Twigi Skrevet 17. desember 2006 #1 Del Skrevet 17. desember 2006 Vi skal feire julen hjemme iår, med store barn og litt familiebesøk. Jeg har noen fridager til uka, og synes jeg har all verdens tid til å lage jul Har kjøpt ca 1/3 av gavene, har et hus som er relativt rent, og mye pynt er gradvis kommet på plass. Men det mangler mye - er jeg sikker på - uten å kunne lage noen skikkelige lister i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre for å få opp farten nå, så jeg unngår siste liten panikken på fredag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shoreh Skrevet 17. desember 2006 #2 Del Skrevet 17. desember 2006 Begynn med å lage en liste over hva du vet MÅ gjøres. Vær effektiv- ring til butikker og be de legge av varer så du slipper å bruke mye tid på å lete. Skriv julegaveliste og bestem deg hjemme for hva hver enkelt skal få og skriv ned hvilken butikk som har det produktet. Hvilke kaker skal du bake selv, hvilke kan kjøpes? Juletre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. desember 2006 Mmmm, du har rett. Jeg får begynne å se for meg hvordan julaften og de andre juledagene skal se ut, og så lage lister i forhold til det jeg kommer på da. Det viktigste er vel egentlig å huske at man ikke klarer å gjøre alt på lille julaften...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 17. desember 2006 #4 Del Skrevet 17. desember 2006 Lister er genialt. Jeg er heller ikke ferdig, hverken med gaver, vasking eller pynting. Skal ideelt sett være ferdig til fredag, da får vi de første middagsgjestene. Har satt opp lister for både det ene og det andre nå i kveld og satser på en maratondag i morgen. Det ordner seg nok, både for deg og meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 18. desember 2006 #5 Del Skrevet 18. desember 2006 Mitt beste tips er å logge seg av KG, slå av pcen og gjemme den godt. Men er ikke så god til å følge det selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mata Skrevet 18. desember 2006 #6 Del Skrevet 18. desember 2006 Ikke stess, det verste er en sliten vertinne. Og å være en sjøl. Alt det røde i julen angående pynt, blir spesielt lekkert om du lager røde "soner". Maten kan du sikkert, og er det hast mht. gaver, er bøker med bytterett en vinner. Jeg har erfaring, det skal mye til når man har bedt mange gjester. Nøtter er pynt, mandariner også. Det verste man gjør er å stresse. Kan ikke mannen din hjelpe deg? Jeg hadde god hjelp av han (eks i dag), og han var ikke verst i det hele tatt. Husk at gjestene trives best med en avslappet og uthvilt vertinne, så får resten være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg ville bare takke for tips. Det ble jul i år også, gitt De tingene som ble glemt var ikke krise, og så langt har alt vært vellykket. Solskinnet på de møkkete rutene idag ga seg heldigvis fort da tåka kom Deilig med noen rolige dager, selv om det blir uhyggelig masse styr på kjøkken, matlaging og oppvask! Men litt koselig også, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå