Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er nok sant er vi er vel alle tildels egoistiske når vi ønsker oss barn.

Ang. 43 års dagen min. Dette er fordi vi vil ikke prøve i det "uendelige". Hadde vi vært 32 så hadde det nok vært annenledes men for meg føles det riktig å sette et slutt strek et eller annet sted.

Skal stikke nå... samboeren venter på "baby making" :roll:

LizzieJ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander meg inn litt jeg også. Personlig har jeg satt grensen for å få flere barn på 35 år. Den dagen jeg fyller 35 skal jeg gjøre mitt ytterste for å få sterilisert meg. Årsaken til det er at jeg er superegoistisk å vil ha tid til å dyrke meg og min mann når jeg blir 'voksen'. Jeg fikk min datter da jeg var 20. Traff mannen min da jeg var 26, og får vi barn nå så er jo det supert (er 28). Får vi ikke barn før jeg runder 35 så er det ikke meningen at vi skal ha barn.

Når det gjelder andre.. de får gjøre akkurat som de vil. Har noen energi til å få unger når de er 50, så synes jeg de skal få unge når de er 50. Da har de uansett tenkt nøye igjennom det. Folk i godt voksen alder er ikke på langt nær så spontane på så viktige ting som unge folk.

Lykke til!

Maggie!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Synes det er opp til hver enkelt. Selv har jeg satt grensen min på 34 år. Da vil barna mine være 12, 9 og fem. Tror nok jeg kommer til å sette sluttstrek før det. Kanskje når minstemann nærmer seg fire og klarer seg mer selv.

Gjest Tenkdegom
Skrevet

Hei!

Jeg syns du skal tenke deg godt om.. Du sier at du ønsker det, men husk at du ikke forblir 42 når barnet vokser opp. Selv om du føler deg sprek nå, kan det hende du merker det når du er 55 og barnet begynner i ungdomsårene.. Moren min fødte sistemann når hun var 43 Hun var sprek da, men nå er lillebroren min 9 år og hun har passert 50.. Hun syns det ikke er like morro med barneselskap mm. nå.. Hun er mye sliten.

Jeg vil ikke gjøre som henne. Jeg vil ha unger mens jeg er ung. Da har jeg masse overskudd til å tilbringe tid i lek og slitsomme stunder når de er små og jeg enda ung også kan jeg samtidig "henge" med når de blir ungdommer og etterhvert voksne. Når jeg nærmer meg 50 kan jeg forhåpentligvis konsentrere meg om barnebarn etterhvert????

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt, men det er jo også en grunn til at man ikke får barn så lett når man er over 35... fra naturens side mener jeg.. Som sagt, selv om du føler deg sprek nå så forblir du ikke 42 når barnet vokser opp!!

Skrevet

Det kan helt sikkert gå kjempe fint men er det ikke litt egoistisk da? tenker at når barnet skal feire 10 årsdagen er du 53, og du er pensjonist ikke lenge etter at barne fyller 20 jeg vet at mange vil vente med og få barn og jeg synes de overdriver litt den veien også.

Pappa er 43 og fikk sitt femte barn og han synes ikke det er bare lett. hun er 11 år yngre enn han , og jeg vet at de er slitne begge to.

Siste jenta har vært ut og inn av sykehus, fordi de får henne ikke til og legge på seg nok, ellers så er ting greit. pappa mener at han kan få flere han men jeg håper han ikke gjør det. han har fem barn sånn som dere og da kan dere kanskje nøye dere med de. kan dere ikke gleder dere over barnebarnsom forhåpentlig vil komme.

mamma sier jeg er altfor krass angående det og kritisere de som vil ha barn sent, men jeg har ikke møtt mått mange som ikke har ment at jeg er for ung. men men det er ikke jeg som bestemmer, så dere får bare kose dere og prøve. for prøving kan være morro, og det håper jeg dere fortsetter med

Skrevet

I barnehagen hos meg har vi småbarnsforeldre som nærmer seg femti....

Skrevet

Selvfølgelig kan vi gleder oss over evt. barnebarn. Det at vi ønsker oss en baby nå forandre jo ikke noe av gleden over barnebarn.

Jeg skjønner at det kan hende at vi føler oss gamle og sliten innen ungen har blitt litt eldre men har noen virkelig en garanti for at alt vil ligge til rette for dem mens ungene vokser opp?

Jeg har ei venninde som har hofte dysplasi (vet ikke helt om det er stavet riktig) og kunne ikke går lange turer med babyen eller sette seg på gulvet med den (det var vanskelig for henne å komme opp igjen) men ingen sa at hun ikke skulle hatt barn fordi hun ikke var sprek nok. Hun var jo bare 26 så det var jo helt normalt at hun skulle ønske seg barn.

Og en annen venninde som var med i bil ulykke like etter babyen var født. Hun ble lammet på høyre siden og det gjør selvfølgelig sitt for hvor aktiv hun kan være, men hun er absolutt ikke noe dårligere mor for det.

Med andre ord, alder er absolutt ikke noe garanti for hvor sprek man er eller blir i fremtiden.

Jeg har forresten funnet et engelsk diskusjons forum som er spesiellt for de over 35 som enten prøver å bli gravide eller allerede er. Det er overraskende hvor mange det er i min alder og de alle fleste har bare fått støtte og ros fra leger og jordmødre.

Jeg hadde min første da jeg var 17. Heller 42, sier jeg!

Lizzie

Gjest Morticia
Skrevet

Go for it!!!!!!

En kvinne i din alder er mer "harmonisk" i de fleste sammenhenger - i motsetning til kvinner på 20 som "skal ha alt" og helst på en gang.

Lykke til!!! :D

Skrevet

Jeg hadde min første da jeg var 17. Heller 42, sier jeg!

Lizzie

HEEEEELT ENIG!!!!!!! (jeg var nitten og det anbefales ikke) Jeg sier ikke at det ikke går bra, men at det er smart med litt livserfaring....

Gjest marilyn
Skrevet

svigerforeldrene mine er 52 år og har en 11 åring. han kom som en overraskelse og var ikke planlagt, men jeg synes det ser ut som om det holder dem yngre-lengre. Dette er folk som er veldig friluftsinteriserte, er mye på tur, bruker minimalt med tid foran tv og har et mye mer aktivt liv enn oss egentlig..

Det jeg mener å si er at det er vel personligheten som betyr noe,, ikke alderen? og siden du har tre barn fra før vet du jo iallefall hva du går til!

Skrevet

jeg vil nu sige en gang til at det er bare at prøve, jeg er 37 og har lige fået nr 4 han er nu et måned gammel og jeg må nok sige at jeg er godt sliten kan godt mærke at jeg ikke er 20 længre men gud jeg ville ikke unvære det for alt i verden og når vi skal noget så kommer knotten jo bare med, skal da ud og flyve i morgen til danmark det bliver kine problemen :D så længe man kan sove tilmiddag og har en mand som er flink til at hjælpe til så er det supert at være mor så sent man nyder det på en helt anden måde end når man er 20 som jeg var da jeg fik den første...

Skrevet

Tut og kjør :D ! Du er den som kjenner dere selv best, og har dere kommet til at dere har det som trengs for å klare oppgaven, ja så klarer dere nok det - like godt som yngre par! Dere har i tillegg roen, erfarenhet, ett nettverk, visdom og antagelig også en stabil økonomi, mao; mye 1.gangs foreldre IKKE har, men gjerne skulle hatt....

Så skyv alderen til side og ØV, ØV, ØV!

Lykke til :wink: !

Gjest sexysadie
Skrevet

synes d er snedige med alle disse middelaldrende som skal være ung igjen...

Skrevet

Hva med å spørre legen om råd? Så lenge du er frisk og føler deg i stand til å ta vare på et lite barn, ser jeg ingen grunn til at du skal la være å prøve. Moren min var 38 da hun fikk meg, og hun er, og har alltid vært, en fantastisk mor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...