Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Var på besøk hos svigermor idag å fikk se noen helt nydelige perlekurver som skulle henge på juletreet. Hun hadde fått de i gave og viste ikke hvordan de lagdes. De tingene hun hadde var en sånn "spissposeformet" kurv, hjerter og klokker lagd av bittesmå perler på tråd...Uff, for en elendig beskrivelse, men kanskje noen forstår hva jeg mener..? Noen som vet hva det heter, og hvordan man kan lage slike ting selv?
Cappuccino Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Vet ikke om det er det samme du snakker om, men du kan bestille slike former fra panduro (de har flere typer), så trer du perler på en metallwire som du surrer rundt formen og så lager du bånd til oppheng.
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Tror jeg skjønner hva du mener Heter grønnlandsk perlesøm og du kan sy masse forskjellig. Jeg har holdt på med dette siden jeg var liten. Først juletrepynt, men nå lager jeg større ting også. (Laget masse julegaver i år...) Er egentlig ganske enkelt, men trenger tålmodighet til de større tingene.. Vær nøye med skøting av tråd. Små, men holdbare knuter. Se http://www.evelynsbroderier.no/groenlandsk/groenlandsk.htm Der kan du bestille nybegynner pakker.
Gjest gjesta Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Takk for linken, jente 26. Det var akkurat sånne jeg mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå