Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det tør jeg ikke svare på, men i utgangspuntet ville jeg sagt nei..men jeg kan ta feil..

Skrevet

Hm... jeg var så sulten så gröten står allerede på komfyren og koser seg. :ler: Det ser forelöpig normalt ut, men vi får nå se hva resultatet blir...

Hva er grötris egentlig? Er det en spesiell sort?

Skrevet

Smakte det det samme?

Har mange ganger hatt lyst på grøt og ikke hatt grøtris. Har foreslått for andre å prøve å lage grøt av vanlig ris, men alle har bare ledd... :sjenert:

Fortell, fortell! Kanskje jeg kan motbevise noen nå... :sjarmor:

Skrevet

Lenge siden jeg hadde spist risgrynsgröt, men tror det smakte helt vanlig. Godt var det i hvert fall og jeg er god og mett med gröt i magen! :D

Jeg brukte ikke sånn vanlig langkornet ris, men det kan jo hende det går an også.

Skrevet

Jeg bor ikke i Norge, saa jeg stilte samme spoersmaalet som deg for noen uker siden. Jeg fant ut at amerikansk, hvit ris (ikke snarkokt eller kortkornet) funket kjempebra.

Skrevet

Er ikke grøtris egentlig det samme som annen alminnelig ris, men så markedsføres det som grøtris, for at produsentene skal kunne tjene litt ekstra? Også står det jo oppskrift på selve pakken, da. Det er jo kjekt. :) Vet ikke helt jeg... Men i gamle dager hadde man vel egentlig bare én type ris her i Norge...? :sjenert:

Men kunne jo vært morsomt å prøve med jasminris eller basmatiris... mon tro hvordan det ville blitt... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...