jo dem, så da er det sikkert i orden. :D
Juni-brud Skrevet 10. februar 2003 #5 Skrevet 10. februar 2003 Du har rett der Løven, vi har regnet ut fra gjestene. Det er i alle fall 14 som ikke kommer til å drikke rødvin og hvitvin.
Hoppa Skrevet 6. mars 2003 #6 Skrevet 6. mars 2003 Vi blir 70 til middag og 100 til kaffe..... og har regnet med 8-10 kasser med øl..........er vi på styr...
zeta5 Skrevet 6. mars 2003 #7 Skrevet 6. mars 2003 Hei ! Det er jammen ikke lett å regne ut hvor mye man trenger.... Vi blir 80 til middag og regner slik : 1 glass til forett, 3 til hovedrett og ett til dessert. Til kaffe serveres det likør/cognac-vet ikke helt hvor mye vi trenger av hver..... Vi har 25 flasker med vdka og gin, itillegg skal vi ha øl og vin. Ser ann litt været vi vedr. øl. Blir det kjempe varmt, går det mye mer av øl enn f.eks. sprit. I utgangspunktet har vi tenkt ca. 13 kasser.... Hodebry.....man vil jo som sagt ikke gå tom
Gjest Frida Skrevet 6. mars 2003 #8 Skrevet 6. mars 2003 Hei igjen. Vi skal som sagt ha fri bar, og noen vi skal leie inn til å lage drinker. Tenkte da å ha ca. 4 drinker å velge mellom, foruten de enkle som Gin/tonic, Vodka/russian eller battery. har dere noen gode drinkforslag å komme med? Det er veldig fint om de har noen av de samme ingrediensene, slik at vi slipper å kjøpe opp hele polet.
Augustbrud02 Skrevet 6. mars 2003 #9 Skrevet 6. mars 2003 Av drinker serverte vi: - Fjellbekk - Irish Coffee - San Fransisco - Tom Collins Dette var mer enn nok i tillegg til alt det andre vi serverte. Vi hadde masse drikkevarer og det gikk mye mindre enn beregnet. Det det gikk mest av var vodka og Bailey’s. Øl valgte vi å ikke servere og vin gikk det nesten ingenting av. Det gikk kun 10 flasker totalt med rødvin hele dagen (på 45 gjester).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå