Gå til innhold

Er denne hagen fin eller stygg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo fin, men kanskje ikke noe jeg ville hatt utenfor mitt hus, ser ut som litt for mye arbeid for meg og litt stivt.

Skrevet
Den er jo fin, men kanskje ikke noe jeg ville hatt utenfor mitt hus, ser ut som litt for mye arbeid for meg og litt stivt.

:Nikke:

Gjest Catwoman
Skrevet

Kjempefin - men som de andre og sier ikke noe jeg ville hatt som min private hage.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Ja, fin. Men ikke helt min stil, nei.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Fin, men litt for geometrisk.

Skrevet

En fin hage å være på besøk i, og kanskje ha en pik-nik i :)

Skrevet

Fin, formell, og egnet for de som har gartner og trenger noe å vise fram.

Sjøl ville jeg hatt en brukshage, med rom som kan brukes til noe annet ennå gå og se.

Skrevet
Minner mer om en liten park, ikke min smak

Enig, jeg fikk også park-følelsen.

Men det er jo for all del pent!

Skrevet
Minner mer om en liten park, ikke min smak

:Nikke:

Den er flott å se på, men kan den brukes?

Hvor har man grillpartyet?

Hvor sparker man ball med ungene.

Hvor slenger man seg ned på gresset?

Jeg vil ha en hage som kan brukes av alle i huset. Hvor jeg kan ha venner på besøk. Hvor jeg kan finne meg et rolig sted. Hvor det vokser litt både her og der.

Skrevet

Fin er den, men formell og ikke noe som passer til et hjem. Ikke akkurat så hjemmekoselig.

Skrevet

Denne type hage kalles ofte for "sunken garden". Den kjennetegnes ved at den er lavere enn omgivelsene, ofte har en mur eller hekk rundt, og har blomsterbed, stier og pynt i et strengt geometrisk mønster. Mange slike hager har også et lite vannspeil. Sunken garden var tyisk for slott og store herregårder på slutten av 1800-tallet hvis jeg ikke husker helt feil.

Denne haven synes jeg var helt nydelig. Flott vedlikeholdt! Blomster i bedene skiftes ofte ut i løpet av sesongen og antagelig har den en helt annet fargeprakt på våren enn på høsten.

Selv om jeg er fasinert av slike hager, kunne jeg aldri tenkt å ha en slik selv, - bare så det er sagt! :ler:

Gjest Valiant Thor
Skrevet
Mange slike hager har også et lite vannspeil.  Sunken garden var tyisk for slott og store herregårder på slutten av 1800-tallet hvis jeg ikke husker helt feil. 

Du husker riktig

Skrevet

Jeg mangler noen alternativer her jeg :)

Jeg synes ikke hagen var fin, men kan vel heller ikke kalle den stygg.

Men jeg synes den var kjedelig og lite gjennomført til å skulle være en såpass staselig hage, som jo det fantastiske huset fortjener.

Gjest StockDama
Skrevet

jeg syns det var litt for mye most på en plass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...