Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å klipte meg hos en lærling idag..hvor jeg presiserte at jg ikke ønsket å ta lengde..bare forme frisyren..jaja sa hun..underveis begynte hun å ta..jeg hadde veldig langt hår..og det var "varemerket"mitt..alt er borte nå..har hår til skulderne og sitter med tårer i øynene..

Har lyst til å ta extentions nå..men frisørene vil vel bare bli helt gale når de hører det..har tykt hår..men føler meg virkelig ikke vel uten lengde:(

HVA SKAL JEG GJØRE :grine::grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Det trivelige med hår er at det vokser ut igjen :)

Skrevet
Det trivelige med hår er at det vokser ut igjen :)

det hjelper ikke akkurat når det tar hundre år....og jeg ikke trives med kort hår :grine:

Skrevet

Du har tre valg; ta extensions (hvorfor vil ikke frisøren gjøre det på deg? I såfall får du bytte til en som vil), vente på at det skal vokse ut igjen, eller venne deg til en litt kortere sveis. Har du hår til skuldrene er det jo ikke akkurat pinkort.

Føler med deg :troest:

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Sliter med det samme selv. Hadde hår ned til korsryggen før jeg en dag plutselig klippet det fordi jeg følte for det :klaske:

Og når det endelig nådde sin respektable lengde forbi skuldrene igjen, fant jeg ut at bunnene så helt for jævlige ut, så jeg måtte sy de opp, og var kjempekort igjen ;(

Vi får spare sammen høhø! ;D

Skrevet
Du har tre valg; ta extensions (hvorfor vil ikke frisøren gjøre det på deg? I såfall får du bytte til en som vil), vente på at det skal vokse ut igjen, eller venne deg til en litt kortere sveis. Har du hår til skuldrene er det jo ikke akkurat pinkort.

Føler med deg  :troest:

alle vennene mine ble sjokkerte når jeg nevnte det..de mener jeg har så tykt hår at det ikke vil gå ann..så føler at frisørene også vil si det..også vil je gikke bruke 10 000 kr på..skulle ønske jeg aldri hadde klipt meg :grine:

Skrevet

Uff, hater frisører som ikke kan høre på kundene sine. De skal jo sørge for at kunden blir fornøyd da.

Men når det er sagt, hår gror + at ingen venner seg til en ny sveis med en gang, kanskje finner du nye måter å style håret på som du trives med.

Prøv å pynte det med for eks. spenner, bånd, strikk eller lus. Det kan gjøre susen.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er man så redd for håret sitt, bør man ikke la en lærling klippe det. Det er ikke noe du kan gjøre noe med, men hår vokser heldigvis ut igjen. Og et hår bør ikke være "varemerke" til noen, for du har vel andre ting enn bare håret ditt?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Uff, hater frisører som ikke kan høre på kundene sine. De skal jo sørge for at kunden blir fornøyd da.

Men når det er sagt, hår gror + at ingen venner seg til en ny sveis med en gang, kanskje finner du nye måter å style håret på som du trives med.

Prøv å pynte det med for eks. spenner, bånd, strikk eller lus. Det kan gjøre susen.

En lærling er og blir en lærling, og er IKKE ferdig frisør. Så lar man en lærling klippe en, så tar man samtidig sjangsen på at det ikke blir som en hadde trodd.

Skrevet

Joda, men selv om man er lærling vet man at "ikke klipp så mye av lengden" betyr nettopp dette.

Jeg er hverken frisør eller lærling, men emn helt vanlig jente som klipper meg selv, helt selv.

Da får jeg det akkurat sånn jeg vil ha det og det ser faktsik bra ut (har fått endel komplimenter for håret mitt), så det er ofte ikke vanskelig å klippe hår heller.. Noen har nok vanskeligere hår enn andre, men alikevel..

Skrevet

Jeg skulle egentlig IKKE til en lærling..frisøren "min"(har vært hos henne to ganger) haddde blitt syk..og det var ingen andre der..en annen som jobber der sa at det var en lærling som var LEDIG..og gikk med på det da hun sa at hun skulle følge med. Lærlingen spurte meg om hun kunne klippe" bittepitte"litt.noe jeg sa "ja" til..men la til at jeg ikke ville ta lengden så det måtte være lite!!!

Nå har det skjedd..jeg hadde veldig langt hår..og når jeg skrev at håret var "varemerket" mitt mente jeg at jeg alltid har hatt langt og stort hår..og det er liksom MEG..derfor føler jeg meg ikke vel med kort hår.

Skrevet
En lærling er og blir en lærling, og er IKKE ferdig frisør. Så lar man en lærling klippe en, så tar man samtidig sjangsen på at det ikke blir som en hadde trodd.

Er ikke bare lærlinger som gjør dette. Hun som var frisøren der sjekket stadig, og virket som om hun ville se meg med kort hår..noe jeg sa nei til. Lærlingen var mer forsiktig enn henne.
Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg skulle egentlig IKKE til en lærling..frisøren "min"(har vært hos henne to ganger) haddde blitt syk..og det var ingen andre der..en annen som jobber der sa at det var en lærling som var LEDIG..og gikk med på det da hun sa at hun skulle følge med. Lærlingen spurte meg om hun kunne klippe" bittepitte"litt.noe jeg sa "ja" til..men la til at jeg ikke ville ta lengden så det måtte være lite!!!

Nå har det skjedd..jeg hadde veldig langt hår..og når jeg skrev at håret var "varemerket" mitt mente jeg at jeg alltid har hatt langt og stort hår..og det er liksom MEG..derfor føler jeg meg ikke vel med kort hår.

Jeg anser ikek håret ditt som kort, for du har tross alt ned til skuldrene. Du har kortere hår, men langt i fra kort hår. Uansett er det ikke noe får gjort noe med, så du får prøve å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Jeg ville klaget. At det er en lærling som klipper betyr ikke at de kan gjøre akkurat som de vil heller. Og klagen gir deg ikke håret tilbake, men du bør ihvertfall slippe å betale for klippen.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg ville klaget. At det er en lærling som klipper betyr ikke at de kan gjøre akkurat som de vil heller. Og klagen gir deg ikke håret tilbake, men du bør ihvertfall slippe å betale for klippen.

Når man vet at det er en lærling som klipper en, så er man også forberedt på at det ikke kan bli som en hadde forventet. Derfor har du ikke samme klagerett hos en lærling, som hos en utdannet frisør.

Og tror du håret blir lengre, fordi hun klager?

Skrevet (endret)

Hvordan mener dere egentlig at en lærling skal lære noe som helst, dersom alle later som de er fornøyd, når hun faktisk har gjort en dårlig jobb?

Og som jeg skrev, håret vokser ikke noe fortere om man klager, man da kan man i det minste slippe og betale for å få ødelagt håret sitt. (Og dersom det er frisyren det er noe galt med kan man få gratis omklipp, selv om det neppe ville hjulpet i dette tilfellet.)

Endret av Eir
Skrevet

Hmm jeg burde ha klaget..tror de var veldig "Åpne" for det og..men jeg sa ingenting..min feil.."Oida det ble j o mye kortere..men så kult"..sa frisøren..jaja..jeg vil ha langt hår igjen :tristbla:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hvordan mener dere egentlig at en lærling skal lære noe som helst, dersom alle later som de er fornøyd, når hun faktisk har gjort en dårlig jobb?

Og som jeg skrev, håret vokser ikke noe fortere om man klager, man da kan man i det minste slippe og betale for å få ødelagt håret sitt. (Og dersom det er frisyren det er noe galt med kan man få gratis omklipp, selv om det neppe ville hjulpet i dette tilfellet.)

Jeg har ikke sagt at hun skal late som hun er fornøyd, men ser ikke vitsen i å gå tilbake å klage nå. Hun må jo ha sett at det var så kort før hun forlot frisørsalongen, og burde derfor klaget der og da.

Men jeg mener at en ikke har samme klagerett hos en lærling som hos en frisør, for de er tross alt under opplæring. Så lenge hun visste det var en lærling som skulle klippe henne, tok hun en sjangse for at det ikke ville bli som hun hadde tenkt. For skal man ha samme klagerett hos en lærling, bør man også betale det samme hos en lærling som hos en vanlig frisør.

Det er billigere hos en lærling, fordi det er en risiko med det.

Skrevet
Jeg har ikke sagt at hun skal late som hun er fornøyd, men ser ikke vitsen i å gå tilbake å klage nå. Hun må jo ha sett at det var så kort før hun forlot frisørsalongen, og burde derfor klaget der og da.

Jeg har aldri opplevd noe annet enn full forståelse dersom jeg kommer tilbake og klager en dag eller to i etterkant. Når det gjelder hår tar det ofte litt tid før man får en feeling med hva man synes, og det vet de som jobber som frisører.

De gangene jeg har blitt klippet av lærlinger har jeg også fått beskjed om at jeg må si ifra dersom det skulle være noe, så kan evt andre og mer erfarne i salongen rette på det, dersom det skulle være noe.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg har aldri opplevd noe annet enn full forståelse dersom jeg kommer tilbake og klager en dag eller to i etterkant. Når det gjelder hår tar det ofte litt tid før man får en feeling med hva man synes, og det vet de som jobber som frisører.

De gangene jeg har blitt klippet av lærlinger har jeg også fått beskjed om at jeg må si ifra dersom det skulle være noe, så kan evt andre og mer erfarne i salongen rette på det, dersom det skulle være noe.

Helt greit, men i dette tilfelle kan de ikke rette på det. Men hun kan jo klage, sånn at lærlingen vet at hun ikke var fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...