Gå til innhold

Trenger ny foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet

Nå begynner den gamle foundation min å gå tom (heldigvis, syntes ikke den var noe bra), så i morgen skal jeg ut å kjøpe ny.

Også lurer jeg på om noen kan anbefale meg en type? Helst et merke man kan lett få tak i på vita, h&m ol. Har tenkt på mineralfoundation, men foreløpig er jeg ute etter en vanlig, flyende en, som jeg kan påføre med svamp. Jeg har ganske store porer og litt rødlig hud. Jeg vil gjerne ha en litt lett foundation, altså at det ikke ser så altfor unaturlig ut.

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt Chanel Vitalumiere? Den dekker ikke noe særlig, så jeg vet ikke hvor godt den evt skjuler store porer, men den er perfekt hvis man vil ha en naturlig, usminket look.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Takk for svar :) Nei, har ikke prøvd den. Er den lett å få tak i? (noen er lveldig ei av å tråkke rundt på kjøpesenter ser du ;))

Jeg vil gjerne ha noe som dekker litt, eller egentlig som jevner ut fargen litt, i og med at jeg har rødlig hud (ser helt grusomt ut på bilder med blitz hvis jeg ikke har foundation som dekker litt for eksempel :ler:). Men ikke noe som blir for kakete og tungt heller, det skal se naturlig ut.

Og en ting til, hvis noen har pudder å anbefalle er det forresten også kjempeflott hvis dere nevner det :) Lurer på om jeg skulle hatt noe løst pudder som kan påføres med kost, det blir vel mer naturlig en å bruke de svampene som følge med kompakte pudder?

Har hørt at maxfactor facefinity er ganske bra pudder, men den er vel ganske dekkende? Greit når man skal ut på byen om kvelden kanskje?

Skrevet

Jeg vil også anbefale chanel sin foundation.

Skrevet

Var en tur i Oslo på torsdag og forvillet meg inn på Steen og Strøm kjøpesenter.

Makeupdisker så langt øye kunne se og et maureliv av ivrig salgspersonell som ville anbefale, råde og smøre på - i sterk konkurranse med hverandre - mao et eldorado for alle som er ute for å teste merker.

Skulle være greit å få med seg prøver også.

Nå er ikke jeg helt målgruppa for hverken Chanel eller Dior - minerals only - men må innrømme at det var gøy å se på.

Dette er vel ikke akkurat noe founation anbefalingen - kun et forslag til handlingsplan og litt moro på kjøpet :)

Gjest Vidvandre
Skrevet

Bor ikke i nærheten av Oslo desverre, ellers takk for tipset ;)

Skrevet
Har du forsøkt Chanel Vitalumiere? Den dekker ikke noe særlig, så jeg vet ikke hvor godt den evt skjuler store porer, men den er perfekt hvis man vil ha en naturlig, usminket look.

Er den matt eller med litt skimmer ?

Jeg har hørt at det skal være en Chanel foundation som skal være så fantastisk, som er naturalig med litt skimmer i

Skrevet

Vitalumiere har ikke shimmer(som jeg kan se), men den gir et litt "duggfriskt" utseende på slik at man overhodet ikke ser sminket ut. Perfekt for dagtid iallefall. Den er også ganske tynnflytende slik at den er lett å arbeide med. Jeg tror de fleste parfymerier fører Chanel. Jeg kjøpte min på Estethique.

Den er relativt dyr da, så det er kanskje greit å be om prøver eller prøvesminking før man bestemmer seg for å kjøpe eller ei.

Gjest Deception
Skrevet

Chanel har kommet med en helt ny foundation som virker lovende; den skal være veldig naturlig (dvs ikke så dekkende og matt), og har litt skimmer i seg. Er det den du mente, kanskje? Jeg har prøvd den på hånden, og den virket i hvertfall lovende.

Skrevet

dior eclat(?) skin eller noe sånt er det jeg har og den er lett og god..dekker ikke så godt men jevner ut huden.kjempe god!jg bruker nr.300 og er normal vinterblek nå. og som et tips bruker jeg guerlain solpudder over. Da får jeg glød og farge:)

Skrevet

Jeg ville prøvd Clinique Perfectly real hvis du vil ha en som jevner ut fargen uten å dekke så altfor mye, eller så ville jeg prøvd Bodyshop All in one face bace, som et et forundation pudder.

har begge deler og er veldig fornøyd med disse produktene.

Ser du spør om Facefinity er bra: ja den er helt grei (dekker veldig godt) men har rare farger og du ser ut som en sminkedukke, får skikkelig maskelook.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Takk for svar!!

eller så ville jeg prøvd Bodyshop All in one face bace, som et et forundation pudder.

Foreløpig har jeg kjøpt denne, så får se jeg se om jeg kjøper flytende foundation fra chanel senere en gang (og når jeg har litt bedre råd :ler:)

Rexina: Bruker du svampen eller kost når du påfører det?

Skrevet
Takk for svar!!

Foreløpig har jeg kjøpt denne, så får se jeg se om jeg kjøper flytende foundation fra chanel senere en gang (og når jeg har litt bedre råd :ler:)

Rexina: Bruker du svampen eller kost når du påfører det?

Bruker svampen jeg, men det er fordi jeg bruker den som foundation, ikke pudder. Da dekker den veldig bra (og jeg har store rød kviser nå! :tristbla: ) Men hvis du bruker med børste, fungerer den som vanlig pudder, veldig kjekt.

Hvis du tar vann på svampen fungerer den perfekt som en vanlig foundation, uten å matte ned så veldig. Da får du et glødende og flott resultat, men ikke ta FOR mye vann på svampen, bare litt.

Skrevet
Denne er den nye fra Chanel - den skal iallefall jeg ha  :hjerter:

Har du prøvd den? Jeg har hørt mye bra om den, men har ikke somla meg til å få fatt i prøver ennå.

Skrevet
Har du prøvd den? Jeg har hørt mye bra om den, men har ikke somla meg til å få fatt i prøver ennå.

Nei, har ikke prøvd den ennå. Skal gå innom Glasmagasinet i morgen etter eksamen, så gir jeg deg tilbakemelding :)

Skrevet
Denne er den nye fra Chanel - den skal iallefall jeg ha  :hjerter:

Jeg har prøvd denne, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den. Den ble litt for matt på min tørre hud. Den la seg i flak på særlig tørre områder som nese og hake. Pluss for konsistens og lett dekkevne. Den ga også litt glød, men helhetsinntrykket ble for matt for meg.

Muligens er denne god for en ung, fet/kombo hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...