Amadea Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har kortkornet ris. Kan jeg bruke det?
ToveM Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 det tør jeg ikke svare på, men i utgangspuntet ville jeg sagt nei..men jeg kan ta feil..
Amadea Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2006 Hm... jeg var så sulten så gröten står allerede på komfyren og koser seg. Det ser forelöpig normalt ut, men vi får nå se hva resultatet blir... Hva er grötris egentlig? Er det en spesiell sort?
Spire Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Smakte det det samme? Har mange ganger hatt lyst på grøt og ikke hatt grøtris. Har foreslått for andre å prøve å lage grøt av vanlig ris, men alle har bare ledd... Fortell, fortell! Kanskje jeg kan motbevise noen nå...
Amadea Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2006 Lenge siden jeg hadde spist risgrynsgröt, men tror det smakte helt vanlig. Godt var det i hvert fall og jeg er god og mett med gröt i magen! :D Jeg brukte ikke sånn vanlig langkornet ris, men det kan jo hende det går an også.
Holly Hobbie Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Jeg bor ikke i Norge, saa jeg stilte samme spoersmaalet som deg for noen uker siden. Jeg fant ut at amerikansk, hvit ris (ikke snarkokt eller kortkornet) funket kjempebra.
micia78 Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Er ikke grøtris egentlig det samme som annen alminnelig ris, men så markedsføres det som grøtris, for at produsentene skal kunne tjene litt ekstra? Også står det jo oppskrift på selve pakken, da. Det er jo kjekt. Vet ikke helt jeg... Men i gamle dager hadde man vel egentlig bare én type ris her i Norge...? Men kunne jo vært morsomt å prøve med jasminris eller basmatiris... mon tro hvordan det ville blitt...
gard Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Hei Jeg feiret jul i Sør-Afrika for et par år siden (se http://gardkarlsen.com/johannesburg_south_africa_2004.htm ) og jeg ville også lage grøt. Jeg benyttet risotto ris (som også er langkornet ris) og det funket helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå