Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Sambo skulle kjøpe seg noen boxere og sokker for et par uker siden da vi enda ikke hadde vaskemaskinen tilkoblet. Han kjøpte en pakke med sokker til 49 kr og en pakke med boxere (trodde han). Han hadde klart å kjøpe seg truser i stedet, og siden vi fikk vasket noe tøy samme dag tenkte han at det var bedre å levere tilbake det han hadde kjøpt. Jeg tok det med på en annen cubus i dag og beskjeden jeg får er at de ikke bytter undertøy. Eh, nei det er greit nok, men dette er jo 5 truser i en forseglet eske? Ja, nei de byttet ikke undertøy for det hadde helse og miljødepartementet bestemt Samtidig påstod de at sokkene kosta 19 kr! Sambo er bestemt på at de kosta 49, og på kvitteringen som jeg fant nå står det 49... Damene i butikken påstod hardnakket at de hadde vært på tilbud til 19 kr i flere måneder på samtilige Cubus. Har dere hørt om et påbud om å ikke bytte undertøy? Jeg forstår at man ikke kan bytte undertøy man har hatt mulighet til å prøve, men når det ligger i en forseglet eske så blir det jo helt høl i hodet. Hele visa endte jo med at jeg ble skikkelig irritert og strena ut av butikken Har det kommet et forbud fra departementet om bytting av undertøy selv om det er forseglet? :klø:
Gjest gjesta Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Men du har ikke krav på å få byttet varer i utgangspunktet, det er bare en ekstraservice butikkene tilbyr. I utgangspunktet må det foreligge en mangel for å få bytterett. her er lovhjemmelen: forbrukerkjøpsloven § 32 Og tror de fleste er glad for at de har regler for at undertøy ikek har vært hjemme hos andre kjøpere før det selges videre.
Merneith Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Men du har ikke krav på å få byttet varer i utgangspunktet, det er bare en ekstraservice butikkene tilbyr. I utgangspunktet må det foreligge en mangel for å få bytterett. her er lovhjemmelen: forbrukerkjøpsloven § 32 Og tror de fleste er glad for at de har regler for at undertøy ikek har vært hjemme hos andre kjøpere før det selges videre. ← Enig.. Og sokkene får han vel uansett bruk for?
Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Loven er grei, men når nesten alle andre butikker bytter slike ting så er det vel veldig dårlig service å ikke gjøre det? Jeg synes også det er fint at de ikke bytter undertøy som ikke kan forsegles, men når det faktisk er forseglet synes jeg det er dårlig service å ikke gjøre det når man har kjøpt feil.
Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Enig.. Og sokkene får han vel uansett bruk for? ← joda sokkene kan sikkert brukes, men de blir nok kastet rimelig kjapt da det er type grå tennissokker i 5 pk....
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg synes også det er fint at de ikke bytter undertøy som ikke kan forsegles, men når det faktisk er forseglet synes jeg det er dårlig service å ikke gjøre det når man har kjøpt feil. ← Mener det er Lindex som har tilbudt meg å forsegle undertøyet jeg kjøper slik at jeg kan bytte det hvis jeg ombestemmer meg. De har da tatt en slik som prislappene henger på gjennom trusa, da kan den ikke prøves og jeg kan bytte den. Helt enig i at prøvde truser ikke kan byttes. Men å krangle på prisen på sokkene og nekte å bytte en forseglet pakke med truser hørtes veldig firkantet ut...
Meaty Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Hvis pakken med truser var ordentlig forseglet, altså sånn at man umulig kan åpne pakken og så lukke den igjen uten at det synes, da synes jeg de var kjipe. Men det kan jo stemme at sokkene har vært på tilbud til 19 kr før din samboer kjøpte dem, og siden du tydeligvis ikke hadde tatt med deg kvitteringen i butikken så kunne de jo ikke vite hva dere hadde betalt for dem. Der jeg jobber hender det rett som det er at folk vil bytte ting som har vært på tilbud et par uker tidligere. Hvis de ikke kan fremlegge bevis på hva de har betalt så får de bare tilbake tilbudssummen.
