Gå til innhold

Sjenerte menn

Gjesten29

Anbefalte innlegg

Når en mann er sjenert-hva da. Må jo ordne det meste føler jeg ( får seff positive tilbakemeldinger)

Hvis det i hele tatt skal skje noe må nok jeg ta det meste av intiativ-men er ikke vant med sjenerte menn, hva om jeg er for "brå" / ev skremmer denne mannen bort. Jeg VIL ha han. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er jo som de er...og menn må også få lov til å være sjenerte.

Likevel:

Som jente selv, må jeg si det er litt slitsomt å hele tiden måtte ta initiativet overfor sjenerte menn. Det er vel ikke meningen at han skal være prinsessen og kvinnen jegeren hele tiden heller, er det vel.

Hvor ble det av ridderen i rustning, det kan man spørre seg om. Og si ikke at han forsvant med likestillingen. For like rettigheter og lik mulighet til lik lønn for likt arbeid har ikke noe med romantikk og naturens kjønnsrollemønster å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1 skrev:
Folk er jo som de er...og menn må også få lov til å være sjenerte.

Likevel:

Som jente selv, må jeg si det er litt slitsomt å hele tiden måtte ta initiativet overfor sjenerte menn. Det er vel ikke meningen at han skal være prinsessen og kvinnen jegeren hele tiden heller, er det vel.

Hvor ble det av ridderen i rustning, det kan man spørre seg om. Og si ikke at han forsvant med likestillingen. For like rettigheter og lik mulighet til lik lønn for likt arbeid har ikke noe med romantikk og naturens kjønnsrollemønster å gjøre.

hehe, nesten samme nick.

Jeg er enig med det du skriver her, tenkte først å glemme hele greien, men har funnet ut at denne mannen vil jeg jobbe litt for.

Men arg altså, hvor er de store, sterke menn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten29 skrev:
hehe, nesten samme nick.

Jeg er enig med det du skriver her, tenkte først å glemme hele greien, men har funnet ut at denne mannen vil jeg jobbe litt for.

Ja, og da blir det annerledes: her har du et case som du ønsker å jobbe for. Du føler ikke at det er slitsomt arbeid, men at det er givende og fordi du liker andre sider ved ham som du ser, selv om han er veldig sjenert. Da bør det være bra saker også, for tenk om han er sjenert hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1 skrev:
Ja, og da blir det annerledes: her har du et case som du ønsker å jobbe for. Du føler ikke at det er slitsomt arbeid, men at det er givende og fordi du liker andre sider ved ham som du ser, selv om han er veldig sjenert. Da bør det være bra saker også, for tenk om han er sjenert hele tiden?

:ler: Ja da ska eg jaggu med varme fyren opp!heheheh

Han har en del kvaliteter som er meget bra ja ;) men tror ikke det går så bra å være sjenert med meg, hhehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss annta at denne mannen din er interrrisert i deg å, men sliter litt med å "ta deg med storm".

Jeg for min del mister ALL selvtillit når det kommer til slike ting, har til tider alt for god selvtillit men akkurat når det gjelder slikt er det ikke håp.

Så om du vil jobbe litt for denne personen finnes det en enkel og mange vanskelige løsninger. Det enkleste er ofte det beste, som du sier får du possitive tilbakemeldinger fra han. Da er det jo absolutt håp, skulle jeg mene, jeg sier bare KJØR på. Kanskje ikke overdriv, da kan du fort skremme vedkommende, men med et jevnt driv er det håp!

Endel av oss mangler litt den derre ridder attituden og det kommer vel av at man er redd for å bli skuffet, selv om vi så inderlig vet er at det verste svaret man kan få er et Nei og alt anne er så ufattelig mye bedre..

Om du vil ha han så får du han!!!

Håper på en lykkelig jul og et spennende nyttår for din del!!

edit: Syntax error

Endret av kekker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kekker: Stor :klem: for det svaret der. Jeg dater en som jeg kanskje tror er litt sånn, og prøver bare å finne mot til å ta det avgjørende initiativet... Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kekker skrev:

Om du vil ha han så får du han!!!

er det sant? :ler:

;)

Da har jeg også en seriøs jobb å gjøre med en..

skal jammen ikke gi meg jeg heller nå.

Kjører på,jevn god fart,og tar nødvendige hensyn på veien....

etter jul :sjenert:

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet nå ikke jeg. Nå er jeg bare frustert!

Bare positive signaler men likevel er det ingen respons på mine "hyggelige utspill". Bare dønn sørisitet-nesten til det overfladiske. Vi skal møtes etter jul en gang men han drar jo det bare ut, hvorfor så sinnsyk kostbar? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten29 skrev:
Tja, vet nå ikke jeg. Nå er jeg bare frustert!

Bare positive signaler men likevel er det ingen respons på mine "hyggelige utspill". Bare dønn sørisitet-nesten til det overfladiske. Vi skal møtes etter jul en gang men han drar jo det bare ut, hvorfor så sinnsyk kostbar? :forvirret:

Y-Kromosom....

It's as easy as that, nesten i alle fall..

Leste et sted at det å sammenligne kvinner og menn er som å sammenligne en romferge med en trehjulssykkel.. Man har en enkel og grei konstruksjon med maks fem bevegelige deler, som sammenlignes med en sinnsyk(ehem, sinnRIK) konstruksjon, som når som helst og for eget forgodtfinnende kan eksplodere.. :ironi:

Tror nok mange av mennen er litt skremt og for de som da ikke har all verdens selvtillit kan det bli for skummelt rett og slett..

Vi er litt merkelig konstruert sånn sett, men vi er ganske "enkle" å ha med å gjøre og da..

(Generaliserere noe fryktelig her nå, men det er noe i det..)

Når det gjelder Gjesten29 sine "hyggelige utspill", så er det desverre slik med oss, og da SÆRLIG de som er litt sjenerte, at hyggelige utspill ikke blir tolket slik som de er ment. Vet med meg selv at om ei jente jeg synes er søt sier noe som kan tolkes til et dårlig skjult hint om noe mere, kan jeg finne på å avfeie det med at det "bare" er et hyggelig komplement som er vennskaplig ment..

Tror denne står i "Guttas Regler":

"Damer, la meg være helt klar på dette: Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil!"

Nok en gang, si det som det er.. Hold han fast til han svarer... Og JA jeg vet at det er veldig mye enklere sagt enn gjort..

Jeg heier på deg TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kekker: Du er min store oppmuntring om dagen! Jeg skal ut og ta en øl med den sjenerte mannen i morgen, så jeg får vel heller ta saker og ting i egne hender om noe skal skje... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten29 skrev:

Sånn rent fysisk sett, kanskje de store sterke menn ikke vil ha de store sterke kvinner? :ler:

Generelt sett, skal en mann være en stor sterk ridder i rustning nytter det sjelden å lokke ham med å jakte på en annen stor sterk ridder i rustning ;) Ja takk til tydelige forskjeller på mann og kvinne, det er vel det jeg forsøker å si.

Skal du ha deg en sjenert mann må du kjøre på litt ekstra. Men pass på å ikke bli for dominerende hele tida, han vil nok gjerne ha noen sjanser til å ta initiativ selv etterhvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kekker skrev:
Y-Kromosom....

It's as easy as that, nesten i alle fall..

Leste et sted at det å sammenligne kvinner og menn er som å sammenligne en romferge med en trehjulssykkel.. Man har en enkel og grei konstruksjon med maks fem bevegelige deler, som sammenlignes med en sinnsyk(ehem, sinnRIK) konstruksjon, som når som helst og for eget forgodtfinnende kan eksplodere..  :ironi:

Tror nok mange av mennen er litt skremt og for de som da ikke har all verdens selvtillit kan det bli for skummelt rett og slett..

Vi er litt merkelig konstruert sånn sett, men vi er ganske "enkle" å ha med å gjøre og da..

(Generaliserere noe fryktelig her nå, men det er noe i det..)

Når det gjelder Gjesten29 sine "hyggelige utspill", så er det desverre slik med oss, og da SÆRLIG de som er litt sjenerte, at hyggelige utspill ikke blir tolket slik som de er ment. Vet med meg selv at om ei jente jeg synes er søt sier noe som kan tolkes til et dårlig skjult hint om noe mere, kan jeg finne på å avfeie det med at det "bare" er et hyggelig komplement som er vennskaplig ment..

Tror denne står i "Guttas Regler":

"Damer, la meg være helt klar på dette: Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil!"

Nok en gang, si det som det er.. Hold han fast til han svarer... Og JA jeg vet at det er veldig mye enklere sagt enn gjort..

Jeg heier på deg TS!

Veldig godt sagt, kekker :)

Nå er muligens jeg litt mer romferge enn gutter flest, men jeg kan uten forbehold skrive under på utdraget ditt fra "Guttas Regler".

Hvis det er én ting jeg har lært gjennom et halvlangt gutteliv, så er det at jeg ikke er i stand til å ta et hint. Det går ikke på viljen. Jeg mangler rett og slett evnen. Jeg klarer ikke å gjette hva folk vil, uansett hvor tydelige hintene er. De må si det rett ut. Da kan jeg forholde meg til det. Enkelt og greit.

Hadde regelen din vært første punkt på timeplanen på jenteskolen, tror jeg verden hadde kommet et godt stykke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fønix skrev:
Hadde regelen din vært første punkt på timeplanen på jenteskolen, tror jeg verden hadde kommet et godt stykke videre.

Verden totalt sett hadde vel vært bedre hvis gutter heller lærte å tolke signaler i første time på gutteskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punktom skrev:
Verden totalt sett hadde vel vært bedre hvis gutter heller lærte å tolke signaler i første time på gutteskolen.

Ja, for all del!

Jeg prøvde bare å være litt realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  SW20 skrev:
Sånn rent fysisk sett, kanskje de store sterke menn ikke vil ha de store sterke kvinner?  :ler:

Generelt sett, skal en mann være en stor sterk ridder i rustning nytter det sjelden å lokke ham med å jakte på en annen stor sterk ridder i rustning ;) Ja takk til tydelige forskjeller på mann og kvinne, det er vel det jeg forsøker å si.

Kan ikke de store sterke menn også være sjenerte? :klø:

Eller mener dere med "store sterke menn" egentlig "utadvendte selvsikre menn"? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor, sterk og kjekk mann, perfekt i rustning. :) Men jeg er også sjenert, ikke hvis det bare var oss to, fordi jeg ville ikke falt for ei jeg ikke var komfortabel med, også ville du vært helt soft :), men i enkelte settinger hvor du f.eks.hadde tilhørighet i en annen gruppe, hvor jeg ikke hadde tilhørighet eller kjente, det er ikke lett.

Hvis jeg da hadde følt en kjemi så ville jeg ha søkt kontakt utenfor der jeg ikke er sjenert og vi ville ha møttes, i en setting der jeg er komfortabel og kjemien gnistrer har jeg ikke problemer, men det må gnistre.

Kanskje mangler gnisten eller du må hjelpe til for og treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_ty skrev:
Jeg er en stor, sterk og kjekk mann, perfekt i rustning. :) Men jeg er også sjenert, ikke hvis det bare var oss to, fordi jeg ville ikke falt for ei jeg ikke var komfortabel med, også ville du vært helt soft :), men i enkelte settinger hvor du f.eks.hadde tilhørighet i en annen gruppe, hvor jeg ikke hadde tilhørighet eller kjente, det er ikke lett.

Hvis jeg da hadde følt en kjemi så ville jeg ha søkt kontakt utenfor der jeg ikke er sjenert og vi ville ha møttes, i en setting der jeg er komfortabel og kjemien gnistrer har jeg ikke problemer, men det må gnistre.

Kanskje mangler gnisten eller du må hjelpe til for og treffes.

Kanskje det, men det får jeg aldri vite.

Jeg mener ikke å være kvalm her, men jeg er vant til at menn liker meg. Jeg har ikke trengt å lure så lenge osv. Når det skaper så mye frustrasjon får det heller bare bli slik. Synd da, jeg tror vi kunne hatt det virkelig fint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det sånn at man virkelig må kjempe for det man vil ha... "det gode livet" kommer sjeldent servert på et sølvfat... men kanskje det bare ikke skal være dere, da?

Endret av micia78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...