Gjest Student Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 I de mange årene jeg har vært student nå har min kjære samboer vært utrolig forståelsesfull og generøs, og når jeg har vært i knipe har han alltid sørget for å redde meg økonomisk, selv om jeg ikke liker å måtte snylte. Tingen er bare det at han begynner å bli veldig sliten av jobben sin, både fysisk og psykisk. Det å jobbe 12-timers dager i mange uker i slengen (inkludert helger) i en fysisk krevende jobb tar virkelig på i lengden! Derfor lurer vi på om han kanskje skal gå litt ned i stillingsandel når jeg er ferdig utdannet, siden det er først da vi forhåpentligvis får råd til det. Vi har nemlig nettopp tatt opp huslån, så da sier det seg selv at ting er litt trangt. Jeg blir heldigvis ferdig utdannet psykolog en stund fram i tid, og klarer ikke la være å lure på hva i all verden lønnen kommer til å bli på. Har selvsagt sett sånne statistikker på gjennomsnittslønn og sånt, men gjennomsnittslønnen varierer jo voldsomt avhengig av hvilken statistikk man ser på! Derfor lurer jeg på om en snill sjel her inne kan fortelle meg hvor mye man kan regne med i begynnerlønn i de ulike sektorene, som klinisk psykolog? Og hvor mye tilsvarer dette utbetalt i måneden med en skattetrekk der man ikke får restskatt? (er så livredd skattesmell at jeg sikkert kommer til å betale 60% skatt eller noe sånt, så er greit å vite hvor mye normale folk tjener ) Takker så mye for svar på forhånd - vet at typen hadde blitt veldig glad om han hadde fått vite at han kunne gå ned i stillingsandel snart!
Gjest Gjest-Kiki Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Hei! Jeg er selv psykologi student, kommet litt over halvveis i studiet. Så vidt jeg vet så er en vanlig begynnerlønn på rundt 350 000kr. Hva dette blir utbetalt i måneden vet jeg faktisk ikke, og det er litt for tidlig på en søndag og begynne å regne det ut men det er ikke den beste lønna etter så maaange år på skolebenken. Kiki
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Er kanskje lurere å poste dette på Karriere og utdanning istedenfor Samliv...?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 ye ye.. handlet jo om relasjoner like mye som profesjon
Scorpina Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 For å poste på karriere-gruppen må man være registrert bruker. Jeg lar denne tråden være her inne på samliv, for denne gang, da den også handler om relasjoner. Hvis ts har noe hun ønsker å ta opp på karriere i etterkant må hun registrere seg. Scorpina (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå