Lucky? Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Har noen venner som mener at gassplater er et must på kjøkkenet. De har 4 vanlige plater og 2med gass.....ser ikke helt for meg om jeg kommer til å bruke den gassen... Bruker dere som har det den mye??
Mrs. K Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 I mitt barndomshjem hadde vi 2 vanlige kokeplater og 2 gass. Vi brukte bestandig bare gass. Nå hvor vi har pusset opp kjøkkenet her valgte vi derfor plate med 5 bluss og har ikke angret.
Gjest Asti Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
Merneith Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Jeg selv ville garantert valgt gass og vanlige plater. Hadde dog holdt med 4 plater totalt for meg. Men....om du ikke tror du trenger gasstopper, så trenger du antagelig ikke det.. Til den prisen så bør man ha bruk for gasskomfyr.
Lucky? Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2006 Jeg selv ville garantert valgt gass og vanlige plater. Hadde dog holdt med 4 plater totalt for meg. Men....om du ikke tror du trenger gasstopper, så trenger du antagelig ikke det.. Til den prisen så bør man ha bruk for gasskomfyr. ← Her vi bor nå har vi en gammel komfyr...sikkert fra 1980 eller noe...synger i allefall på siste verset. Har aldri brukt gass, men det virker jo veldig lettvint da Så kan jo hende det er noe for meg
Spirito Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Vi valgte induksjon av forskjellige grunner. En del gasstopper bygger mer i høyden enn vanlige topper, og om man ikke er av den høyeste sorten selv blir arbeidshøyden fort litt høy. Gassbluss er noe herk å rengjøre hvis melka skulle koke over. Gass er faaarlig. Synes ihvertfall jeg.
Nella Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Kommer til å kjøpe induksjon topp og evnt bygge på med Siemens domino gass bluss for wok. http://www.siemens-hvitevarer.com/produkte...21733_410520620 Men jeg ville aldri kjøpt vanlige plater nå som induksjon er falt såpass i pris. Det er forskjell på disse toppene også så undersøk litt rundt, men de er mye raskere og enkelere å holde rent enn vanlige plater.
Gjest Asti Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
momo Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Vi har bare induksjon og er veldig fornøyd med det. Grunnen til at vi ikke valgte gass er fordi jeg så ikke behovet for det når jeg kunne få induksjon. Og fordi jeg er litt redd for gass og vi har barn.
Irie Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Vil også ha! En gang når jeg blir stor og finner drømmehjemmet med det dårlige kjøkkenet, skal jeg pusset opp et drømmekjøkken. Men dere som har gass - hvor mye gass går det? Og hvor kjøper dere det? Og hvor mye koster det i året ca.?
Gjest Asti Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
Irie Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Men det er jo slett ikke ille det da. Men en slik flaske må spesialbygges inn i en eventuell leilighet? (Jeg kan aldri tenke meg at vi kommer til å bo i eget hus ) Og de fylles på bensinstasjon eller liknende?
Gjest Asti Skrevet 16. desember 2006 #13 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
Gjest -eline- Skrevet 16. desember 2006 #14 Skrevet 16. desember 2006 Jeg ville valgt enten eller jeg, de fleste jeg vet om som har valgt begge deler har stort sett kun brukt en av delene. Selv har jeg bodd i UK de siste årene og har hatt gasstopp der, supert! Synes heller ikke det er noe stort problem å holde rent heller. Vi holder på å pusse opp selv, og til min store sorg så har vi ikke plass til å ha gass, så da har vi valgt det nestbeste: induksjon. Så får jeg heller vente med gasstoppen til vi får oss et schvært kjøkken
Gjest Fruktfat Skrevet 16. desember 2006 #15 Skrevet 16. desember 2006 En del gasstopper bygger mer i høyden enn vanlige topper, og om man ikke er av den høyeste sorten selv blir arbeidshøyden fort litt høy. ← det er jo ikke noe problem å senke benken der man har koketoppen. vi så endel av dette på tibrokök da vi bygde hus, for høyden på vanlige komfyrer er egentlig for høy for de fleste av oss/det er mer behagelig å ha koketoppen ca 15-20cm lavere enn det som er standard benkehøyde. i neste hus/kjøkken skal vi ha seks plater, 2 av dem skal være gass (krav fra sambo )
Claire Skrevet 17. desember 2006 #16 Skrevet 17. desember 2006 Alle kokker jeg kjenner bruker gass. Det eneste de sier er at stekeovnen burde være elektrisk, eller tar det for lang tid (men jeg synes det går kjpt nok jeg).
Leo Skrevet 17. desember 2006 #17 Skrevet 17. desember 2006 Gass er helt klart best å lage mat på og jeg ønsker meg minst ett gassbluss, men jeg tør rett og slett ikke! Selv om jeg selvfølgelig vet at gass statistisk sett er omtrent like lite farlig som strøm, klarer jeg ikke å få banket det inn i hodet mitt. Jeg likte gass dårlig fra før og det ble ikke bedre etter en periode i USA hvor jeg daglig laget mat på en gasskomfyr. Etter et show i Universal Studios hvor vi fikk være vitner til en iscenesatt gasseksplosjon som sved håret av armene, ble ikke akkurat skrekken kurert... Her blir det m.a.o. induksjon
Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #18 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har vanlig kjeramisk topp hjemme, men på jobben (jeg kokkelerer) bruker vi bare gass og det er absolutt det beste til å lage mat på (induksjon har jeg liten erfaring med). Så neste gang jeg kjøper komfyr, skal det være med gasstopp. Jeg syns gasstopp er helt greit å rengjøre, ikke verre enn keramisk topp.
Karamba Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Vi har induksjon og er superfornøyd med det!
padlejenta Skrevet 19. desember 2006 #20 Skrevet 19. desember 2006 Hei Kjempefin tråd da vi skal pusse opp kjøknet til våren. Vi har gass på hytta og er veldig fornøyde med det. Det jeg lurer på er noen tips til kjeler, stekepanner og wok som egner seg for gasskomfyr. Synne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå