Gå til innhold

Gutten min på 19 måneder har begynnt å bite..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han biter for gøy, men det setter merker. Hvordan angriper vi dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bit tilbake!

ikke hardt så klart, men nok til at ungen merker at dette er ikke noe godt.

Skrevet

Hold han hardt og snakk hardt til han hver gang han gjør det. Se han inn i øynene mens du gjør det sånn at han skjønner alvor. Er litt skeptisk til å bite tilbake.

Mi lille tulle begynte å rope høyt inn for en mnd tilbake. Hun er nå 21 mnd. Jeg sa at skulle hun hyle fikk hun gå i hylerommet, dvs yttergangen. Jeg tok henne med i yttergangen når hun ikke gav seg. Da ble det slutt på hylingen for den gangen, og jeg bruker samme resept hver gang hun prøver seg. Det er heldigvis ikke ofte. Hun skjønner det godt!

Lykke til i alle fall :)

Tror det er viktig å være konsekvent.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal bite tilbake! HVa skal man gjøre hvis han begynner å slå da? Skal man slå tilbake??

Sett deg ned på huk, se han inn i øynene, se streng ut, si "nei" strengt og bestemt.

Og husk at det er veldig vanlig at småbarn biter i den alderen. Spesielt før de kan snakke. Det er på en måte deres måte å kommunisere på..Som oftest går det over helt av seg selv.

Skrevet
bit tilbake!

ikke hardt så klart, men nok til at ungen merker at dette er ikke noe godt.

Vet at det er noen som praktiserer det, men det henger da ikke på greip. Jeg får lov til å bite, men ikke du? :forvirret:

Dattra mi har bitt for å være morsom, og det gjorde grisevondt. Så det var ikke vanskelig å vite hva som var riktig approach i forhold til problemet. Hun så jo at mamma fikk kjempevondt, ble på nippet til å grine, og sint og lei seg på samme tid (jeg altså). Så da ble det ikke mye stas å bite mer. På slutten av dagen fikk hun se det røde merket på skulderen min, samtidig som jeg fortalte at det gjorde vondt enda og at jeg var lei meg. Så fikk jeg en god klem, og hun fikk masse skryt for at hun var så snill og lei seg for det hun hadde gjort. Skjedde ikke etter det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...