Gå til innhold

For mye selvbruning

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

At moten går i ring vet man jo. En del av dagens hippe 20-åringer ser jo ut slik min genereasjon gjorde på 80-tallet, og som vi gremmer oss over i dag. Det slipper jeg heldigvis nå, siden jeg ikke liker lilla stripete genser med hoftebelte, bleket hår og snowjog.

Det jeg synes er rarere, er at det er en del som synes det er fint å bli mørkebrun i fjeset av diverse remedier. Trodde liksom at de var opplest og vedtatt at mørkebrune solariumsfolk evt brunkremsfolk ikke så ut. Men nei, i visse hippe kretser er visst også det mote nå.

Forstå det den som kan.

Endret av Donpedro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også lagt merke til. Og det ser rett og slett forferdelig ut. :forvirret:

Skrevet

Enig!

Enkelte er jo helt gule i trynet

Skrevet

Jeg synes det ser fake ut å være dritbrun midt på vinteren. I hvert fall hvis man får sånne lekre brunkremskjolder :ler:

Gjest Fruktfat
Skrevet

og ikke bare brune, men ORANGE!

og MASSE, MASSE rød rouge og solpudder. ser jo ut som om de har 42 i feber hele gjengen.

Skrevet (endret)

Også er det mange som glemmer å brune halsen tilsvarende :ler: Må si at jeg ikke helt skjønner meg på joggebuksene og det overtuperte håret med liten "levegg" heller...

Tror jeg begynner å bli godt voksen nå :sjenert:

Endret av Sprilla
Skrevet

Jeg er jo bare sjeleglad jeg overlevde 80-tallet uten varig skader, og aldri i verden om jeg har tenkt å hverken kle meg slik mer eller bruke så mye lakk og diverse i håret som man en gang gjorde for å få skikkelig levegg.

Farge er også en greie,så absolutt. Mørkebrun midt på vinteren ser jo helt håpløst ut. Spesielt kombinert med ihjelbleket hår, knallrosa leppestift og lysblå eyeliner ( hvilket burde vært forbudt ved lov...)

Skrevet
Må si at jeg ikke helt skjønner meg på joggebuksene og det overtuperte håret med liten "levegg" heller...

Tror jeg begynner å bli godt voksen nå  :sjenert:

Å, jeg er så enig! Folk går utendørs i klær jeg ikke engang ville dasset rundt i hjemme. Hullete, slitne og tre størrelser for store-joggebukser som gjerne henger så langt ned at halve trusa synes.

Skrevet (endret)

Her inne var de fleste (som meg) ganske negative. Men leser man på velværeforumet, ser man at det stadig spørres om selvbruning, spraytan og div typer foundation.

Jeg vedder med meg selv at en del av disse (selvsagt ikke alle) er akkurat slike som jeg ler av på gaten, bare at de ikke ser det selv.

Har selv en bekjent som er bitt av brunhetsbassillen, og hun blir bare mørkere og mørkere i fjeset av det hun smører på seg, og alle ler av henne. Men hun ser det sikkert ikke selv.

Endret av Donpedro
Skrevet
Også er det mange som glemmer å brune halsen tilsvarende :ler: Må si at jeg ikke helt skjønner meg på joggebuksene og det overtuperte håret med liten "levegg" heller...

Tror jeg begynner å bli godt voksen nå  :sjenert:

Pulesveis som man kaller det på godt nordnorsk :ler: ...og nei, jeg fatter det heller ikke, er knapt at jeg vil gå rundt sånn hjemme i stua på søndag :sjenert:

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Blir helt satt ut når jeg ser overbrunerte kvinnfolk at jeg blir stående og måpe. Ser sikkert like dum ut jeg som bare står der og glor, men farsken heller da! Når en får gratis sirkus...

Skrevet

joggebukser sa dere? Kom på at mange jeg ser på bussen om morran (ungdomsskolen er rett ved busstoppet) ser ut som de skal på ball fra halsen og opp, kjempepent sminket og frisøroppsatt hår. Nedenfor har de en stram collegegenser, stramme litt for små joggebukser (gjerne litt uttytende fett imellom de to) og nå kommer det vakre; pumps og tennissokker, og joggebuksene oppi dem! :overrasket:

MANGE går sånn! jeg blir fysisk uvel og trodde jeg var en eneste stor mismatch der jeg stod. Huff og fyse.

Skrevet

Håret er kult, joggebuksen undervurdert (dog hjemme i stuen ;) ) men brunfargen kan de få beholde.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Her er den in med herrepysjbukser for unge jenter. Seriøst alle går med det. Pysjbukser som de stapper oppi sokkene. Jeg liker godt å gå i herrepysjbukser selv, men ikke på skolen og i byen...

Skrevet
Synes mangfold er spennende jeg :).

Kaller du en hel generasjon kloninger for mangfold?

Skrevet

mangfolt stilt opp mot å være naturlig.. nei jeg vet ikke HELT ALTSÅ!

Gjest StockDama
Skrevet

det er ikke selvbruningskrem...det er aliens! som prøver så godt de kan å se ut som mennesker, men de er litt gule i huden.

faktisk!!

Skrevet

Dette har ikke jeg sett enda. Ikke at alle er blir neger i ansiktet.

Moderate mengder er jo som regel fint. En del jeg har sett er når de går med litt tykke tights og genser som så vidt rekker over rumpa med belte. Det ser ikke fint ut, det ser bare3 ut som de mangler et plagg

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt fenomenet, og i min utenlandstilværelse observerer jeg det daglig, siden jeg bor vis-a-vis en videregående skole. Ihjelbleket hår, brunoransje ansikt av selvbruner, digre perleøredobber, for trang topp, diger gråmelert joggebukse med store knær, og helst pumps eller ballerinasko på beina.

Ja, jeg bruker selvbruner selv, også. Men IKKE av den typen man blir så mørk av, bare en som gir litt glød til gulblek vinterhud. Blek er fint, men ikke når man har gultonet hud i utgangspunktet. :forvirret:

Men egentlig trodde jeg store mengder selvbruner var ut, men det henger kanskje igjen i visse miljøer?

Endret av Deception

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...