Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte meg en jensen router7954 .den er bare en uke gammel.å det har skjedd flere ganger på den korte tiden at jeg ikke kommer meg på nett. :frustrert::frustrert::frustrert: å når jeg søkeer på internett da så står det bare at siden ikke kan vises.jeg syns dette er så kjedelig.vet ikke hva som er galt.jeg var borte på exepert å der funket routeren som bare det.. noen som vet hva grunnen er.? :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:frustrert::frustrert: å h..... heller.når jeg sitter på internett så bare detter internett ut..jeg fikk internett for en uke siden.å det er ikke noe galt med linja tror jeg fordi hvis jeg putter den ledningen inn ifra modemet å rett inn i dataen..så virker det helt bra.å routeren er helt ny.På expert sa de at det ikke er noe galt med routeren ,men hvorfor detter internett ut helle tiden da?? Routeren var ganske dyr oxo.jeg har betalt 800kr for den.jeg regnet med at jeg fikk en bra router da. :sur: oxo har jeg ikke peiling på data heller å jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg.det blir så forferdelig dyrt å må få experter til å komme.de er så dyre.vet ikke hva jeg skal gjøre jeg..er det noen her inne som vet hvorfor internett detter ut hele tiden??
Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)
:frustrert:  :frustrert: å h..... heller.når jeg sitter på internett så bare detter internett ut..jeg fikk internett for en uke siden.å det er ikke noe galt med linja tror jeg fordi hvis jeg putter den ledningen inn ifra modemet å rett inn i dataen..så virker det helt bra.å routeren er helt ny.På expert sa de at det ikke er noe galt med routeren ,men hvorfor detter internett ut helle tiden da?? Routeren var ganske dyr oxo.jeg har betalt 800kr for den.jeg regnet med at jeg fikk en bra router da. :sur: oxo har jeg ikke peiling på data heller å jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg.det blir så forferdelig dyrt å må få experter til å komme.de er så dyre.vet ikke hva jeg skal gjøre jeg..er det noen her inne som vet hvorfor internett detter ut hele tiden??

Er modemet du har virkelig ett modem ? Hvis det er en ruter, får du problemer.

Låner en link til hardware.no

Den kan jo også være at du må skifte til en bedre kanal på trådløsruteren din, se bruksanvisning. Du burde etterhvert (når du har fått en stabil forbindelse) slå på kryptering på ruteren din, igjen; se bruksanvisning.

Endret av Maxagaze
Skrevet

Jeg ville prøvd å skifte kanal på den trådløse routeren (sjekk manualen).

Dersom det er andre trådløse nettverk i nærheten som benytter samme kanal som du så kan det lett bli forviklinger. Det kan forklare at det funker av og til, men at nettet faller ut titt og ofte.

Skrevet

hei :) takk for gode svar..jeg skal få noen som kan hjelpe meg, tør ikke å begynne å prøve å ordne det selv--jeg syns oxo den bærbare dataen min bråker en del.men det er vel vanlig regner jeg med.det fins vel nesten ikke datar som er helt stille.hmm

Gjest Maxagaze
Skrevet
hei :) takk for gode svar..jeg skal få noen som kan hjelpe meg, tør ikke å begynne å

prøve å ordne det selv--

[...]

Er vel det dummeste jeg har hørt, prøv selv, og feil. Det lærer du av. Får du noen til å hjelpe deg, tar de over hele prosjektet, og du sitter bare og ser på. Det lærer du ingenting av. Tenk på den mestringsfølelsen du får av å fikse sånne rare datafeil selv da.. ? :)

Jenter nutildags..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...