Gå til innhold

Forskjellen mellom venner og bekjente.. ?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanligvis registrert..
Skrevet

Altså, hvordan definerer dere hvor grensen går mellom de to kategoriene ? Er det skarpe skiller, eller mer "glidende" overganger. Hva "definerer" en venn ? Hva "definerer" en bekjent ? Definerer menn og kvinner dette forskjellig.. ?

Dette har jeg inntrykk av ikke snakkes så mye om (hverken her eller i andre fora, på nett eller IRL) da man liksom "bare vet det", men det hadde vært interessant å diskutere det lell..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det nok ganske glidende overganger ja. For min del i alle fall. For jeg tror alle har ganske forskjellige svar på hva man ser på som venner og bekjente?

Jeg syns det er noe i mellom venner og bekjente jeg, men vet ikke hva jeg skal kalle det. For venner har jeg regelmessig kontakt med, bekjente er sånne jeg vet hvem er, kontakter jeg kan bruke om det er noe jeg trenger, og det samme gjelder dem selvfølgelig. I mellom der har du de jeg kjenner som ikke er venner men som jeg treffer av og til allikevel siden de er venner av venner, kolleger eller andre jeg bare kjenner...

Var det forståelig?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Rent umiddelbart tenker jeg at en venn er en jeg kan regne med, mens en bekjent ikke er det. Og ja, det vil kunne være glidende overganger. Noen vennskap starter med et pang, mens andre gradvis kommer nærmere hverandre.

Skrevet

venner er folk en har regelmessig kontakt med, som en besøker og har på besøk..

bekjente er folk en ikke omgås, men snakker med når en treffer dem

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Venner er folk det føles naturlig å invitere hjem alene? Bekjente kan være med på slep når jeg har invitert venner.

Skrevet
Altså, hvordan definerer dere hvor grensen går mellom de to kategoriene ? Er det skarpe skiller, eller mer "glidende" overganger. Hva "definerer" en venn ? Hva "definerer" en bekjent ? Definerer menn og kvinner dette forskjellig.. ?

Dette har jeg inntrykk av ikke snakkes så mye om (hverken her eller i andre fora, på nett eller IRL) da man liksom "bare vet det", men det hadde vært interessant å diskutere det lell..

Tror ikke en god venn nødvendigvis må være en du tilbringer så mye tid med. Vanskelig å beskrive. Du bare vet det når du har en god venn.

En bekjent er bare det. En bekjent som du kjenner sånn litt men ikke særlig mer.

Gode venner vokser ikke på trær.

Skrevet (endret)

.. hva har dette med noe i denne posten å gjøre? .. Skjønte ikke det helt jeg. Synes du ikke den har noe på samliv og relasjoner å gjøre?

Det har du rett i. Innlegget er fjernet.

Scorpina (mod)

Endret av Scorpina
Skrevet

Tror også det er glidende overganger mellom venner og bekjente. De jeg definerer som venner er, som Dalwhinnie sier, de jeg kan rekne med. De jeg vet er der om jeg trenger dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...