Tili Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Hei. Pleier dere å kjøpe julegaver fra barna til eks-svigerfamilien?
Lykkelig eks-frue Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Jeg gjør ikke det. Det mener jeg er pappaen deres sitt ansvar. På samme måte som jeg mener det evt. er min eks-svigermor som får kjøpe julegave til deres far fra dem. Men om barna har laget noe selv på skolen eller barnehagen til dem spesielt så får de det selvfølgelig.
Gjest Lovely Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Ja, her i huset kjøper og/eller lager barna noe til våre ekser til jul. Jeg synes vell egentlig at vi kunne slutte med denne tradisjonen da barna er blitt tenåringer og fordi alle parter er etablert på nytt og har en partner som kan fikse dette. Men, gammel vane vond og vende
Tili Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2006 Ja, her i huset kjøper og/eller lager barna noe til våre ekser til jul. Kjøper/lager barna noe til eksens familie også? Altså tanter, onkler, besteforeldre på eksens side. Eller er det eksen som ordner det?
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 I år har vi sendt julegave til to av lillemanns søskenbarn på farssiden, pluss hans farmor og farfar. Han får julegave av dem og jeg vet at min ex bryr seg katten om den delen (også) av familien sin. Så for at min sønn fortsatt skal ha et ok forhold til iallefall noen i farsslekta si, sender vi gave.
Lionda Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Jeg hjelper herr Gutt å ordne julegave til herr eks og fru samboer, men resten av familien til herr eks ordner de til. Det funker fint. Hvis han lager noe her og vil gi det til svigerfamilien er det selvsagt i orden
Trønderpia Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Mine barn får penger av meg til å kjøpe gave til sin far. Men til resten av hans familie er det faren som ordner med.
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Ja, her i huset kjøper og/eller lager barna noe til våre ekser til jul. Jeg synes vell egentlig at vi kunne slutte med denne tradisjonen da barna er blitt tenåringer og fordi alle parter er etablert på nytt og har en partner som kan fikse dette. Men, gammel vane vond og vende ← Er ikke menn i stand til å kjøpe gaver selv?
mummimamma Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Jeg kjøper gaver til min x-svigerfamilie. Vi feirer jul med x-svigerinne m/familie og er nabo med x-svigerforeldrene mine. Jeg gir fra barna og meg. Det betyr at alle får dobbelt opp. X gir ikke til min familie. Jeg kjøper gave til x fra barna. Fikk en blomst fra x i fjor, kjøpt i all hast uten kort, han syns vel han måtte siden han fikk sin gave lille julaften, da hadde han tid til å kjøpe på julaften. Syns det er sårt at han ikke tenker på meg, eller at barna kanskje vil gi noe til mamman sin som jeg ikke har ordnet.
Gjest Gjest 1 Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Er ikke menn i stand til å kjøpe gaver selv? ← Hvis kvinner legger alt opp i hendene på dem og gjør det for dem, tenker de kanskje at det fint å slippe?
Gjest Lovely Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 QUOTE Ja, her i huset kjøper og/eller lager barna noe til våre ekser til jul. Kjøper/lager barna noe til eksens familie også? Altså tanter, onkler, besteforeldre på eksens side. Eller er det eksen som ordner det? Nei, til resten av familien ordner eksene gaver selv QUOTE(Lovely @ 16.12.2006 (09:12) ) Ja, her i huset kjøper og/eller lager barna noe til våre ekser til jul. Jeg synes vell egentlig at vi kunne slutte med denne tradisjonen da barna er blitt tenåringer og fordi alle parter er etablert på nytt og har en partner som kan fikse dette. Men, gammel vane vond og vende Er ikke menn i stand til å kjøpe gaver selv? Jo det er de, men da min eks var singel var det naturlig at det var meg som hjalp lillegullet med å kjøpe julegave til han, nå kan jo stemor gjøre det, istede er det blitt slik at jeg ordner det sammen med henne til både pappa og stemor Slik er det også med min mann og min stesønn, vi ordner gave til guttens mor og stefar
Litt Lost Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Min mamma kjøper fremdeles gaver til sine eks-svigerforeldre (min farmor og farfar). Det er 15 år siden det ble en eks-relasjon. De kjøper også gaver til min mamma.
Varja Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg kjøper til alle sammen, men jeg skriver bare fra datteren og meg på pakkelappene. Eksmannen får kjøpe gaver fra seg. Han ringte meg forresten i dag og spurte om vi pleide å kjøpe gaver til søsknene hans og ektefeller Endret 18. desember 2006 av Varja
Gjest Mayamor Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 I år har 10 åringen min malt kaffekopper og brent dem i ovnen. Hjemmelaget gave til foreldre, besteforeldre og tanter/onkler på begge sider av hans slekt. Til 3 kusiner og 1 fetter på farssiden kjøper han en liten ting til 30-50 kroner av sine penger.
Polly Ester Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 Jeg kjøper gaver fra 10-åringen til besteforeldre og tante og onkel m familie. Men, det er kanskje litt spesielt siden farens hans er død og ikke kunne fikset det uansett...
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #17 Skrevet 19. desember 2006 Vi sendte julekort med bilder av ungene. For holde.
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #18 Skrevet 21. desember 2006 nei det gjør vi ikke... syns det blir hans eks som får holde orden på det... vi har ikke kontakt lengre med hans eks familie.. utenom hans datter og når hans eks til stadighet ringer for å mase om alt mulig.,..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå