Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #21 Skrevet 16. desember 2006 Da har jeg misforstått...ja, da er jeg enig med deg i at det høres helt normalt hyggelig og høflig ut å avslutte med et "lykke til videre", et smil og en oppmuntrende avskjedshilsen. Kanskje behandlerne dine har svake sosiale antenner? ← Behandleren. Jeg aner ikke jeg. Men det er iallefall totalt uproft. Tenk om jeg var enormt svak person feks. Det kunne jo gått til helsike. Snakket med mannen min i sted. Han har sett hvor mye jeg har slitt ang dette i det siste. Vi har bestemt oss for (jeg da) at dette må bare legges bak meg. Og at jeg må fortsette videre uten å falle ned der jeg var. Er nødt å bare være sterk.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #23 Skrevet 16. desember 2006 Finn deg nye psykolog, du. ← Ja tenkte å sette meg i kø hos offentlig psykolog. I mellomtiden så skal jeg ha samtaler med presten. Han ringte meg og sa at han ville besøke meg ett par ganger i mnd for samtaler. Godt jeg har han i allefall. Er utrolig takknemmelig for det.
Claire Skrevet 17. desember 2006 #24 Skrevet 17. desember 2006 Jeg ville ha funnet en ny psykolog. Han er tydeligvis ikke til å stole på.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #25 Skrevet 17. desember 2006 Hei, jeg var første gjest som svarte deg. Godt at du har bestemt deg for å komme deg videre. Ang. det å sette deg i kø hos det offentlige, få din fastlege til å skrive litt om det du har opplevd i henvisningen slik at du muligens kan få kjappere behandling. Jeg vil også råde deg til å melde denne psykologen du har gått hos. Få mannen din eller presten til å ta telefonen om det er vanskelig for deg. Det er viktig at slike ting blir meldt. Slik han har oppført seg skal ikke en profesjonell helsearbeider gjøre.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. desember 2006 #26 Skrevet 17. desember 2006 Som sagt er denne situasjonen blitt uprofesjonellt behandlet av begge parter. ← Klientrollen er jo heller ikke en profesjon, og det er den profesjonelle som forventes å opptre profesjonelt, ikke klienten.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #27 Skrevet 17. desember 2006 Klientrollen er jo heller ikke en profesjon, og det er den profesjonelle som forventes å opptre profesjonelt, ikke klienten. ← Stusset litt på denne jeg også. Hvordan skal en klient opptre profesjonell egentlig? Klienten er jo den som trenger hjelp med diverse ting. Noen er tyngre psykisk syke enn andre. Hva er liksom en proff måte å opptre på når du er psyk?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #28 Skrevet 17. desember 2006 Som klient så er det for eksempel forventet at man ikke oppsøker/tar kontakt med sin behandler osv utenom oppsatt time/kontor tid. Profesjonell var nok feil ord, men regner med at de fleste er enige at det er forventniger til hvordan en skal oppføre seg i et behandler/klient forhold. Beklager at formuleringen min var kløente.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #29 Skrevet 17. desember 2006 Som klient så er det for eksempel forventet at man ikke oppsøker/tar kontakt med sin behandler osv utenom oppsatt time/kontor tid. Profesjonell var nok feil ord, men regner med at de fleste er enige at det er forventniger til hvordan en skal oppføre seg i et behandler/klient forhold. ← Det er jo riktig, det, men trådstarter forteller jo at denne psykologen har en egen mobil til pasientkontakt (altså ikke privattelefon), og med muligheter for å legge igjen beskjeder på telefonsvarer. Nå har vi selvsagt bare "pasientens" versjon av saken her, men jeg synes ikke det er urimelig å ta noe kontakt utenom oppsatt tid, i hvert fall når det gjelder å etterspørre en tjeneste de har avtalt at psykologen skal gjøre. Eller for å endre timer, eller i andre tilfelle; be om ekstra tid. Jeg vet om eksempler hvor psykologen har åpnet for at man kan skrive mail til ham/henne om man ikke har mulighet for å komme fysisk til en time, og at han/hun da svarer når timen egentlig skulle vært. Man kan altså ikke forvente å få svar "med en gang". Uten at jeg har erfaring med dette selv, eller vet hva som er vanlig praksis, synes jeg det blir noe annet i dette tilfellet, hvor det ser ut til at psykologen har sagt at han skal skrive vedlegget innen en viss tid, men ikke har gjort det. Det synes jeg er respektløst ovenfor pasienten, om jeg har forstått saken riktig.