Gjest Vidvandre Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Plutselig nå i vinter har jeg fått masse tørre flekker på kroppen (overkroppen). Altså at huden ellers er fin, men så er det noen flekker her og der med skikkelig tørr og ru hud. Blir bare fler og fler virker det som. Tegner med at det er sånn typisk vinter-tørr hud, men hvorfor er de bare litt her og der? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg prøver å smøre meg med lotion etter dusj, bør jeg smøre spesielt (med hva?) der jeg er så tørr?
Gjest vimse Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 En blanding av zink og apobase er fint for tørre områder
Gjest Fruktfat Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 hva slags shampo bruker du? det kan være at du reagerer på shampoen. jeg fikk masse sånne flekker av lòreal (får det også av kèrastase), og nevnte det for de jeg jobbet med. det viste seg at vi alle hadde tørre flekker på overkroppen, og alle brukte lòreal... bruks dusjolje, og smør deg inn etter dusjing.
Gjest Vidvandre Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Takk for svar! En blanding av zink og apobase er fint for tørre områder Hva er apobase? Kjøpes på apotek eller? hva slags shampo bruker du? det kan være at du reagerer på shampoen. jeg fikk masse sånne flekker av lòreal (får det også av kèrastase), og nevnte det for de jeg jobbet med. det viste seg at vi alle hadde tørre flekker på overkroppen, og alle brukte lòreal... bruks dusjolje, og smør deg inn etter dusjing. ← Bruker l'oreal shampoo, så kanskje det er derfor! Nå er den flaska tom, så skal kjøpe et annet merke neste gang da Dusjolje var også godt tips, det skal jeg begynne med.
Gjest vimse Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Apobase kjøpes på apoteket ja. Det er en fet krem, som gir fuktighet. Veldig god tanke ang shampoo fra fruktfat, tror nok ikke det er så dumt å prøve et annet shampoomerke.
Gjest Vidvandre Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Apobase kjøpes på apoteket ja. Det er en fet krem, som gir fuktighet. Ok, Har hørt om locobase, er det noe lignende? Trenger en fet krem som jeg kan bruke litt her og der, så skal kjøpe på apoteket i morgen
Gjest vimse Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 De er sikkert i samme sjangeren, jeg kjenner ikke til locobase, jeg har selv kun brukt apobase eller vitapan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå