Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestillt støvletter på duoboots.com og lurer litt på leveringstiden. Når jeg bestilte fikk jeg bare vite at "shipping" tok ca 10 virkedager - men det skulle en jo tro betyr fra de sender varene. Og hvor lang tid det tar er ikke godt å si.

Samme dagen som jeg bestillte la de inn en visa reservasjon på kortet mitt, men den er nå borte og de har ikke belastet meg. Det burde vel kanskje bety at de ikke har sendt støvlettene enda? Eller? Er litt utolmodig. Regnet med at de skulle rekke frem til jul, men begynner å tvile litt nå.

Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? (det sto at de hadde modellen og størrelsen på lager. Har sendt dem mail og spurt, men ikke fått svar..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6. TILGJENGELIGHET OG LEVERING

Såframt produktene er på lager og bestilles før kl. 12, leveres de med GLS kurér innen 5 arbeidsdager. Bestilles de etter kl. 12 leveres de innen 6 arbeidsdager. Bestilles de etter kl. 12 leveres de innen 72 timerStøvler leveres alltid som separate pakker. Derfor tilkommer samme porto til hvert støvelpar du bestiller. Bestillinger levert i helg eller på annen fridag behandles neste arbeidsdag. Alle pakker sendes ut fra varehuset vårt i Nederland. Levering utføres av GLS kurér mellom 09:00 og 17:00 mandag–fredag (det er ikke mulig å bestille en spesifikk tid). Er du ikke hjemme den dagen det leveres, legger kjøreren igjen et spesialskjema som bekrefter at GLS forsøkte å levere pakken den dagen. Pakken blir så tatt med tilbake til nærmeste depot og lagret i et skap til du kontakter depotet. Du kan da avtale en ny leveringsdato med depotet. Det er også mulig å oppgi en alternativ leveringsadresse på det steget, så lenge den er i samme området som den opphavlige leveringsadressen. Dersom GLS-kjøreren ikke greier å levere pakken på andre forsøk, blir den lagret i fem dager ved nærmeste depot før den returneres til DUO. Etter to leveringsforsøk er det bare mulig å hente pakken ved depotet innen de fem dagene.Ved levering blir pakken din gjennomgått for å bekrefte leveringen, og kjøreren vil skrive inn navnet ditt. Du vil også bli bedt om å kvittere for pakkene. Denne underskriften og leveringsbekreftelsen lagres hos GLS for framtidig referanse. Alle pakker forsikres for perioden de er på vei fra DUO til deg.

6.1 . Ditt betalingskort vil ikke bli belastet for kjøpet før dine varer er klare for ekspedering og du mottar Ekspederingsbekreftelsen. Ved flere bestillinger, kan vi imidlertid belaste deg på forskudd for kostnader ved levering av Produkter som du har bestilt men som midlertidig ikke er på lager. I slike tilfeller vil du ikke bli belastet på forhånd for Produktene inntil de blir tilgjengelige og er ekspedert til deg.

6.2 Fjerning av innleggssåle og utskiftning med andre såler eller forandring av hæl vil ugyldiggjøre DUO’s garanti for rimelig slitasje. DUO støvler og sko er ikke designet for å bruke andre såler eller hæler enn sine egne. Vær oppmerksom på at DUO fottøy ikke er ment for bruk med ortopediske produkter som kan resultere i unormal slitasje av såler. vi beklager derfor å måtte informere deg om at bruken av ortopediske produkter i vårt fottøy opphever garantier på såler, glidelåser og sømmer.

6.3 Vi har gjort vårt ytterste for å skildre detaljer, farger og skinntekstur på fottøyet på en korrekt måte. Imidlertid gjøres oppmerksom på at små/ubetydelige variasjoner kan forekomme grunnet fotografiske variasjoner og datamaskininnstillinger.

http://www.duoboots.no/viewpage/returnspolicies/

Skrevet

Hmm. Takk for svar, men jeg tror nok dessverre ikke jeg ble spesielt mye klokere. Dette du har linket til over her gjelder jo ved bestilling fra den norske siden, men jeg har bestillt via den engelske. Der er det en litt annen policy, leveringstid osv. Det som står på den engelske siden er ikke like klart som på den norske dessverre.

Noen som har handlet der og husker sånn ca. hvor lang tid det tok?

Imorgen er det en uke siden jeg bestilte, og de har enda ikke belastet kortet mitt. Trenger støvlettene til en tur jeg skal på i romjulen, og hvis det er så at disse ikke kommer frem i tide bør jeg begynne å lete etter noen andre.

Skrevet

Hei

Har også bestilt fra den engelske siden. Men min bestilling tok kjempelang tid... kanskje 3 uker. Da jeg bestilte stod det at de var på lager, men jeg tror det ikke var tilfellet siden det tok så lang tid. Jeg hadde sendt en mail og bedt de om å bekrefte.

I tilleg så tar jo fortolling kanskje en dag eller to?

I fjor bestilte jeg også, men da tok det bare en ukes tid inkludert fortolling så da var de på lager og alt gikk som vanlig.

Men jeg hadde sendt en mail, og de svarer ganske så fort på mail i tilleg.

Lykke til

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar. Da har jeg ikke så altfor store forventninger til at jeg får støvlettene i tide. Irriterende hvis en ikke kan stole på meldingen om lagerstatus!

Sendte mail til dem på fredag, og en ny en idag men ikke fått svar enda. Får vel bare smøre meg med tolmodighet.

Takker uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...