Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #1 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har nå fått helgejobb på Esso, som da blir i tillegg til min vanlige jobb. Men jeg har aldri jobbet på et slikt sted før, og lurer på om noen her har noen erfaring fra bensinstasjon/kiosk? Hvordan trivdes dere? Mye stress? Jeg kan lite om bil og sånt, og fikk beskjed om at det ikke gjorde noe fordi det går mest i pølsesalg o.l. Men jeg vet at iallefall pappa er oppgitt over at ansatte på bensinstasjon ikke har peiling og ikke kan gi så mye hjelp når det kommer til vedlikehold av bil (f.eks skifte pærer, fylle olje osv.) Og hvordan er lønna? Er iallefall spent på hvordan det blir. Trives veldig godt med å stå i kassa og ha kontakt i mennesker, så jeg tror (håper) at dette blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 17. desember 2006 #2 Del Skrevet 17. desember 2006 et tips..... SMIL jente, SMIL få ting irriterer meg mer en sure ansatte i denne type yrker, at de ikke kan fikse bilen min er greit nok for det forventer jeg ikke heller. jobbet en periode på shell selv, husker ikke lønn for dette er noen år siden men det jeg la merke til var at stamkunder som ofte var innom satte pris på å bli gjenkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 17. desember 2006 #3 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har jobba på gatekjøkken (ikke heelt det samme, men), var en del stress det ja, men det kommer selvfølgelig veldig ann på hvor stasjonen ligger og om det er mange folk der Var under 18 da, og de over 18 fikk faktisk bare 82 eller noe kroner i timer (dette er vel 4 år siden) . Nå som jeg jobber på butikk får jeg 111, og regner med du vil ligge mer rundt der (spørs litt på hvor gammel du er og om du har fullført vgs så vidt jeg har skjønt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vidvandre Skrevet 18. desember 2006 #4 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvis stasjonen er åpen til seint på natt/døgnåpent og ikke ligger langt i gokk må du sikkert regne med en god del fulle folk lørdag natt (samt en del bakfulle på søndagen) Ellers er det vel mest folk som skal kjøpe det de glemte å kjøpe på butikken før det stengte og folk som skal betale for bensin du vil komme ut for. Tror nok at de fleste har fått meg seg at de som står i kassa på bensinstasjoner vet fint lite om bil, så det trenger du nok ikke bekymre deg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 18. desember 2006 #5 Del Skrevet 18. desember 2006 Jobber selv på en Esso stasjon... Er helt greit, kan være litt stress til tider. I hvertfall på søndager. Og man må regne med fulle folk i helgene men mest hvism an jobber natt (spørs sikkert om du skal jobbe i by eller på landet... ) Det er noen kunder som vil ha hjelp til bil, og kan man det så er det bare bra service og hjelpe til. Jeg kan ikke så mye, men jeg lærer mer om mer. Er greit å kunne om lyspærer til bil (det lærer man jo etterhvert) og litt om oljer fordi det er mange som lurer på det. Men kundene skjønner ofte hvis man sier på en pen måte at man desverre ikke kan mer, i tillegg som at det som regel er en heltid som kan mer som man kan spørre. Er veldig variert og spennende og jobbe på esso (spesielt hvis det er en on the run stasjon). Er selv bare helgevakt. Jobber annenhver helg og da er det slik at det er en helg jeg jobber ni til fem, og neste gang 15-23 og så 17-24 og så 24-07. Tror det er ganske vanlig på alle stasjonene, men er ikke helt sikker. Er foresten veldig ok å jobbe natt, selvom det er mest stress siden det er da det er mest fulle folk i tillegg til at det er masse vasking, smøring av mat og vasking av butikk osv.. - men som sagt veldig ok:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. desember 2006 #6 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har også jobbet som helgevakt på bensinstasjon for noen år siden, og det varierer veldig med hvilken vakt man har (og hvor den ligger, selvsagt) Morgenvakta på søndagen, fra klokka åtte, var ganske rolig, det kom eldre menn og kjøpte "osloavisene" og noen som ville ha ferkst brød. Ja, mange som ville ha ferskt brød sånn rundt ti, så vi stekte mye brød på morgenen. Noen vakter gikk vi omkring i butikke, ryddet i hyller, småspiste smågodt, leste (og noen hadde lange røykepauser) og jeg lærte meg å srkive navnet mitt baklengs, speilvent med venstre hånd (øvdre rett og slett på baksida av et slikt gjennomslagsark, så fikk jeg se det "rett" på gjennomslaget...) Andre vakter sto jeg ikke stille et øyeblikk. Ene kveldsvakta på lørdagen var definert som "fra åtte til rusjet gir seg" (en gang mellom 3 og 4 somregel) Når utestedene stengte kom det masser av folk som skulle ha VARM MAT! Og som slett ikke husket hva de hadde bestilt innen de fikk det, men stort sett "joda, det var det du ba om", bekreftet av en kammerat bak i køa, så spiste de det de fikk (som var det de hadde bedt om, men kanskje ikke det de hadde tenkt på?) Jeg kan fylle bensin, jeg kan peilje oljen, jeg kan fylle spylerveske og bytte vindusviskere. Jeg kan anbefale oljetype og finne rett lyspære (men grensa går ved å bytte dem, det kan jeg knapt nok på min egen bil...) Noe av dette kunne jeg, noe lærte jeg meg underveis. (og når det kommer inn ne kunde som vil ha en MANN som kan hjelpe henne å peile oljen (ja, en kunde ville heller ha kjelp av min 16 år gamle bror som beviselig ikke kunne kjøre bil i alle fall, enn meg som i det minste hadde lappen...) Jaja, nå kan jeg smile når jeg tenker på det. Det avhenger nok av hvor den ligger, men stort sett er det snakk om å selge pølser og annen varm mat til mer eller mindre fulle folk på lørdageskvelden, det folk trenger til frokosten på sødagne, elelr middagen (stor omsetning av grillmat når det "uventet" ble fint vær på en søndag) og betaling av bensin (for de mange som BARE skal ha bensin, betaler med kort, men likevel ikke bruker kortautomat, samt alle de som skal ha bensin og avisa eller en kaffekopp) Hvor travelt det er vil nok variere mellom ulike stasjoner, men dette er i alle fall min erfaring. Hva med å stikke innom der ulike tider på døgnet gjennom ei helg eller to for å se på hvor mye folk der er, med mindre du begynner med en gang da, da finner du jo ut det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2006 #7 Del Skrevet 19. desember 2006 Takk for alle svar Jeg begynner å jobbe rett over nyttår, og stasjonen ligger ganske langt uti gokk . Har lagt merke til at det er flest lokale innom, og de blir der gjerne i timesvis, bare for å være sosiale og sladre om siste nytt i bygda. I turistsesongen derimot er det mange gjennomreisende og stort press på de ansatte. Det er en liten stasjon, og hvis jeg har skjønt det riktig så skal jeg få opplæring i løpet av en eller to dager rett over nyttår, og jeg kommer til å være alene på jobb allerede den første helga. Men fordelen med et lite sted er jo at alle vet at jeg er ny, og dersom jeg skulle få problemer så har de nok forståelse for det. Og jeg er flink til å smile! Det var nok en av grunnene til at jeg fikk jobben, at jeg er positiv og hyggelig mot kundene (jeg jobber på kafe bare få meter fra esso-stasjonen, så sjefen på esso kjenner meg derfra). Nå høres det sikkert ut som jeg bor på verste bondelandet, men det er faktisk veldig hyggelig her (Bygdesladderen går inn det ene øret og ut det andre, og så lenge jeg ikke deltar i sladderen så hører jeg ikke så mye heller). Det er kjempegodt miljø, alle kjenner alle, og det er koselig med folk som kommer innom der jeg jobber bare for å slå av en prat. Så jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2006 #8 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Takk for alle svar Jeg begynner å jobbe rett over nyttår, og stasjonen ligger ganske langt uti gokk . Har lagt merke til at det er flest lokale innom, og de blir der gjerne i timesvis, bare for å være sosiale og sladre om siste nytt i bygda. I turistsesongen derimot er det mange gjennomreisende og stort press på de ansatte. Det er en liten stasjon, og hvis jeg har skjønt det riktig så skal jeg få opplæring i løpet av en eller to dager rett over nyttår, og jeg kommer til å være alene på jobb allerede den første helga. Men fordelen med et lite sted er jo at alle vet at jeg er ny, og dersom jeg skulle få problemer så har de nok forståelse for det. Og jeg er flink til å smile! Det var nok en av grunnene til at jeg fikk jobben, at jeg er positiv og hyggelig mot kundene (jeg jobber på kafe bare få meter fra esso-stasjonen, så sjefen på esso kjenner meg derfra). Nå høres det sikkert ut som jeg bor på verste bondelandet, men det er faktisk veldig hyggelig her (Bygdesladderen går inn det ene øret og ut det andre, og så lenge jeg ikke deltar i sladderen så hører jeg ikke så mye heller). Naturen er fantastisk, det er kjempegodt miljø, alle kjenner alle, og det er koselig med folk som kommer innom der jeg jobber bare for å slå av en prat. Så jeg gleder meg Endret 19. desember 2006 av Fairy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå