Gå til innhold

Kunne du

Anbefalte innlegg

Gjest Valiant Thor
Skrevet

Kunne du drept et annet menneske om det stod om og redde ditt eget liv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer sikkert an på situasjonen vil jeg tro..

Men vi har vel en slags innebygd respons sånn at man gjør alt for å forsvare seg selv i en sånn situasjon? vil tro det..

Men vil helst ikke sitte å tenke på det på en helt vanlig og rolig lørdags kveld for å si det sånn! Iallefall ikke nå som jeg snart skal gå igjennom en liten mørk skog helt alene for å komme meg hjem, -og da skal jeg hjem til tomt hus! :ler:

Skrevet

Dette var jo et veldig vanskelig spørsmål som antakelig ikke lar seg besvare før man er oppe i en slik situasjon. Hadde nok ofret meg for de som står meg nær i alle fall.

Hva med deg da, King James? Ville du ha drept??

Gjest Valiant Thor
Skrevet

Hva med deg da, King James? Ville du ha drept??

Nei jeg tror ikke det. Men det hadde kanskje kommet an på sitvasjonen,

Skrevet
Nei jeg tror ikke det. Men det hadde kanskje kommet an på sitvasjonen,

Hvis man skal tro det man ser på film så hadde du nok drept du også om du følte deg truet nok..! Men hvorfor i alle dager spekulere?

Gjest Valiant Thor
Skrevet

jeg liker og spekulere over ting.....Så hvorfor ikke ?

Skrevet

Mente bare at det sikkert finnes koseligere og morsommere ting å spekulere over!

Hvorfor sier vi for eksempel svart kaffe når både kaffen og kaffebønnene er brune? DET er noe å spekulere over det!

Gjest Valiant Thor
Skrevet

Det har jeg spekulert over.....Klart det fines koseligere og morsommere ting og spekulere over. Men og bare spekuler over det koselige og morsomme blir for meg kjedelig og ensformig

Skrevet

Okay, jeg skal gå med at at det kan bli kjedelig! Men for sært klarer ikke jeg, -sånn "ville du spist grisetestikler for 100.000?" Da melder jeg meg ut...

Men hva ble det til? Siden du allerede hadde spekulert over svart kaffe mener jeg?

Gjest Valiant Thor
Skrevet

Jeg kom fram til at siden kaffen ser svart ut så sier man det selv om den er brun,

Skrevet

Jeg tror alle kunne drept i den riktige sitvasjonen. Man har instinkter som tar over, i extreme sitvasjoner... Det er akkurat som man har en type autopilot som setter folk i "overlevelse modus"

Skrevet

Vi har alle overlevelsesinstinktet. HVis den sier at du må drepe for å overleve, så gjør du det. Du tenkter ikke så mye over det tror jeg, du bare reagerer.

Gjest Valiant Thor
Skrevet

Eller så kan man bare godta det som vi vet skal skje.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...