Gå til innhold

hvor mange medhjelpere trenger man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mye av dagen er planglagt. men en ting jeg er usikker på, hvor mange hjelpere trenger jeg den dagen og hvem kan man egentlig spør?

Vi blir ca 100 stk og deter koldtbord, tenkte at 2 stk som rydder og passer på dette å dekker om til kake er nok. vurderte noen av mammas venniner. er det nok??

Og gavene, hvem kan pakke opp og notere disse? alle tanter, onkler og søskenbarn er i bryllupet, hvem kan man da lure til å stå med den oppgaven?

er det andre oppgaver som noen må hjelpe til dere kommer på? (uten om toastmaster da)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

For meg virker det som om du har det meste under kontroll, men jeg kan ikke si jeg har tenkt så langt med tanke på vårt bryllup... men det er noe i retning av dine tanker, ja :) Akkurat to stykker som rydder og sånn til 100 stykker... kanskje du skulle vurdere noen fler? (iallfall tre stykker...???) Når det gjelder pakkene så kan du sikkert spørre et søskenbarn eller en tante... :) Jeg har tenkt å spørre en av mine venninner, og det går jo ut på det samme!!!

Lykke til :):)

Skrevet

2 proffe servitører hadde klart å rydde opp/dekke til 100 meget enkelt. Men jeg hadde nok sørget for minst 3 hvis de er ufaglærte og urutinerte.

Skrevet

Vi skal ha en veldig familiefest ikke noe stivt, ingen alkoholservering siden vi har folk i alder fra 0-90, og halvparten er avholdsfolk. Så ut fra det har jeg sett på hvor mange folk som er brukt i komformasjoner. kanskje jeg skulle ha sattset på 4, bedre vist at de er for mange enn for få.

Uff, mye som skal tenkes på. har kun vært i 2 bryllup selv.

Håper det blir bra til slutt hvertfal, ikke bare bare å planlegge i en alder av 20, men det blri vel aldri lett uansett alder :)

Skrevet

Hvor lett de e å planlegge har nok ikke direkte med alder å gjøre nei, så dette klarer du.

Men uansett hvor "stivt" det er, spørsmålet er mer om de skal gjøre noe med tallerknene (ryudde bort, og dekke utover, eller om folk gjør det selv?), eller bare passe bordet med maten på. Om det er mye varm mat (kreve mer å sørge for at der er varm kylling enn å sørge for at der er nok skinke, da kyllingen gjerne må varmes)

som du ser bedre med for mange enn for få, er det for få vil ting enten ta veldig lang tid, eller det ender opp med at noen av gjestene må hjelpe til mer enn det var planagt (og sikket ikke så gøy for din mor å stå på kjøkkenet i sin egen datters bryllup, men mødre føler gjerne typsik ansvar for denslags om ting ikke funker?)

Også er det forskjell på hvem du får til å hjelpe deg, for å si det banalt trenger du antakelig flere om det er DINE venner enn om de er din mors venner... (selvsagt individuelle forskjeller, men det har med erfaring å gjøre)

Skrevet

Vi blir ca 35 til middag med stort og smått, skal ha 3-retters, og har tenkt på 3 servitører. De tar seg av servering og rydding under middagen :)

Til kaffe og nattmat må vi vel ha 2 personer, her blir vi ca 90 :hoppe:

Når det gjelder gavebordet så blir forloveren min å ta seg av dette med god hjelp av ei venninne :danse:

Skrevet

Hjalp en gang til i et bryllup med sikkert 60 gjester, og vi var to pluss en som kom for kun å stå i baren, og en innleid toastmaster. I utgangspunktet var det kun å sette ut drikke på bordene (sto i klynger) samt sette koldtbordet frem, men jobbene underveis ble plutselig mange. Sette ut og ta inn flasker, servere velkomstdrink, få tak i alle skitne velkomstdrink-glass, ta i mot kakene gjestene kom med og sørge for oppbevaring av dem, kjøre oppvaskmaskin hundre ggr fordi det kun var nøyaktig antall tallerkner i lokalet, sørge for tørre tallerkner, bære inn koldtbord, dekorere bord, sette frem tallerkner, dekke om til kakebord etc, ja det ble veldig mye å gjøre etterhvert. Rydding underveis, toalettpapir, ja diverse sånne ting og. Jeg hadde definitivt satset på mange i stedet for få! To er aaltfor lite. 4-5 ville jeg si, selvfølgelig var vi uerfarne, men vi måtte jobbe meget effektivt for at gjestene ikke skulle merke for mye til at vi var få. Og vi var der fra en time før alle ankom til langt på natt.

Skrevet

Vi hadde 50 gjester, hadde koldtbord og ikke alkohol. Drikke sto i glassflasker i glass kjøleskap, så det fant de seg selv.

Vi hadde 4 hjelpere, 2 med erfaring fra storkjøkken og 2 helt uerfarne. Og de hadde nok og gjøre de.

Så jeg ville hatt flere til og hjelpe.

Mine veninner pakket opp pakker.

Skrevet

Vi blir ca. 50 gjester og skal ha 3-retters middag. Til maten blir det 5 til å servere + 1 kokk på kjøkkenet.

Etter middag skal vi ha 1 i baren og 1 til å sette frem kaker, kaffe, rydde glass etc.

Til gaveoppakking blir det 3 gode venniner ;)

Skrevet
Vi blir ca 35 til middag med stort og smått, skal ha 3-retters, og har tenkt på 3 servitører. De tar seg av servering og rydding under middagen :)

Til kaffe og nattmat må vi vel ha 2 personer, her blir vi ca 90 :hoppe:

Når det gjelder gavebordet så blir forloveren min å ta seg av dette med god hjelp av ei venninne :danse:

Ikke meningen å legge meg opp i planleggingen din, men skal dere ta bilder før middagen sammen med forlovere? Tenker da på at det blir stress for forloveren å åpne pakker når hun kommer sammen dere etter fotograferingen?

Skrevet

Vi skal i tillegg få en til å ta bilde av alle gjestene parvis eller single bilder. Vil gjerne ha bilde av alle gjestene i fotoalbum etterpå for mimring ;)

Skrevet
Og gavene, hvem kan pakke opp og notere disse? alle tanter, onkler og søskenbarn er i bryllupet, hvem kan man da lure til å stå med den oppgaven?

Jeg og søstra mi pakka opp gaver i bryllupet til en kusine i sommer, vi var også gjester i bryllupet. Det gikk helt fint; vi pakka opp gavene i tida mellom kirke og middag og synes egentlig ikke vi gikk glipp av noe av festen (unntatt litt mingling, men det blir det jo nok av uansett). Så du kan nok fint bruke noen som er gjester til å gjøre dette! Har de et godt system og er litt effektive er det ganske fort gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...