Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har samboeren min oppført seg så rart. Humørsvigninger så det suser! Ene øyeblikket kjefter han meg opp og blir sur for den minste ting og stormer ut. Så ringer han meg og beklager oppførselen sin, så kommer han hjem og er like sur igjen. :overrasket:

Har spurt han om noe er galt, prøvd å være forsiktig rundt han, men nei ingenting fungerer. Er lei av å være redd for når han skal sprekke og bli sint igjen.

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre. Skjønner ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette hørtes ikke bra ut! Mitt råd til deg er å prate med han. Kanskje det er noe som plager han, og som han ikke får ut.

Lykke til!

Skrevet

Kan han være stresset? Kan det være noe som han ønsker å snakke med deg om, men som kan være vanskelig å si? Kan det være noe som plager ham? Kan han være sliten?

Slike humørsvingninger kan skyldes så mye, men det er aldri morsomt å være den som er utsatt for svingningene. :tristbla:

Nå har du prøvd å "gå på eggeskall" rundt ham uten at det har hatt noen effekt, kanskje du burde prøve den andre varianten? Du kan rett og slett si at disse humørsvingningene plager deg, og at han enten får si hva som er i veien, eller så får han ta ut sitt dårlige humør et annet sted.

Skrevet

Regner med at dette er en voksen mann. Fortell han at du blir redd og usikker når han oppfører seg på den måten.

Jeg ville sagt at jeg ikke fant meg i en slik oppførsel, og at han måtte finne andre måter å kanalisere sitt dårlige humør. Er det noe som plager ham må han finne en annen måte å kanalisere det på uten å utsette deg for uforutsigbarhet og psykisk terror!

Ikke finn deg i det.

Skrevet

Kanskje det er noe som går? ;)

Samboern min er nemlig også sånn. Har ingen råd. Jeg veksler mellom frustrasjon og å le fordi det bare "blir for dumt."

Skrevet
Kanskje det er noe som går? ;)

Samboern min er nemlig også sånn. Har ingen råd. Jeg veksler mellom frustrasjon og å le fordi det bare "blir for dumt."

Kjenner meg litt hjemme i situasjonen jeg også. Så må nok være noe som går eller kanskje gutta også endelig har fått PMS :sjenert:

Skrevet

Kanskje han har ett eller annet som han går og tenker mye på. Hvordan er kommunikasjonen dere imellom da? Dersom dere kan prate sammen om det meste, så er det jo ikke værre enn å ta et lite "familieråd"?

Huff, tenker på min egen PMS jeg... Kan nok være en utfordring for kjæresten min til tider ja...

Skrevet

Kan være "julesyndromet". Mange som blir utafor i jule tider..

Skrevet
I de siste dagene har samboeren min oppført seg så rart. Humørsvigninger så det suser! Ene øyeblikket kjefter han meg opp og blir sur for den minste ting og stormer ut. Så ringer han meg og beklager oppførselen sin, så kommer han hjem og er like sur igjen.  :overrasket:

Har spurt han om noe er galt, prøvd å være forsiktig rundt han, men nei ingenting fungerer. Er lei av å være redd for når han skal sprekke og bli sint igjen.

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre. Skjønner ingenting.

I was like that i månedene før jeg gjorde det slutt med min ekssamboer.

Jeg var glad i han, og savnet han når vi ikke var sammen, men med én gang vi treftes begynte jeg å ergre meg over ting han sa, ting han gjorde, hvordan han gikk kledd, at han ikke gjorde nok for å få seg jobb (han var nyutdannet og arbeidsledig), at han ikke ryddet, vasket og laget mat siden han bare var hjemme mens jeg jobbet mye, likte ikke at han tok i meg eller så meg i lite klær etc.

Til slutt innså jeg at forholdet var dødsdømt, for selv om jeg var glad i han var vi ikke venner og nære betrodde lenger, i tillegg til at jeg ikke tente seksuelt på han lenger. Jeg burde gått mye før, for han hadde det nok ikke greit i disse månedene...

Skrevet

Det kan faktisk være så enkelt som såkalt mørketidsdepresjon. Man trenger ikke nødvendigvis være deprimert, men mørketidsdepresjonen går ut på at man endrer humøret til det betydelig værre pga at man får for lite lys rett og slett.

Det slår ut forskjellig på folk, jeg har det selv, og på meg har det endret seg betydelig iløpet av de siste 5 årene. Tidligere var jeg slik at jeg ble skikkelig irritabel og var ikke fornøyd med noe, livet var noe dritt, alt var teit, men så kom våren og da ble humøret mitt stikk motsatt og livet var flott...

Nå merker jeg det bare på at jeg blir 10x mer trøtt og får hodepine betydelig oftere. Tror det har mye med innstilling å gjøre egentlig, for jeg har endret en del oppfatninger og nå gidder jeg ikke klage og syte på at det er mørkt oglite lys, at det er kaldt, glatt, at jeg må kle på meg, at jeg er trøtt, osv.

Men som andre nevnte så er det flere mulige årsaker, det kan feks skyldes diverse sykdommer eller annet som gir kjemisk ubalanse i hjernen. Dersom han har blitt gradvis værre han det også være han er lei av forholdet, men hvis det er skjedd ganske plutselig så tror jeg ikke det er tilfelle.

Skrevet

han vil sikkert at DU skal gjøre det slutt med han, slik at han ikke behøver å gjøre det selv. En feig måte, men mange benytter seg av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...