Gå til innhold

Brystpumpe og flasker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvor har du det ifra at Avent er billigere? Jeg har både Medela sin elektriske, betalte 900 for den og den nye elektriske fra Avent som koster 1300. Anbefaler Avent sin da den ikke bråker like mye som Medela sin.

Etter søk på nettbutikker. Det er den doble fra Medela jeg har søkt på da. Har funnet den til 1700,- tror jeg det var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad jeg er ferdig med alt dette - man føler seg jo som en melkeku!

:)

Skrevet
Etter søk på nettbutikker. Det er den doble fra Medela jeg har søkt på da. Har funnet den til 1700,- tror jeg det var.

Det er jo selvfølgelig dyrere med dobbel enn enkel...

Avent sin elektriske er dyrere enn medela.

Jeg syns hvertfall avent sin er mye bedre enn medela sin!

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg hadde Avents manuelle, synes ikke den var så bra.

Jeg fikk bruk for pumpe på sykehuset allerede. På sykehushotellet til Ullevål hadde de ikke nok pumper, slik at jeg kunne ha en på rommet, og det var styr for å få tak i pumpe hver gang første dagen, jordmor anbefalte at jeg brukte min egen. Samboeren min dro derfor hjem og hentet pumpen (som jeg ikke var så fornøyd med).

Skrevet

Jeg er medela-frelst. Men så er jeg også lettmelket og har stor produksjon. Jeg ville ikke kjøpt noe dyrt som jeg ikke kan bytte før du vet om du får ut noe når du pumper.

medela har et stort utvalg av pumper;

harmony manuell (ca 450)

mini electric (ca 750)

Swing (ca 900?)

Dobbel elektrisk (ca 1700?)

Pump in style (elektrisk, batteri og manuell i ett, med kjøleelementer og mye ekstra, ca 3000?)

Symphony og Lactina (for sykehus og helsestasjoner)

http://www.medela.co.uk/UK/en/breastfeedin...oducts/best.php

Mini electric er en gammel modell som bråker som et uvær. Swing og pump in style er nyere og skal ikke være så ille volummessig. Symphony er en gigantisk dobbeltpumpe du får låne på helsestasjoner o.l. Den er veldig stille og behagelig. Lactina har jeg ikke prøvd.

Jeg har prøvd både Avent sin manuelle og Medela Harmony. Fordelen med medela sine produkter er at de kan brukes om hverandre og har svært få deler som skal rengjøres. Men jeg fikk ut noen dl med avent og...

Hittil har jeg pumpet ca 5 liter med mini electric, knapt en liter med harmony og ca 15 liter med symphony. Nå venter jeg på pump in style som jeg fant brukt på finn.no. Burde kanskje selge noen av de andre pumpene mine når den kommer, men det er så kjekt å ha reservedelene, og så er de så gode til hvert sitt bruk: Harmony når jeg bare skal lette på sprengen, da pumper jeg en gang, får vakum og holder det til den verste sprenger er over. Mini electric tar ingen plass i veska så jeg kan pumpe på jobb, og pump in style kommer til å bli bra til de skikkelige pumpeøktene når jeg virkelig skal tømme ;)

Medelapumpene er kompatible med alle smale flasker, bl.a. dr. brown. De kan skrus direkte på pumpen. Aventpumpen er bare kompatibel med aventflaskene, og min unge får vondt i magen når hun drikker av det merket. Dette varierer fra unge til unge, noen tåler alle flasker, men jeg har aldri hørt om noen som får luftplager av dr brown. Man kan sette smokker på flaskene som følger med medelapumpene også, men da får man ikke antikolikkfunksjon.

Medela har også fantastisk bra kundeservice!

Det var dagens reklame fra premiekua Gaja ;)

Skrevet
Det var dagens reklame fra premiekua Gaja ;)

Wow! Dette var jammen god veiledning må jeg si! Her er det visst noen som er ei skikkelig erfaren melkeku... :tunge1:

Tusen takk for gode råd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...