Gå til innhold

Nougat til overs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca. en halv pakke nougat igjen (i overkant av 100 g) etter å ha laget julekonfekt. Noen som har tips til hva jeg kan lage av resten?

Skrevet

Dytter denne opp jeg har også en halv pakke til overs :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt denne nougaten? Jeg blir snart tullete. :ler:

I alle fall det jeg tenkte å lage med nougaten om jeg finner den er sjokolade som Tina (hun svenskekokken) lagde på tv.

Smelter 250 g nougat og 125 g mørk sjokolade i vannbad. Ha oppi det en vil av forskjellige nøtter, evt rosiner + revet skall av 1 appelsinskall. :)

Skrevet (endret)

Jeg har i alle fall kjøpt det på Meny. Antar de også selger det i andre matbutikker med godt utvalg ;)

Edit: Trøtt - Glemte visst å skrive butikknavnet :ler:

Endret av Sprilla
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Kjære - du trenger da ikke være brydd med å lage noe! Bare send pakka til meg helt naturell, du. ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hva mener du bruke? Man bruker da ikke nougat. Man SPISER nougat.

Skrevet (endret)
Kjære - du trenger da ikke være brydd med å lage noe! Bare send pakka til meg helt naturell, du. ;)

:ler: Litt sent nå, jeg har laget kokoskonfekt med nougat inni. Minner litt om Cocos-sjokoladen i Twistposen :sikle: Ikke så dumt det heller! Jeg synes nemlig at "bar" nougat kan bli litt vel søtt... ;)

Hvor får man kjøpt denne nougaten? Jeg blir snart tullete.  :ler:

Jeg har kjøpt på Ica Stormarked i år, for de var utsolgt på Meny. Men har kjøpt der tidligere. Uansett - velassorterte matbutikker er tingen. :)

Endret av itla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...