Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Hei alle sammen. Jeg er 20 år og har vært sammen med kjæresten i 3 1/2 år, og vi har bodd sammen siden august. Vi har alltid hatt det helt supert, har vært stormende forelsket siden dag èn (jeg var forelsket i han i et helt år før vi ble sammen), vi har omtrent aldri kranglet og har det ganske fint. I det siste har jeg begynt å tenke over ting.. Har nemlig tatt opp kontakt med en gammel venn, nå bare via internett da, og det har vært koselig. Men han har begynt å si at han kunne lett falt for meg, han skulle ha kysset meg den gangen for 4 år siden, og han sier mye fint og sjarmerende.. Jeg må innrømme jeg har blitt betatt.. Er jeg en utrolig fæl person?? Jeg føler meg kjempe råtten som tenker på andre enn samboeren. Jeg oppdager at jeg tenker på han andre når jeg ligger i senga om natten, jeg blir glad når jeg ser han er på nett, osv.. Jeg er så forvirret, har aldri hatt problemer med samboeren før, også skjer dette. Kanskje det bare kommer av at forholdet vårt har blitt litt "vane" nå som vi har flyttet sammen. Jeg vil absolutt IKKE såre kjæresten min, han er en super gutt, verdens snilleste og han elsker meg høyt.
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Det er mange der ute som kan være "den rette", det er mange man kan falle for eller tro man faller for fordi man blir smigret. Jeg skjønner godt at du syns det er fint å ha kontakt med denne andre mannen hvis det er en du alltid har likt og som nå gir det et selvtillits-boost, at det er spennende å ha kontakt, osv. Men du burde virkelig bryte kontakten med ham! Det er så lett å la seg rive med, og små honningdrypp, flørt og spenning og komplimenter gjør noe med deg. Ikke ødelegg det fine dere har ved å la deg sjarmere på denne måten! Og om du begynner å føle at du blir forelsket i denne andre mannen kan det godt hende at du forveksler forelskelse med spenning og smiger. Det virker som om han vet veldig godt hva han skal si for å fange interessen din... (og hvorfor kysset han deg ikke for fire år siden da? Istedenfor å drive og mase om det nå som du er i et godt og lykkelig forhold?!) Nei, ta til vett og tenk litt igjennom hva du har og hva du risikerer å miste. Og tenk over at jo lenger dere har denne kontakten, jo vanskeligere blir det å bryte og jo mer involvert, usikker og ute av deg vil du bli.
Gjest lazuli Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Tja...dere ble jo sammen veldig unge. Kanskje dere har glidd litt fra hverandre og ikke helt opplever den store spenningen? Tror ikke det er helt uvanlig i din alder å lure på om gresset er "grønnere på andre siden".
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Jeg hadde villet bryte kontakten med denne gutten. Tror du har svaret på grunnen til at du blir betatt selv. Siden du sier at forholdet deres kanskje har blitt en vane nå. Men er det en ulempe egentlig? Om du tenker deg godt nok om vil du nok finne ut at det ikke er verdt det og bryte kontakten...
Tiit Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Det er normalt å bli smigret i en sånn situasjon. Kanskje det er lettere å holde hodet kaldt, om du gir beskjed om at det går en grense for hvilke utsagn han kan komme med, og at du forteller kjæresten din om de smigrende kommentaren du mottar? Det kan jo være at han blir stolt over å ha en kjæreste som blir verdsatt av flere? Jeg tror uansett at det er viktig at du ikke nærer denne hemmelige og spennende kontakten med din venn, for da kan du miste kontrollen, og hemmeligheten blir for stor til slutt. Med mindre du vil ut av forholdet da... men da er det sikkert lurt å gjøre det på en skikkelig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå