Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min man ska opereras på torsdag och jag undrar om narkosen kan påverka spermierna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Är det ingen som vet?

Blir spermierna trötta, slöa, dåliga, overksamma, olämpliga eller är det ingen påverkan alls?

Jag tycker att man läser så mycket om påverkan på kvinnan, om alkohol, om mediciner, om koffein, om vitaminer och syror etc men narkos och mannen?

Jag tänker på det barn-frö vi kanske sår dagarna efter operationen, kommer narkosen att påverka? Ska vi kanske låta bli denna månad eller är det ingen fara?

Skrevet

Hei

Vil anbefale deg å høre med en lege. Enten din fastlege, eller legen som skal foreta operasjonen.

Hvis du fortsatt er i tvil, ta måneden fri. Trening kan også være moro. :D

Tror dessuten at det ikke er forsket like mye på hvilke ting som kan påvirke fosteret når det gjelder oss menn.

Tanken har vel vært at så lenge spermien er levedyktig nok til å befrukte en kvinne, er alt OK.

I mor og barn undersøkelsen vet jeg at de ser på noen av disse tingene.

Så om noen tiår kanskje de vet mer.

Lykke til med operasjonen, og den artige hobbyen "lage barn" :lol:

Skrevet

Såååå... Nu vet jag.

Min man var på sjukhuset och pratade med dem inför operationen. De pratade om narkos, tog prover och han fick ställa sina frågor. Han lät mycket nöjd med det bemötande han fick!

Det ÄR ingen fara för spermierna :D

Läkaren sa till och med att det var en bra och intressant fråga. Spermierna är ju utanför kroppen (i testiklarna) och är därmed rätt så skyddade både för höga kroppstemperaturer och annan påverkan.

Visst är träning moro, men efter några månaders träning vill jag gärna tävla på riktigt. Hoppas på första pris denna gång! :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...