Laban75 Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skjønner frustrasjonen din, men er faktisk glad for at de ikke bytter - for da hadde jeg sluttet å kjøpe undertøy der.. Selv om pakken er forseglet (sannsynligvis med en tape) kan man enkelt åpne den - rive av tapen og sette på en ny - og pakken ser fortsatt uåpnet ut.. Sannsynligheter for at noen gjør det er noe annet. Jeg er glad de er strenge på dette. Gi det til noen dere kjenner i stedet davel - de koster ikke allverden.. Dette er ikke noe å ta på vei for. Sokkene skjønner jeg ikke at de ikke kan bytte..?
Arwen Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skjønner frustrasjonen din, men er faktisk glad for at de ikke bytter - for da hadde jeg sluttet å kjøpe undertøy der.. Selv om pakken er forseglet (sannsynligvis med en tape) kan man enkelt åpne den - rive av tapen og sette på en ny - og pakken ser fortsatt uåpnet ut.. Sannsynligheter for at noen gjør det er noe annet. Jeg er glad de er strenge på dette. Gi det til noen dere kjenner i stedet davel - de koster ikke allverden.. Dette er ikke noe å ta på vei for. Sokkene skjønner jeg ikke at de ikke kan bytte..? ← det er forseglingsposer i Cubus også, men vanlige pakninger er faktisk veldig enkle å åpne uten at det synes. Det er for kundens skyld de ikke bytter.
Titta Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Jeg synes det er firkantet. Veldig firkantet faktisk! Er det forseglet burde det ikke være noe problem. En skal være ganske flink for å åpne en forseglet pakke og lukke den igjen uten at det synes. Og ærlig talt. Det er nå relativt naivt å tro at bare fordi en butikk ikke bytter forseglet undertøy så er det helt sikkert at undertøyet de selger er uprøvd. Hva med alt undertøyet som henger i butikken da? Det ville aldri falle meg inn å prøve en truse i butikken, men at noen andre gjør det tviler jeg ikke på. Derfor vasker jeg alt undertøy jeg kjøper før jeg tar det i bruk.
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skjønner frustrasjonen din, men er faktisk glad for at de ikke bytter - for da hadde jeg sluttet å kjøpe undertøy der.. Selv om pakken er forseglet (sannsynligvis med en tape) kan man enkelt åpne den - rive av tapen og sette på en ny - og pakken ser fortsatt uåpnet ut.. Sannsynligheter for at noen gjør det er noe annet. Jeg er glad de er strenge på dette. Gi det til noen dere kjenner i stedet davel - de koster ikke allverden.. Dette er ikke noe å ta på vei for. Sokkene skjønner jeg ikke at de ikke kan bytte..? ← Det var en type teip som man ikke har hjemme og som det hadde syntes om var åpnet. Det jeg reagerte på med sokkene var at hun påstod at de hadde vært på tilbud i flere måneder i samtlige cubusbutikker, og det er bare et par-tre uker siden de ble kjøpt Lønner seg ikke å lyve for kundene! Jeg synes det er firkantet. Veldig firkantet faktisk! Er det forseglet burde det ikke være noe problem. En skal være ganske flink for å åpne en forseglet pakke og lukke den igjen uten at det synes. Og ærlig talt. Det er nå relativt naivt å tro at bare fordi en butikk ikke bytter forseglet undertøy så er det helt sikkert at undertøyet de selger er uprøvd. Hva med alt undertøyet som henger i butikken da? Det ville aldri falle meg inn å prøve en truse i butikken, men at noen andre gjør det tviler jeg ikke på. Derfor vasker jeg alt undertøy jeg kjøper før jeg tar det i bruk. ← Nettopp! Jeg vasker alltid undertøy jeg kjøper før jeg bruker det rett og slett fordi det finnes de som prøver de i butikken. og hadde det ikke vært mye bedre for dem at de hadde tatt inn de trusene, så hadde jeg slippi å spredd eder og galle om cubus på nett?
Gjest Shayla Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Jeg er ganske glad for at de ikke bytter undertøy, forseglinger er ikke så vanskelig å åpne for så å lukke de pent tilbake igjen... Er vel ikke noe å ta så på vei for.. De var sikkert ikke så dyre og sikkert noen du kjenner som kanskje har mer bruk for de... Sokkene burde han vel vist at var grå tennis sokker.... Han så vel på hva han kjøpte?? Neste gang for han titte litt nøyere på hva han tar med i kassen...
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Skal du bytte varer tar du med kvittering. Har du ikke med kvittering så er det ekstra vennlig service å bytte varene. Har de en policy på at undertøy ikke byttes så får man respektere det - og jeg sier som andre HELDIGVIS.
Gjest enois Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 I butikken der jeg jobbe bytter vi heller ikke undentøy. Med noen få unntak. Men det finnes kunder som blir like sjokkerte hver gang. Nei, det er ekkelt å ta tilbake undertøy som kunder har tatt med seg hjem, uansett om de har fått det i gave eller ikke. Finn noen andre å gi det til!!
Arkana Skrevet 18. desember 2006 #15 Skrevet 18. desember 2006 De aller fleste butikker som selger undertøy pleier å ha en plakat ved disken som forteller om bytterett og der står det nesten alltid spesifisert at de ikke bytter undertøy. Så denne butikken er ikke unntaket, men heller regelen, og det er jeg glad for. (Og når det gjelder prøving i butikk pleier det da også å stå at hvis man prøver undertøy skal man prøve det over sitt eget undertøy og ikke rett på kroppen, men man har jo selvsagt ingen garanti for at folk følger dette da.)
Gjest Eir Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Jeg synes ikke man kunne forventet å bytte, og synes ikke dette kan kalles dårlig service. Butikken er ikke pliktig til å bytte noe som helst, og at man ikke får byttet undertøy er helt vanlig. Har man i tillegg ikke kvittering en gang, kan man ihvertfall ikke forvente noenting.
Gjest Deception Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 og hadde det ikke vært mye bedre for dem at de hadde tatt inn de trusene, så hadde jeg slippi å spredd eder og galle om cubus på nett? ← Synes du virkelig det? Regelen er helt klar, og "eder og galle" av denne typen er temmelig uberettiget, og slår ikke negativt tilbake på Cubus i mine øyne. Heller tvert imot.
Arwen Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 På kviteringene til Cubus står det at de ikke bytter undertøy. Hadde du hatt kvitering på sokkene hadde du fått full pris tilbake. Uten kvitering er det tilbudsprisen i den aktuelle butikken som gjelder.
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Men ser dere virkelig ikke at det er firkantet når undertøyet er forseglet? Min samboer er håpløs på klesshopping så han hadde bare røsket med seg det første og beste han fant. Joda han får nok brukt sokkene, men trusene blir vel kastet siden han ikke bruker slike Jeg synes det er helt greit med sokkenes nedsatte pris, men når hun lyver og påstår noe som ikke er sant blir jeg litt irritert. Da kunne hun heller sagt at "beklager men så lenge du ikke har kvittering kan jeg ikke gi deg tilbake mer enn 19 kroner hvis du ønsker det." Det er ikke pent å lyve, heller ikke til kunder
Merneith Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 . Jeg tok det med på en annen cubus i dag og beskjeden jeg får er at de ikke bytter undertøy. ← Hvis samboeren din ikke har kjøpt sokkene på samme butikk, så er det da ikke sikkert at hun løy vel?? Jeg skjønner at du er irritert, men jeg må vel helt ærlig si at det virker uberettiget. Og nei, jeg synes det er helt greit at de ikke bytter forseglet undertøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå