Gå til innhold

Gruer meg til å gå på julebord

Gjest Ferskvannsblekksprut

Anbefalte innlegg

Yessda, så sånn stiller saken seg:

Jeg var ikke en født telefonselger (puh) sa sjefen min til meg på mandag, og det var siste dagen av avtalen med manpower. De ville ikke ha meg der mer bl.a fordi jeg ikke solgte bra nok, jeg hjalp sinte kunder med å gi dem nummeret til brønnøysundregisteret (gud forby, de mistet jo potensielle kunder :klaske: Sikkert derfor de ville fjernes fra listene ja) og jeg rett og slett tapte 300 kr timen for dem :overrasket:

Skulle jeg solgt mer, hadde jeg måttet gjort som kollegaene mine. De sier at det er null porto, og nevner ikke at kunden må avbestille selv.

SÅ! Nok bakgrunnshistorie. I dag er det julebord, jeg har betalt, og dagen jeg fikk fyken sa de sjefene "men vi ses jo på julebordet". Antar jeg fortsatt er velkommen da, men føler meg som en inntrenger da på en måte. Som en satanist i kirka, eller en kristen i satankirka hvis dere skjønner hoho! :(

Noen andre som har gått på julebord etter de sluttet/ble sparket fra jobben?

Fysj føy :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS introen på innlegget er bare for å slippe spekulasjoner om at jeg hadde gjort noe skummelt for å få sparken, sånn hvis noen lurte ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt lyst hadde jeg nok gått, men jeg tror ikke jeg hadde hatt så lyst så jeg hadde nok funnet på noe annet.....

Du får jo ikke igjen pengene om du går dit heller så de er på en måte uansett brukt opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men nå har jeg fått meldinger og telefoner av mange andre kollegaer jeg ble venn med "Du kommer på julebordet? Det er trist på jobb nå" osv. De er eneste grunnen til at jeg vurderer å gå nå, jeg saver dem jo! :)

Men så er det ei kollega som ikke tålte fleisen på meg fordi jeg ikke følger hennes motemønster. 50 år gammel røy som staver navnet sitt med Z-er for å være kul som alltid hadde en ekkel kommentar til meg ved kaffekannen :ler: For en jobbklisjé! Men hun bør jeg bare ikke bry meg om egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg gått tror jeg, hvis det er sånn at disse jentene er hyggelige og du har lyst til å bruke en lørdagskveld sammen med dem. Du trenger ikke menge med drittkjerringer, hold deg til de hyggelige og vis verden at du driter i duster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dusten kan sitte i fred og klage "Æ va så foll æ mista mobben utpå byøn i går!" :D

Men de hyggelige jentene savner jeg ja! Nesten tilogmed han rare som hvisket ømt i mitt øre "Jeg er på kontoret hvis du kjeder deg". Hadde det ikke vært for at han gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det samme på min jobb sitt julebord. Enkelte drittkjerringer kan man klare seg uten, men man trenger ikke sitte ved siden av dem.

Så nå som vi har avklart at du skal gå, hva skal du ha på deg...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke at jeg har tenkt på dette, men;

Blå kjole fra H&M med 4 stropper hvor to av dem går i kryss på ryggen, sorte nesten usynlige stjerner over hele kjolen, kløft og stram over puppene, men går utover og er løs under, ca til knærne

Sort "hullete" blomstermønstret bolero med knyting (hvordan forklarer jeg mønsteret nå da? Den er ikke gjennomsiktig men du kan se gjennom! hoho)

Samme mønster og farge på strømpebuksene

sorte høyhælte sko med snøring

Blir kanskje litt mørk og trist, men jeg nekter å framstå som noe midtpunkt der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dusten kan sitte i fred og klage "Æ va så foll æ mista mobben utpå byøn i går!" :D

Men de hyggelige jentene savner jeg ja! Nesten tilogmed han rare som hvisket ømt i mitt øre "Jeg er på kontoret hvis du kjeder deg". Hadde det ikke vært for at han gjorde det.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er vel primadonna takter på høyt plan? ;)

Jeg vil ikke gå  :grine: men har planlagt antrekket mitt... :ler:

Det ble nå planlagt før jeg plutselig fikk slengt i trynet på mandag da "I dag er siste dagen din, så du får ha lykke til videre! Ha en fin dag" Kort og enkel var han :ler:

Antrekket var planlagt for en halv måned siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo perfekt å gå på julebord nå - du kan ha det gøy med de du liker - så kan du be de du ikke liker om å dra et visst sted og ellers lage så mange skandaler du vil uten å måtte tenke på at du skal treffe de samme folkene på job mandag :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier jo noe der :)

Men jeg har aldri vært på julebord før! Hva skjer der? Fyll og middag?

Pluss på hemningsløs flørting så har du vel et standard julebord vil jeg tro ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har aldri vært på julebord før! Hva skjer der? Fyll og middag?

Det pleier jo som regel være mye god mat OG drikke - og da vil det jo alltid være noen som får litt mye. Men min erfaring er at det stort sett er veldig hyggelig med litt småfulle folk med godt humør.

Er viktig å havne på et morsomt bord til maten - så der må du posisjonere deg hvis du har muligheten.

Ha det hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Cosmic Girl
Jeg skal ha det hyggelig :) Har jo tilogmed blitt invitert på vorspiel så tjo og hei!

Mens alle andre kommer til å slite med fyllenerver gjennom hele morgendagen, og grue seg som få for å komme på jobb på mandag, slipper du å bekymre deg i det hele tatt ;) !

Du får ha en kjempefin kveld, Ferskvannsblekksprut! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens alle andre kommer til å slite med fyllenerver gjennom hele morgendagen, og grue seg som få for å komme på jobb på mandag, slipper du å bekymre deg i det hele tatt ;) !

Du får ha en kjempefin kveld, Ferskvannsblekksprut! :hoppe:

Nemlig!! Ha det baaare gøy i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det ei kollega som ikke tålte fleisen på meg fordi jeg ikke følger hennes motemønster. 50 år gammel røy som staver navnet sitt med Z-er for å være kul som alltid hadde en ekkel kommentar til meg ved kaffekannen :ler: For en jobbklisjé! Men hun bør jeg bare ikke bry meg om egentlig.

Da hadde jeg gått bare for å ta igjen en siste gang jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...