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #30 Skrevet 17. desember 2006 Som klient så er det for eksempel forventet at man ikke oppsøker/tar kontakt med sin behandler osv utenom oppsatt time/kontor tid. Profesjonell var nok feil ord, men regner med at de fleste er enige at det er forventniger til hvordan en skal oppføre seg i et behandler/klient forhold. Beklager at formuleringen min var kløente. ← Så klart skal man ikke ha kontakt utenfor timen. Om ikke annet er avtalt. Så lenge han har sagt til meg: Send sms om det ikke passer likevel. Send SMS etter ferien, slik at vi kan lage ny avtale. Send sms for å minne meg på dette vedlegget. Da anser jeg det som helt greit. Og det er han som har åpnet opp for muligheten til å gjøre dette. Det er noe annet om jeg drev og skrev ting som feks: Jeg er deppa, hei hvordan går det? bla bla bla. Det er noe man ikke gjør. Men om noen går over streken og "maser", så skal den profesjonelle gi klar beskjed om det. Det jeg har oppfattet fra psykologen min, er at man alltid burde være direkte og si ting som det er. Dette har han understrekt gang på gang, siden han mener jeg har vanskelig for å gjøre dette. Han selv er direkte og hadde garantert sagt i fra uten å stusse. Det har vært helt klar grense og "proff" oppførsel både fra min side og fra hans hele veien. Helt til nå. For nå oppfører han seg meget uproff i sin jobb.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #31 Skrevet 17. desember 2006 Jeg glemte dette: Hvordan skal jeg ellers få ny time feks, om jeg ikke kunne på noen måter kontakte han utenom arbeidstiden? Hva med om min sønn blir syk sent på kvelden, og jeg må avlyse en time neste dag. Han har jo ikke mobilen på hele døgnet. Han leser meldinger når det passer han. Og svarer når han har mulighet. Ikke kan jeg dra ned på kontoret for å si: Du jeg kan ikke komme på mandag. Han har sagt: SEND SMS om du må avlyse time etc. Han svarer meg tilbake via sms for å gi meg tilbud om ny time. Det er korte, enkle meldinger. Ikke noe sms chat altså.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #32 Skrevet 22. desember 2006 TS her. Psykologen min ringte i kveld. Han hadde hatt sin mobil på reperasjon og hadde ikke fått meldinger før nå. Han ringer meg i morgen og sa at han aldri hadde avsluttet en terapi/behandling på den måten. Han beklaget seg og var enormt "lei seg" for dette. Han sa at jeg måtte finne ut om jeg ville fortsette terapien. Derfor ringer han meg i morgen, for at jeg skal få time i romjulen. Jeg sa til han: For å være ærlig, så begynte jeg å lure på hva i alledager som foregikk. Han sa: Jeg skjønner det veldig godt og jeg beklager dette sterkt.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #33 Skrevet 22. desember 2006 Jeg glemte å skrive at jeg følte enorm lettelse. Og jeg ringte presten like etter jeg la på røret. Jeg faktisk knakk sammen. Har ikke grått en eneste gang i løpet av disse to mnd. Men reaksjonen kom nå. For jeg har lurt og lurt på hvorfor, hva og når.....hele veien. Jeg drar og snakker med han. Om jeg har en sterk følelse av at jeg ikke orker, ETTER SAMTALEN, så får jeg heller prøve å være sterk og si ifra. Takker for alle seriøse svar.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #34 Skrevet 22. desember 2006 Det er bra at tingene ordnet seg. En psykolog er også bare et menneske og misforståelser kan oppstå. Det er kjedelig og frusterende for pasientene, men jeg ville ikke byttet behandler hvis du føler deg vel i møtet med han. Jeg skjønner at du er nervøs når du er der. Du skriver jo at du har angst. Da jeg gikk i terapi, mente hun at jeg måtte først og fremst føle meg trygg sammen med henne, men det var ikke lett. Det er ikke lett å åpne seg for et fremmed menneske selv om de er utdannet til å lytte.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2006 #35 Skrevet 25. desember 2006 Det er bra at tingene ordnet seg. En psykolog er også bare et menneske og misforståelser kan oppstå. Det er kjedelig og frusterende for pasientene, men jeg ville ikke byttet behandler hvis du føler deg vel i møtet med han. Jeg skjønner at du er nervøs når du er der. Du skriver jo at du har angst. Da jeg gikk i terapi, mente hun at jeg måtte først og fremst føle meg trygg sammen med henne, men det var ikke lett. Det er ikke lett å åpne seg for et fremmed menneske selv om de er utdannet til å lytte. ← Ts her. Nei jeg vil ikke bytte. Jeg har hatt så utrolig godt nytte av denne personen. Foressten, GOD JUL og GOD NATT.
Gjest Gjest_Solstraale_* Skrevet 25. desember 2006 #36 Skrevet 25. desember 2006 Når skjedde dette egentlig? jeg mener da om det er lenge siden han lovet det han gjorde og nå? Har du ikke hørt noe nå heller? Er han en privat psykolog eller tilhørende det offentlige? Hvis offentlig så bør det være resepsjon (som oftest) hvor personen jobber som kan ta imot beskjed eller kollegaer av han som kan hjelpe med å opprette kontakt? håper det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #37 Skrevet 26. desember 2006 Hele historien høres ut som BS, spør du meg...
Gjest Illl Skrevet 29. desember 2006 #38 Skrevet 29. desember 2006 Hmmm.. I følge deg så sa han "send SMS _ETTER_ ferien" ... Det er jo ferie ennå! Høres ut som om du hauser dette opp litt vel mye... Han har jo et privatliv også. Jeg ville ikke likt å blitt forstyrret i ferien min... Det kan jo også ha skjedd ting i livet hans som han ikke vil at du skal vite. Er det bedre at han kommer med en dårlig unnskyldning da, enn at du bare tar tiden til hjelp? Jeg forstår det dersom du MÅ ha vedlegget før 01.01.07, ellers synes jeg du burde være mer tålmodig. Bare min mening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå